Alle artikelen van Ron Plattel
Ron Plattel begeleidt veranderingsprocessen, de ontwikkeling van ondernemingsplannen en hij coacht directieleden, managers en ondernemers. Daarnaast is hij onder meer actief als hoofdredacteur van een managementboekenserie. Als (co-)auteur schreef hij boeken als Het ondernemingsplan, Succesvolle offertes en Klantgericht corresponderen. Hij is oprichter en directeur van Plattel en Partners.
|
|
|
|
|
Sorry klant, ik kan u niet helpen
Onrendabele klanten - 7,8 (4 stemmen) - 2 reacties
Een klant legt u een vraag voor waar uw product niet de optimale oplossing voor biedt. De verleiding is groot om toch uw bestaande product aan te bieden. Wat te doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Geen opdracht? Hartelijk dank!
Opdracht verliezen - 7,8 (116 stemmen) - 12 reacties
U heeft veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met uw prospect. Aan de relationele aspecten mankeerde niets. Inhoudelijk en technisch zat u beiden ook op één spoor. Toch krijgt u de opdracht niet...
|
Lees verder..
|
|
|
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk!
Taalgebruik - 7,9 (57 stemmen) - 8 reacties
Een offerte is weliswaar een formeel stuk maar ál te afstandelijke taal is niet nodig. Hanteer in de offerte net zulk persoonlijk en vriendelijk taalgebruik als in het mondeling contact met de klant.
|
Lees verder..
|
|
|
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power?
PowerPoint - 6,2 (6 stemmen) - 6 reacties
Het gebruik van PowerPoint is ineffectief als u zich niet precies bewust bent van de juiste toepassing. Hieronder geven we aan hoe het niet moet en geven we praktische tips over hoe het juist wél moet.
|
Lees verder..
|
|
|
|