Reacties
Heinz stitzinger
Beste Marcel,
Met ongepaste gedrevenheid heb ik het artikel gelezen en moest bij elk punt mijn wenkbrauw verder optillen.
Sorry...maar, dit opzettelijke tijdverspilling.
Diegene die hiervoor redactioneel verantwoordelijk is zou op staande voet ontslagen moeten worden.
Natuurlijk begrijp ik de grap wel, maar de verspilde tijd aan deze nonsense is belachelijk.
Zo contraproductief heb ik het al lang niet meer mee gemaakt.
Greetz,
Heinz
Michel
Marcel je zegt in de laatste regels: alles wat u nodig heeft is luiheid, onverschilligheid en negativiteit. Dan zijn veel faalmomenten en weinig verkoopsucces bijna gegarandeerd!
Was daar ff mee begonnen dan had ik niet verder hoeven lezen, pfffffff wat een inspanning weer !!
Gr de verkopurt
grollo
Gaaf ...
ik ben ook bezig met een training
ut helpt echt
Alles weet je al .....maar doen he
Martijn van Grol
Ernst
Eens met Martijn: de meeste dingen weet je wel, maar het doen blijft toch de uitdaging. Lekker cynisch geschreven, goed om het vanaf de andere kant te lezen
Jacqueline
Ik herken zulke verkopers wel hoor :) alleen ik zou niet graag met ze samen willen werken. Sterker nog, ik werk niet meer met ze. Heb gelukkig een heerlijke verkoopbaan gevonden waar ik mijn ideeën en passie wel kwijt kan, het heerlijk vind me in te lezen en de ordervraag te stellen. Wel erg vermakelijk om te lezen dus van mij een dikke 10 voor deze goed tips!!
Hans
Hallo Marcel,
Een leuk artikel waarbij je zelf in de spiegel moet kijken. Punt 7 is best herkenbaar:-)
Dank je!
groet,
Hans
Beste Marcel,
Je bewandelt hier best een risicovolle weg. Daar hou ik wel van, daar is moed voor nodig. Uiteraard is dit niet contraproductief bedoeld - zoals Heinz benadrukt - maar ook hem begrijp ik hierin heel goed. Deze omgekeerde psychologie heeft - hoe dan ook - gevolgen... en dat was ook de bedoeling. Toch? Heb je bereikt wat je wilde bereiken?
De duit die ik bij dezen in het zakje doe is deze:
Artikelen, ongeacht hoe ze geschreven zijn, hebben veelal een schuldkarakter. Zw wijzen ergens naar vanuit een professioneel oordeel. Het is daar waar de grootste winst te behalen is als we kijken naar verander-management. Luiheid, onverschilligheid en negativiteit zijn niets meer dan oordelen. Maar wie is het wie dit oordeel velt? Wie kijkt er zo? En wat zegt het over de mens in kwestie? Het is m.a.w. subjectief en niet gebaseerd op feiten. Want het zegt alles over diegene die deze oordelen uit en niets over de 'veroordeelde'.
Wanneer hier nu eens op zou worden ingezoomd komen er wezenlijke zaken aan het licht die zich nu verborgen zien in het donker. Mensen - en in dit geval verkopers - zijn de veroordelingen zat. En terecht. Trainingen te moeten volgen die de zienswijze niet fundamenteel in een positieve richting leiden; broertje dood. Wat zou er gebeuren wanneer we zouden leren kijken vanuit de invalshoek 'wat is er wel goed'?
10 situaties. 4 naar ieders tevredenheid zijn aangepakt en opgelost.
In plaats van dat het met 6 daarvan mis gegaan is... het maakt een wezenlijk verschil!
Wanneer er een vertrouwensband en structurele samenwerking zou bestaan (die kan worden gecultiveerd!) tussen alle mensen binnen een willekeurige organisatie, wordt er niet meer gekeken naar schuld of fouten.
Houding is een beslissende factor. "Ik kan niet altijd kan veranderen waarmee ik geconfronteerd word, maar ik kan wel altijd veranderen wat er IN mij gebeurd".
De FEITEN leren te zien, niets meer te veroordelen, veranderen wat je kunt veranderen en wanneer je het niet veranderen kunt: verander dan je houding. De situatie heeft zich al voorgedaan. Je kijkt ALTIJD naar een gevolg. Dat maakt het verschil in situaties die binnen jouw controle liggen. En in situaties waarin houding het controlerende middel kan en zal zijn, is het verbazingwekkend om te zien wat voor een verschil houding maakt.
Relevant voor verkopers? Nee, maar wel voor mensen.
Dan gaan ze laten zien wat ze in huis hebben.
Bedankt voor je artikel!
Beste mensen, voor een auteur is het waardevol en inspirerend om feedback te krijgen van lezers. Dus bedankt voor jullie leuke, interessante, nuttige en fascinerende reacties!
Met waarderende groet,
Marcel Hoefman
Jacqueline
Alles wat hier boven staat is waar :-) Hoe minder moeite je hoeft te doen hoe beter het is. Blij dat ik nog steeds weet wat "new business" betekent en dat het een heel fijn gevoel geeft als je er in een week een aantal binnen weet te halen. Ik mag nu eindelijk zeggen dat ik boven target verkoop maar nog steeds geen professional ben.
Marleen Spruijt
Erg leuk om te lezen. Jammer dat het niet voor mij bedoelt is want( ik citeer: dus, speciaal voor verkopers die een hekel hebben aan hun vak, aan klanten en aan presteren)
Ik heb geen hekel aan mijn vak, klanten en aan presteren.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|