Onderscheid u van uw concurrent

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

De vaststelling van de unieke verkoopkenmerken is het beginpunt van elk geslaagd verkoopgesprek. Dit wel binnen 15 seconden/hoogstens 25 woorden!  

Onderscheid u van uw concurrent

In deze korte tijd moet u goed kunnen samenvatten wát uw product/dienst uniek/beter maakt dan andere aanbieders. S.v.p. geen dooddoeners als: We leveren op maat, of : Wij geven u persoonlijke aandacht.
Dat mag allemaal best waar zijn, maar dat zeggen uw concurrenten ook, dus dat is niet meer onderscheidend genoeg. 

De beste manier om hier achter te komen, is de klanten die u het afgelopen jaar gehad heeft het gewoon te vragen: Waarom bent u uiteindelijk met ons in zee gegaan?
De antwoorden zijn vaak ontwapenender dan u zelf op zou schrijven. Vraag wel even of u deze quotes voor uw PR doeleinden mag gebruiken. Zo ja, zet ze op uw site en foldermateriaal.

Tip
Niets is een krachtiger PR instrument voor uw bedrijf, dan welgemeende positieve uitspraken over ervaringen met uw diensten, door (objectieve) anderen.

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Concurrenten, Vraagtechniek
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,1
(23 stemmen)
Reacties

Pokerogue |  https://pokeroguegame.io/

A fan-made game called PokeRogue combines the thrilling, unpredictable elements of roguelike games with the timeless monster-catching gameplay of Pokemon.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..