Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.531

Nieuwe kansen voor verkopers

Het enige wat nooit verandert is ... verandering! Maar hoe zet u de ongemakken van verandering om in uw voordeel?

Nieuwe kansen voor verkopers

Stel, alles blijft hetzelfde
Er verandert niets.

Spannend of saai?

Het wordt gezegd dat Chinezen een wens uiten om iemand te zegenen: "Moge u leven in interessante tijden!"
 En misschien kent u dit gezegde: Als u wilt dat alles hetzelfde blijft, dan moet u hard aan de weg van verandering timmeren!

Verandering van kaders


Dat de wereld snel aan het veranderen is, zal iedereen duidelijk zijn.
 Begrippen veranderen. Er zijn meer functies beschikbaar op onze apparaten dan we ooit volledig zullen benutten. Eén van mijn relaties moest het ziekenhuis in voor een oogoperatie. Tegelijkertijd ging haar computer in de revisie. Ik stuurde haar daarom een brief. Ze heeft me bedankt voor "de uitgeprinte versie van mijn e-mail"! Kennelijk raakt zelfs het concept van een brief in de vergetelheid.

Verandering in stijl

De manier van verkopen is inmiddels ook veranderd. Los van de enorme toename in de handel van producten via internet (hoe vaak bestelt u direct on-line tegenwoordig?), worden er steeds meer persoonlijke diensten op de markt aangeboden.
 Internethandel is onpersoonlijk.
De handel face-to-face wordt steeds persoonlijker. Ofwel: de transactie wordt bekrachtigd door de kwaliteiten van de individuele verkoper. 
Lang leve persoonlijke ontwikkeling en menselijke interacties!

Aandacht en geluk: een ander paradigma

Essentieel is de erkenning van de behoefte in ieder mens om letterlijk en figuurlijk gezien te worden. 
Mijn artikel over verkoopstijlen, 'De Zen van Verkopen', voegt een verfrissende dimensie toe aan bestaande modellen: de klant zoekt en bevestiging, en een oplossing voor wat we globaal 'zijn probleem' noemen.
 De kwaliteit van de verkoper om aan deze twee behoeften te voldoen, vormt een stevige basis voor de transactie.

Maar het meest cruciaal is dit uitgangspunt van de verkoper: "Ik ben gelukkig als u koopt, want dat is in ons beider voordeel, en ik ben even gelukkig wanneer u bij een ander koopt – mijn geluk is een feit op zich, los van u en uw aankoopbeslissingen."

"Complacency"
Van dit prachtige Engelse woord brengen de vertalingen helaas nooit precies de nuance over (net zoals het Engelse 'cosy' niet dezelfde waarde heeft als 'gezellig'). 
De 'voldoening', 'zelfvoldaanheid' en 'zelfingenomenheid' uit de gewone vertalingen missen de nuance van 'onverschilligheid' en 'kop-in-het-zand-gedrag'. 
De moedige lezer durft naar deze concepten te kijken en stil te staan bij de gewaarwording dat er geen plaats meer is voor de complacency die uiteindelijk heeft bijgedragen aan de heftige omwentelingen die we momenteel ondergaan.

Crisis as opportunity


Of u zelf wel of niet praat over een 'crisis' staat hier terzijde.
 Daar het leven voortdurend in beweging is, is het nu de tijd om zaken anders aan te pakken.
 Net zoals het verschijnen van dit artikel op deze manier weer een moment is om hardop te roepen: "Lang leve de verandering!"
David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,5
(4 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?