Alle artikelen over Verkooptheorieën

Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen) In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
Lees verder..
Uitdagen of niet uitdagen? Verkooptheorieën - 8,8 (13 stemmen) - 3 reacties Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
Lees verder..
We verkopen verandering Verkooptheorieën - 8,3 (20 stemmen) - 4 reacties Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier.
Lees verder..
‘Sales’ bestaat niet Verkooptheorieën - 8,9 (35 stemmen) - 2 reacties Er bestaat geen salesmethodiek die voor iedere situatie inzetbaar is. Toch wordt ‘sales’ in trainingen en artikelen vaak zo benaderd. 4 tips om de valkuilen hiervan te omzeilen en uzelf doelgericht te ontwikkelen.
Lees verder..
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? SPIN - 7,3 (80 stemmen) - 6 reacties Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd.
Lees verder..
Natuurwetten in de verkoop Verkooptheorieën - 6,5 (33 stemmen) Als wij de natuurwetten begrijpen en er ook naar handelen dan zijn wij in staat om te verkopen onder alle omstandigheden, in alle branches en markten.
Lees verder..
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” Verkooptheorieën - 7,6 (39 stemmen) - 7 reacties Hoe een mooie vrouw met lelijke schmink toch wordt genegeerd. Halina Reijn (actrice in o.a. Zwartboek en BLIND) ‘found out the hard way’ dat uw uiterlijk allesbepalend is voor communicatie met anderen.
Lees verder..
Grote orders binnenhalen SPIN - 6,1 (15 stemmen) Bespreking van het het boek "SPIN Verkooptechniek" waarin de schrijver, Neil Rackham, uitlegt hoe u grote orders kunt binnenhalen.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..