De sleutel voor succes

Voor veel verkopers geldt dat ze elke dag hun stinkende best doen, heel graag willen, maar het niet voor elkaar krijgen om het succes te realiseren wat ze wensen. Wat het extra bitter maakt is dat het bewijs dat het kan,  dagelijks wel door hun collega's wordt aangetoond.

De sleutel voor succes

Het volgende verhaal geeft aan waar de oplossing te zoeken.

Op een dag kwamen de halfgoden hevig ontzet bij Boeddha met de mededeling:
"Boeddha, de mensen zijn gek geworden! Ze zijn op zoek naar het middel om God te worden, het middel om hen tot de machtigste onder de machtigen te maken!"

Boeddha had heimelijk plezier in de paniek en vroeg hen hoe ze wilden verhinderen dat mensen het middel zouden vinden.

"We moeten het goed verstoppen zodat het onvindbaar is!", riepen de halfgoden eensgezind.
"En waar dan wel?" vroeg Boeddha.
"Laten we een diep gat graven".
Na even te hebben nagedacht antwoordde Boeddha dat dit geen enkel nut zou hebben. "Mensen zijn slim, ze graven net zo lang tot ze het gevonden hebben".
"Op de bodem van de oceaan dan", stelden de halfgoden vervolgens voor.
"Dat helpt ook niet", antwoordde Boeddha, "ze zullen alles in het werk stellen om het op te duiken".
Vertwijfeld keken ze Boeddha aan en smeekten hem hen te helpen.
Boeddha zweeg een tijdje, glimlachte en antwoordde toen:
"Verstop het in hen zelf, daar zullen de mensen nooit zoeken!"
(Bron onbekend)

Wat ronduit nodig is om je te realiseren, is dat de boodschap van het bovenstaande verhaal op 100% waarheid berust. De oorzaak van het gebrek aan succes zit in jezelf en alle mogelijkheden om succesvol te zijn zit ook alleen maar in jezelf!
Zoek het daarom op, werk er aan met veel plezier en geniet van je nieuwe resultaten.

Hier een paar tips om mee te beginnen:

Neem de volle verantwoordelijkheid voor je leven en alles wat er in gebeurt.
De condities van je leven en je zakelijke resultaten zijn niet de veroorzakers van je gevoel en je denken, je denken en je gevoel zijn de veroorzakers van de condities waarin je leeft en de resultaten die je bereikt.

Stel nu vast wat je concreet wilt
Eén van de belangrijkste oorzaken van het niet realiseren van je doelen, is het niet helder, concreet en afgebakend formuleren en vaststellen van je doelen. Veel verkopers willen succesvol zijn, maar wat betekent dat nu concreet voor jou? Wat is nu werkelijk wat jij wilt, wat versta jij onder succes en hoe vertaalt zich dat naar jouw leven, naar jouw functioneren, naar jouw gevoel.

Ontwikkel het geloof en het vertrouwen dat dit ook voor jou kan
De oorzaak van je huidige situatie ligt namelijk verscholen in jezelf. Het zijn je persoonlijke overtuigingen, verankerd in je onderbewustzijn, die er voor zorgen dat je doet zoals je doet, praat zoals je praat, denkt zoals je denkt en de resultaten bereikt waarvan jij overtuigd bent.
Het is jouw unieke persoonlijke programmering die hier vol automatisch voor zorgt en het is daarom van essentieel belang om te ontdekken hoe jij geprogrammeerd bent.

Als jij bent geprogrammeerd met informatie dat je succesvol bent in alles wat je doet en dat succes automatisch op je pad komt, dan zal je jezelf dagelijks automatisch bewijzen dat dit zo werkt.

Wanneer je daarentegen geprogrammeerd bent met informatie, dat succes alleen is weggelegd voor mensen die bereid zijn om hier keihard voor te knokken en er veel, heel veel uren in te investeren, dan zal je onderbewustzijn er voor zorgen dat jij gelijk hebt!

Leer daarom jezelf kennen, leer je geest kennen, leer je unieke en persoonlijke programmering kennen en leer vervolgens dat waar jij van overtuigd bent, dus jouw persoonlijke waarheid, vaak niet DE WAARHEID is!

Hans Oelen
Palaver

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(19 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Benno Rijpkema |  http://www.ragroep.nl

Hans, je hebt wederom de kern te pakken waar het uiteindelijk echt om gaat. Het maakt het verschil tussen een 'gewone' verkoper en een TOPverkoper. Pas als jij de verbinding weet te maken als mensen onder elkaar, zonder te (ver)oordelen, en je weet wat jou succes is en je leeft daar naar en straalt dit in al je poriën uit, pas dan zul je merken dat je niet meer hoeft te verkopen. Dan help je jouw klant bij zijn aankoopproces.

Wederom hulde.

Aniek

Dit heeft betrekking op alles wat we doen in ons leven. Denk vanuit kracht en liefde en niet vanuit angst.

Dag Benno,

Hartelijk dank voor je reactie, en bijzonder mooi en volledig geformuleerd.

@Aniek: Spijker op z'n kop. Als verkopen iets anders wordt dan het normaal met anderen omgaan en praten en van gedachten wisselen, dan is een overeenkomst nagenoeg uitgesloten.

Fijne dag

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..