De waterval, of: hoe u uw eigen succes creëert

U wilt toch ook succes naar u toehalen of naar u toe laten komen?  Eigenlijk heel eenvoudig, mits u leert te gaan leven vanuit de oorzaak in plaats van uit het gevolg. Hoe dat in zijn werk gaat leggen we uit.

De waterval, of: hoe u uw eigen succes creëert

Hoeveel water kunt u meenemen?
Stel uzelf eens voor dat u voor een enorme waterval staat en u hebt verschrikkelijke dorst. Het water is brandschoon en heerlijk fris en u kunt er zoveel van nemen als u zelf wilt. Hoevéél van dat heerlijke water kunt u met u meenemen?
Juist, dat hangt er helemaal van af hoe groot de middelen zijn die u bij u heeft om het water in te doen.
U kunt een plastic boterhamzakje nemen, een kopje, een plastic boodschappentas, een grote emmer of u kunt zelfs een grote tankwagen laten aanrukken.

Vergelijkbaar met de onuitputtelijke waterval is de onbegrensde hoeveelheid succes die tot uw beschikking staat.

In termen van verkoop, zijn er verkopers die orders van miljoenen binnen halen, ook zijn er verkopers die deals sluiten met een waarde van honderdduizenden euro's.
Weer andere verkopers zetten tienduizenden om en - om het rijtje te voltooien - helaas zijn er ook vele verkopers die per maand niet verder komen dan een omzet van enkele honderden euro's tot zelfs helemaal niets.
Waar we het hier over hebben, zijn louter en alleen gevolgen.

Gevolgen is wat je ziet in de visuele wereld. Ze zijn altijd het gevolg van een op succes gerichte strategie die heeft gewerkt.

Hoe zit het met de oorzaak?
Nu we weten wat het gevolg is, hoe zit het dan met de oorzaak?
Hoe kan het dat verkopers in staat zijn om hun eigen succes op te bouwen?

De oorzaak is wat er gebeurt in de wereld die we niet kunnen zien, het niet-zichtbare, voordat het gevolg zich openbaart in de zichtbare wereld.

De oorzaak van succes is denken.

De hoeveelheid en de omvang van het succes die iedere verkoper die dit leest en dus ook u tot uw beschikking krijgt is gebaseerd op maar één ding: de maat, de inhoudsmaat van uw denken, de hoeveelheid succes, de hoeveelheid orders/opdrachten die u uzelf in uw denken werkelijk toestaat.
Dit is de meest fundamentele kennis die u nodig heeft, om uw uitkomst en uw toekomst te kunnen bepalen en regelen.

Grote en kleine denkers
We kunnen twee soorten denkers onderscheiden, grote denkers en kleine denkers.
Wanneer u een zogenaamde kleine denker bent, dan meldt u zich bij de denkbeeldige waterval met een klein kopje, wat u net genoeg water verschaft om dagelijks in leven te kunnen blijven.
Wanneer u uzelf toestaat om met een emmer te komen, dan geeft u dat de ruimte om comfortabel te leven, maar nog niet genoeg om echt zorgeloos gelukkig te kunnen zijn.

Wanneer u daarentegen een grote denker bent, dan laat u direct een grote tankauto of zelfs meerdere vrachtwagens aanrukken die ervoor zullen zorgen dat u vanaf dat specifieke moment het leven kunt leiden wat u altijd gewenst hebt.
U bent vanaf nu zelfs ook nog in staat om anderen van uw successen te kunnen laten meedelen en mee genieten.

Het hangt dus volledig af van uw eigen denken, in welke hoeveelheid successen en waardevolle klanten naar je toe zullen komen.

Hoe kunt nu uw eigen denken groter maken dan het nu is?
Het eerste wat u hiertoe kunt gebruiken is uw eigen voorstellingsvermogen.
Maak een duidelijke voorstelling van uw werk en leven, wanneer u succesvol bent in wat u doet. Wanneer u dit steeds maar weer blijft oefenen en uw voorstelling steeds verder uitbreidt, dan begint dat wat u nu nog voor onmogelijk beschouwt steeds dichter bij u te komen en zelfs steeds meer bij u te horen.

Begin u zich voor te stellen dat u een briefje van 500 euro in uw handen hebt. Het briefje is van u. Wanneer u aan dit beeld gewend bent geraakt, maak dan de hoeveelheid briefjes van 500 euro steeds groter en u begint zich er steeds gemakkelijker bij te voelen.
Dit betekent dus dat de enige reden waarom succes en rijkdom nog niet uw kant op is gekomen, ligt in uw eigen denken, de eigen onbewuste beperkingen die u zichzelf tot nu hebt opgelegd. Het probleem ligt dus niet in de wereld om u heen, de blokkade ligt altijd in uzelf verscholen en dus moet u de oplossing ervan ook op dezelfde plaats vinden.

Het vergroten van uw hart
Het volgende punt wat vraagt om ontwikkeling is het vergroten van uw hart. Hoe meer u er zich een voorstelling van kunt maken dat u andere mensen laat meedelen met uw rijkdom, kennis en ervaring, des te meer zult u zelf maken.

De hoeveelheid beschikbaar succes is onuitputtelijk, net als het water van de waterval. Het naar u toe laten komen ervan is daarom een weten, niet meer en niet minder.

Zo ook uw voorstellingsvermogen
Breid het uit en koppel het aan het onvoorwaardelijke vertrouwen dat het zo werkt en niet anders en of u nu hoger opgeleid bent of niet, in loondienst werkt of zelfstandig...het maakt allemaal niet uit, het zal uw realiteit zijn.

Tip
De enige reden waarom succes en rijkdom nog niet uw kant op is gekomen, ligt in uw eigen denken en de eigen onbewuste beperkingen die u zichzelf tot nu hebt opgelegd. Als u uw denken verruimt begint u tegelijk uw eigen succes te creëren.

Hans Oelen
Palaver

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,0
(25 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

E.Klop

The Secret formule dus!

c.cooijman

leuk artikel,en deels zeker waar,maar wat nu als je opdrachtgevers niet met een "klein"bedrijf in zee willen wat net op de markt staat.ik kan denken zoveel ik wil maar
ik kom daar dus niet verder mee.ik hanteer dit principe al sinds mijn luier af ging en ben nu bijna 50...ook banken willen niet en zelfs private investors komen niet over de streep.
hetgene wat ik mis in dit verhaal is..."hoe kan ik overtuigen(der) over komen???
hier zou ik graag meer van willen weten.
iemand???

Hartelijk dank voor jullie reactie.
E. Klop:
Het is geen formule, het is een wet die werkt met garantie, 7 x 24 uur, net zoals de wet van de zwaartekracht.
The secret heeft het inderdaad over dezelfde universele natuurwet, maar de wet was er altijd al,the secret is er nog maar net!

C. Cooijman,

De essentie van de werking ligt niet primair in het denken, het ligt in de overtuiging. Wanneer je de absolute overtuiging hebt dat je succesvol BENT, en die overtuiging zo sterk is dat het vertrouwen voortbrengt, dan komen die klanten en die investeerders vanzelf.
Hou je niet bezig met de HOE-vraag, hou je alleen bezig met het zwaarste werk wat er bestaat, namelijk het kweken van je overtuiging en vertrouwen.
Lees je reactie nog maar eens door en kijk dan eens kritisch naar wat je schrijft. In de korte reactie die je schrijft, zitten een aantal beperkende gedachten, voortkomend uit beperkende overtuigingen.
Ik zal er een paar voor je uithalen:
"deels zeker waar"
"wat nu als je opdrachtgevers niet met een "klein"bedrijf in zee willen"
"ik kan denken zoveel ik wil maar ik kom daar dus niet verder mee"
"ook banken willen niet en zelfs private investors komen niet over de streep".

Het lijkt alsof je van je ervaringen je overtuiging hebt gemaakt. Zeg je niet te snel tegen jezelf: Het lukt niet!?

Misschien heb je hier nog iets aan:
Leer je werkelijke overtuigingen kennen, want die veroorzaken jouw denken.
Let op je denken, want je denken veroorzaakt je woorden, als bevestiging van je overtuigingen.

Het enige wat overtuigingen kunnen, is het creeeren van waar jij onbewust van overtuigd bent. Kijk dus naar je realiteit en je leert wat op dit moment nog jouw overtuigingen zijn.

Heb vertrouwen en van daaruit:
Verwacht succes, als logisch vervolg op je persoonlijke overtuigingen.

Hans Oelen

cor.cooijman

Beste hans,dank je wel voor deze wijze woorden.
je hebt zeer zeker belicht waar ik mijzelf onbewust zeker in beperk.
ga hier dus werk van maken en bewust omgaan met denken en spreken.

Bedankt!!

Cor

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..