Verkoopsucces: geluk of co-creatie?

Verkoop is een van de mooiste vakken ter wereld. Wat je ontvangt, wordt bepaald door hoe jij bent! Hoe je denkt, hoe je je voelt en wat je doet, levert meteen resultaat op.

Verkoopsucces: geluk of co-creatie?

Hoe doe je dat, je eigen succes creëren? Er zijn twee mogelijkheden.
Als je bijvoorbeeld 's morgens opstaat en denkt: "Sh…t, dit wordt een rotdag. Ik heb helemaal geen zin", dan voel je je op zijn minst beroerd. En werkelijk: je dag wórdt ook slecht.

Stel je echter eens voor dat je met plezier wakker wordt en denkt: "Wat een mooie dag!" Je waardeert wat je hebt en je formuleert je intentie: "ik ontmoet vandaag 3 interessante relaties waarmee ik zaken ga doen" en "ik help minstens twee mensen om te scoren!"
Wat zou een dergelijke start van de dag voor een gevolg hebben? Precies!

Kwantumfysica, psychologie en overvloed
Wij zijn in staat onze eigen ellende óf ons eigen succes te creëren. Waar kies jij voor? Geloof jij erin dat jij je eigen succes kunt creëren? Of ben je afhankelijk van andere mensen?

Hoe doe je dat dan, je eigen succes creëren? Er zijn twee mogelijkheden.

De eerste is: grijp je kansen in de toekomst!
Een van de uitgangspunten van kwantumfysica is dat er oneindig veel mogelijke resultaten en kansen in de toekomst aanwezig zijn. Of wij deze kansen zien en benutten, hangt af van onze manier van kijken.

Als wij positief zijn, een duidelijke intentie hebben en vanuit deze intentie denken en handelen, dan zullen meer van deze kansen ons ten deel vallen in de toekomst. Dit is de psychologie van succes. Hoe wij denken en hoe wij ons voelen, bepaalt ons succes. Onze innerlijke wereld (denken, gevoel) bepaalt onze uiterlijke wereld.

Soms zijn de resultaten van wat wij hebben gecreëerd niet precies zoals wij deze hebben besteld. Het is wel belangrijk om deze resultaten te waarderen. Wat je dan ook ontvangt, het helpt je in het bereiken van je doelen.

Een tweede mogelijkheid is het geloven in overvloed.
Geloven dat er meer dan genoeg is (opdrachten, geld) in de wereld voor iedereen. Wellicht geloof je erin dat er schaarste heerst en dat er niet genoeg voor iedereen is? Wat voor effect heeft dat op je koopgedrag? Je kunt dan hebberig worden, met je ellebogen gaan werken, of je kunt dan pusherig worden. Dit gedrag brengt je verder van je doel af dan je zelf wenst.

Als je overtuigd bent van overvloed, dan WEET je diep van binnen dat je succes zult hebben. Er is immers altijd wel een klant die zaken met jou wil doen. Elke prospect is een klant, de enige variabele is tijd. Je blijft je positief focussen op kansen. Twijfels en onzekerheid buig je om in daadkracht en actie.

Je hoeft dit bovenstaande niet te geloven. The proof of the pudding is in the eating. Probeer deze manier van denken en handelen minstens een week uit. Begin er 's ochtends mee en eindig je dag hiermee. Minimaal 10 minuten ontspannen, je intentie uitspreken en jezelf programmeren voor succes. Ik ben benieuwd naar de effecten. Succes ermee!

Drs J. Marvin Sutherland

Marvin Sutherland

Marvin  Sutherland
Marvin studeerde personeelsmanagement en organisatiekunde aan de UvA en heeft gewerkt bij verschillende middelgrote adviesbureaus. Nu is hij trainer en coach. Thema is voor hem oa "hoe breng je meer klanten binnen en hoe maak je van tevreden klanten enthousiaste ambassadeurs".
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Verkoopsucces, Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,9
(9 stemmen)
Reacties

Alex

The Secret pas het toe en je leven zal drastisch veranderen

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..