Succes is maar één gedachte van u verwijderd

Van succes gaat u zich goed voelen, maar om succesvol te zijn kunt u zich maar beter eerst goed gaan voelen. Ingewikkeld? Helemaal niet. Uw succes ligt één gedachtesprong bij u vandaan.

Succes is maar één gedachte van u verwijderd

Onder druk van de niet aflatende roep om klanten en omzet wordt het volgende nog wel eens vergeten:

We hebben in wezen nooit een omzetprobleem, maar hoogstens een denkprobleem.

Ik breng deze overdenking, die ik volledig onderschrijf, in herinnering om hem nog eens zorgvuldig te overwegen en de essentie ervan onder de loep te nemen.

Waarom willen we wat we willen?
In feite willen we wat we willen, zoals omzet en meer klanten, omdat we geloven dat het hebben van dat wat we willen, ons een goed gevoel zal gaan geven. Dat goede gevoel kan opgeroepen worden door gevoelens van zekerheid, veiligheid, zorgeloosheid, geluk, importantie, aantrekkelijkheid, vreedzaamheid, doelmatigheid en zo voort.

Kortom, welk materialistisch ding of welke omstandigheid we ook nastreven, daarachter blijft hetgeen we eigenlijk écht en vanuit essentie willen en verlangen, dat goede gevoel.

Maar dát goede gevoel is ook hoogstens één enkele gedachte bij u vandaan!

Gevoelens worden veroorzaakt door het denken
Als u zich graag beter wilt voelen, is er ergens een gedachte die u zou kunnen gaan denken om zich daadwerkelijk beter te gaan voelen. Die gedachte ligt niet buiten uw bereik, voorbij het behalen van 10% meer omzet, maar pal voor u, hier en nu. Zorg dat u zich beter gaat voelen op dit moment, in gedachten en nog voordat de doelen bereikt zijn. U zult zien: hetgeen u wenst zal veel makkelijker naar u toekomen dan wanneer u zich zorgen blijft maken over de onbereikbaarheid van alles.

Als u zich goed voelt
Kijk maar eens naar een gewoon algemene dag waarop u zich goed voelt, dan lijkt alles ook "echt" beter en eenvoudiger te gaan. Contacten leggen gaat soepel, uw gesprekken lopen lekker, ideeën komen boven zonder moeite en geen inkopersvraag is u te zwaar.

Als u zich minder voelt
Op dagen dat u zich niet goed voelt, dan lijkt het ook daadwerkelijk alsof alles wat u wenst mijlenver van u verwijderd is. Het gaat ineens niet meer automatisch, uw schwung is weg, u hakkelt tijdens gesprekken en u straalt niet.

Herkenbaar?



Akkoord, maar...
Laten we even aannemen dat u schoorvoetend akkoord gaat met wat ik zeg. Dan zult u toch op een bepaald moment gegarandeerd reageren met het welbekende 'JA MAAR…'. En dat zal waarschijnlijk ongeveer als volgt klinken: 'Ja maar, hoe ga ik met dat betere gevoel uit die ene gedachte mijn omzet wél realiseren? Hoe gaan die klanten dan wél bij me binnenkomen?'

Nogmaals: door u beter te voelen, krijg u de dingen die u wilt beter en sneller voor elkaar. En daaronder vallen ook geld verdienen, omzet maken en klanten binnenhalen. Bekijk eens het volgende lijstje met voorbeelden:

  • Wanneer u zich goed voelt, betekent dat automatisch dat u als mens vol zit met de juiste energie.

  • Wanneer u zich goed voelt, voelen mensen zich als vanzelf meer tot u aangetrokken.

  • Wanneer u zich goed voelt, ziet u er automatisch beter en energieker uit.

  • Wanneer u zich goed voelt, ervaart u meer helderheid van geest.

  • Wanneer u zich goed voelt, bruist er als vanzelf veel meer creativiteit uit uw brein en kunt u beter denken, scheppen en creëren.

  • Wanneer u zich goed voelt, bent u alert en veel beter en effectiever in staat om te reageren op kansen die voorbij komen en die u met zekerheid niet signaleert wanneer u zich NIET GOED voelt.

  • Wanneer u zich goed voelt, dan reageert en functioneert uw lichaam ook veel beter.

  • Wanneer u zich goed voelt, hebt u de neiging om makkelijker groeikeuzes te maken en bent u veel meer gericht op kansen dan op problemen.

  • Wanneer u zich goed voelt, bent u veel sneller bereid om anderen te helpen die vervolgens daarna weer bereid zijn zich in te zetten voor iets wat  u belangrijk vindt.


Staan hier onwaarheden of tegenstrijdigheden? Het is duidelijk: wanneer u zich goed voelt, bent u effectiever! U gaat scherper aan de gang met de acties die nodig zijn en uw creatieve ideeën stromen gemakkelijker naar buiten. Juist omdat u gevuld bent met positieve energie, leidt uw gevoel u naar de door u gewenste resultaten.

! Als u iets wilt waardoor u zich goed gaat voelen, overweeg dan de mogelijkheid dat het goed voelen eerst moet komen. En realiseer u: het is maar één gedachte van u verwijderd!
Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,5
(22 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.nl

Het klopt allemaal wat er staat en iedereen weet dat een positieve mindset een basis is voor succes. Toch een kleine kanttekening. Waarom zit de wereld vol met chagrijnige mensen die helemaal niet positief zijn?

Daar over nadenkend kom ik tot de conclusie dat de persoonlijkheid van mensen de basis is voor hun succes. Succesvolle mensen hebben automatisch een positieve mindset en zijn 'niet stuk te krijgen'. Mensen die dat niet van nature zijn, kost het veel moeite om die mindset constant positief te houden. Het gevolg daarvan is dat zij na enkele tegenvallers weer in het oude patroon vallen.

Op verkooptrainingen zie je ook de verschillen in persoonlijkheden en zie je dat de een natuurlijker over komt als de ander. Misschien is het succes wel voor degenen die zich zo natuurlijk (authentiek) mogelijk gedragen. Willen we niet allemaal zo zijn?

Ik ben er van overtuigd dat een positieve mindset tot positieve resultaten leidt. Jamaar is eigenlijk de lange utvoering van nee! In het leven heb je de zogenaamde DIPPERS en DIMMers. De laatset groep denkt in mogelijkheden. De DIPPERS denken in problemen en brnegen dit mee in hun contacten met anderen. Als je dan een positief iemand treft heb je als DIPPER een probleem.

In trainingen gebruik ik vaak het Insights Discovery systeem (zie voor meer info bovenstaand internetadres) om meer inzicht te geven in andermans persoonlijkheidstypes. Hierdoor kun je jezelf beter afstemmen op de sociale stijl van een ander. Door deze aansluiting krijg je zaken beter voor elkaar omdat je beter wordt geaccepteerd door de ander. Dus is het niet alleen de mindset (heeft er zeker mee te maken) het heeft ook te maken om de stijl van anderen aan te voelen.

Ik geloof overigens wel voor 120% in positivisme en de maakbaarheid daarvan.

Monique Solleveld |  http://www.ontslakmetgemak.nl

Heel leuk en inspirerend om dit soort berichten te ontvangen!
Met positieve energie, inspiratie en openheid komt succes naar je toe!

Succes kan je ook realiseren door gebruik van de juiste aanpak. Onderstaand een tip voor verkopers die worstelen met prospects of klanten die willen dat je eerst informatie stuurt. De aanpak werkt voor mij en waarschijnlijk voor een groot aantal verkopers.

Vooraf informatie sturen vind ik zelf geen probleem. Ik doe het eigenlijk altijd. Alleen net onvoldoende voor een prospect om je te 'filen', bedoeld als een teaser om interesse te peilen. Binnen een week daarna bel ik op of de info goed is aangekomen en of die gelezen is.

Als dat allemaal is gedaan, dan peil ik de interesse. Is die onvoldoende aanwezig, dan geef ik aan over drie maanden weer te bellen. Bij interesse maak ik de afspraak direct. En bespreek dan de diensten uitgebreider.

Een voorbeeld van een teaser (slides 6 t/m 10) vind je hier: http://slidesha.re/10zg7Wt (kopieren in je browser).

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..