Reacties
Ron
Eindelijk eens een inhoudelijk goed stuk. Het raakt de essentie van het verschil in verkooptechnieken waarbij ik merk dat als je de inkopers complete informatie geeft dit zich dubbel en dwars terug betaald.
Mijn tip aan mijn commerciële vakbroeders: toon je meerwaarde feitelijk aan, geen loze holle beloftes maar feiten.
Goed stuk!
Beste Ron,
Van harte bedankt voor het mooie compliment!
Michel
Beste Michel,
Heerlijk om weer eens een spiegel voorgehouden te krijgen. Als ik mezelf daarin zie zijn er alle aspecten in je stuk herkenbaar. Waarom laten (professionele) verkopers zoals we (willen) zijn, toch altijd weer verleiden tot die aloude prijsdicussie? Eigenlijk zijn we lui, kiezen de weg van de minste weertsnad en willen snel scoren. Vandaag de dag zulen we van betere huizen moeten komen en ons meer moeten focussen op de meerwaarde van onze oplossing, product of dienst.
Tegelijk doe ik een beroep op alle commerciële managers: "geef uw verkopers de juiste training, maar bovenal de tijd om hun deals/projecten goed voor te bereiden en hamer niet continue op de kwantiteit van bezoeken, maar op de kwaliteit. Onder druk wordt alles wel vloeibaar, maar het loopt dan wel weg....
Blijf ons vooral inpireren met dit soort verhalen!
Beste Rob, van harte bedankt en ik blijf mijn best doen!
Michel,
Uitstekend artikel waarin je de spijker stevig op z'n kop slaat! Korting geven is soms te rechtvaardigen, maar wordt te vaak gedaan vanuit angst. Het ruilen van waarde zoals je dat beschrijft is dan een beter alternatief. En het zorgt er ook voor dat je je geloofwaardigheid als salesprofessional behoudt.
Beste Michel,
Hartelijk dank voor je wijze woorden.
Volgens mij is sleutelen aan de prijs een heel verkeerd signaal; de offerte die voorligt hebben we immers heel serieus zo opgesteld. Daar zitten echt geen gekke fratsen in.
Fijn om zo bevestigd te krijgen dat mijn insteek de juiste is!
Beste Marcel en Aranka, van harte bedankt voor julkie reacties. Ik denk dat angst zeker een rol speelt. En de meeste offertes bevatten geen rare zaken. Toch bkijkt de hand in eigen boezem steken vaak lastig. En soms hebben wij het zelf niet door dat wij het anders of beter hadden kunnen aanpakken.
Als je aan de prijs gaat sleutelen, dan geef je een signaal dat je het niet zo nauw neemt, zeker als je in hoogwaardige dienstverlening zit van exclusiviteit.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|