Alle artikelen van Piet Aarts

Piet  Aarts

Piet Aarts werkt voor Commerciële Zaken en voor de Vrije Universiteit. Hij is schrijver van diverse boeken en artikelen over commercie. Voorheen werkte hij als researcher, directeur klantenservice en logistiek, senior verkoper, commercieel directeur, docent bedrijfskunde en als interim manager.

Creativiteit versus structuur in de verkoop Creativiteit in de verkoop - 8,0 (2 stemmen) Creativiteit en verkoopsucces gaan hand in hand, maar kunnen creativiteit en onze gestructureerde verkoopmethodes wel door één deur?
Lees verder..
Omgaan met onderhandelingstrucs Onderhandelen - 7,9 (32 stemmen) - 3 reacties Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten sollen. Enkele praktijktips.
Lees verder..
De afsluitfase Bezwaren - 6,3 (10 stemmen) - 1 reacties Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief?
Lees verder..
Onderhandelen en gedragsstijlen Onderhandelen - 7,7 (6 stemmen) - 2 reacties Onderhandelen is interessant, maar kan beter vermeden worden. Als het er dan toch van komt, doe dan uw voordeel met deze tips, die van grote invloed kunnen zijn op het onderhandelingsresultaat.
Lees verder..
Commerciële Innovatie Innovatie - 6,2 (9 stemmen) Kennis en vaardigheden zijn geen garantie voor duurzaam zakelijk succes. Soms eist de markt rigoureuze vernieuwingen en versnellingen. Welke rol speelt creativiteit hierin en wat is de relatie met innoveren?
Lees verder..
Leiderschap en beloningsstructuur Sales Management - 7,9 (18 stemmen) - 7 reacties In een verkooporganisatie beïnvloeden allerlei zaken succes in sales. Welke rol spelen beloningsstructuren en leiderschap daarbij?
Lees verder..
Organisatiemodel en hulpmiddelen Succes in de Verkoop - 6,7 (3 stemmen) Netwerkorganisaties hebben het in een dynamische markt veel makkelijker dan bedrijven met een bureaucratisch organisatiemodel. De keuze voor de juiste software om het in- en externe netwerken te ondersteunen wordt er echter niet makkelijker op.
Lees verder..
Samenwerken en samen beslissen Succes in de Verkoop - 5,3 (3 stemmen) We willen wereldwijd samenwerken en de wijsheid van het internet gebruiken om betere beslissingen te nemen. Een strak plan, maar hoe zit het met de samenwerking in eigen huis en nemen we wel betere beslissingen dan onze cavia?
Lees verder..
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales Succesfactoren - 8,2 (5 stemmen) Inspirerende en positieve doelen klinken mooi, maar hebben ze ook werkelijk invloed op de prestaties van het verkoopteam? En hoe zit dat met de maatschappelijk verantwoorde doelen – gaat dat samen met een gezond bedrijf runnen?
Lees verder..
Dilemma’s zijn goed 7,8 (4 stemmen) Een grote klant vraagt een financieel specialist voor een deel van zijn organisatie de boeken door te lichten. Een opdracht van zo'n 25.000 euro. De professional doet dit en vindt geen gekke dingen.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..