Omgaan met verandering: een ware uitdaging!

Is het u opgevallen hoe veel er werkelijk verandert in uw leven, in uw werk, binnen uw organisatie, in uw omgeving? En met een schijnbaar ongekende snelheid. Verandering is inherent aan het leven – maar dát maakt het voor sommigen niet minder moeilijk om te hanteren.

 Omgaan met verandering: een ware uitdaging!

Hier een aantal tips van communicatiedeskundige David Bloch, vergaard uit jarenlange studie van de succesliteratuur voor vooral verkopers.

Tips hoe om te gaan met verandering
  • Ontevreden met uw werk? Dan heeft u twee mogelijkheden: leer ervan te houden en er plezier in te hebben, of verander van baan. Alleen erover zeuren lost niets op en maakt u in vele kringen ongewenst.
  • Genieten, los van de uitkomst. Als uw dagelijks geluk afhangt van het krijgen van die ene opdracht of van de goedkeuring van uw baas, bent u verkeerd bezig. Het geluk zit binnen uzelf. Er is geen klant die zit te wachten op iemand die zo behoeftig is. Uw vrijheid in dezen is een sleutel tot uw geluk en succes!
  • Wees duidelijk hoe u wilt worden ... en leef het nu alsof dat beeld al werkelijkheid is. Als het 'lekker zit', bent u op koers. En u merkt snel genoeg wanneer u 'uit de koers' bent omdat de zaken niet stromen, u raakt geïrriteerd of iemand ontwijkt u of geeft u een grote mond. Door te handelen alsof uw innerlijk beeld werkelijkheid is, komt steeds meer op u af (mensen, gebeurtenissen) om dat te bevestigen.
  • Ga uit van een partnerschap. Hoewel het soms lijkt dat u in concurrentie bent met anderen, is dat maar een illusie. Ú bent uniek en hoe u zaken doet is ook uniek. Niemand is beter of slechter dan de ander en u zult merken dat het in uw voordeel is om uit te gaan van de wetenschap dat iedereen zijn plek en zijn eigen gaven heeft.
  • Saai is een keus. Net zoals er géén saaie onderwerpen zijn, alleen saaie sprekers, zo ook is het leven nooit saai, juist heel spannend. En sommigen kiezen ervoor om zich te vervelen en hun levenstijd te verdoen. Maak zelf de keus om het leven als spannend te ervaren!
  • Geld is een weg, geen doel. Als u een klant benadert alsof zijn opdracht dé oplossing voor uw geldproblemen zou zijn, dan heeft ú een probleem! Als u hem benadert alsof zijn 'perfecte oplossing' uw doel is, en dat de juiste prijs erbij hoort, resulteert dat in een heel andere relatie. Geld, liefde, gezondheid, energie ... zijn geen doel op zich, maar het resultaat van doeltreffend en juist leven.
  • Leer van iedereen. De ware leraren in het leven zijn zelden op scholen te vinden. Maar iedereen die u tegenkomt kán een 'leraar' voor u zijn, met zijn wijsheid, inzicht en ervaring. Het ligt aan ú om ervoor open te staan en om te zien welke spiegel de ander voor u ophoudt.
  • Lef. Het tegenovergestelde van moed is niet zo zeer angst als conformiteit. Sluit u aan op de gewoonten en het gedrag van anderen, dan verliest u uw originaliteit en de oorspronkelijkheid die ervoor zorgen dat úw unieke diamant sprankelt. Durf uzelf te ontdekken en dát volledig uit te dragen.

Tot slot ...
Het vak van verkoper gaat veel verder dan technisch inhoud en verkoopvaardigheden. Het is een weg van persoonlijke ontwikkeling die u met uitbundigheid kunt bewandelen – in uw voordeel en dat van iedereen om u heen!

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,1
(13 stemmen)
Reacties

Modemanagement Cor van Laar |  http://www.modemanagement.nl

Als je uitgaat van de ander, die tegenover je is, bedenk dan, hoe die naar jou kijkt.
Laat dat jouw koers zijn!

Ja, dit is zeker de moeite waard om in de gaten te houden, Cor.
En, het vergt DENKEN.
Waar ik het liefst functioneer is op het niveau voorbij het denken, dus bij het voelen, vanuit het hart - want dát is het niveau waarop de ware verbinding plaatsvindt.
Tevens voorbij de oordelen.
En vanuit de verbinding te zoeken naar de relevantie voor de ander, waar VRAGEN (en daarna luisteren) de basis vormen voor het vervolg.

Lianne Ebbinkhuijsen |  http://www.beingintheroom.nl

Dag David,

Voor mij is dit een van je beste blogs.
Mijn complimenten voor hoe jij praktische woorden geeft aan de (spirituele) thema's en adviezen die je mij als lezer meegeeft.

Ik geloof dat er veel waarde zit in de tips die je hier neerzet. Ik hoop dat verkopend Nederland ze hoort :-)

Dank en hartelijke groet,
Lianne

{een nederige buiging + namasté}

Dag David,

Dit artikel werkt als Gods woord in een ouderling en als essentie lees ik ook wat Lianne schrijft en het altijd nemen van je eigen verantwoordelijkheid...in alles! .

Vraag jezelf daarom altijd af welke waarheid er achter elke schijn schuil gaat.
Ik vraag me nooit af: Waarom overkomt mij dit nu weer?
Ik vraag me altijd af: Wat voor goeds zit hierin voor mij?
Hierdoor gaat het proces altijd van: Denken, naar voelen, naar geinspireerde actie en naar resultaat.

Fijne dag

Hans, dit zijn woorden = balsem voor de ziel.
Tevens weer een bevestiging van het toenemende besef van 'de spirituele dimensie' die de drijfveer van mijn leven is.
Oók is het hét middel dat www.davidshealthcheck.com zo krachtig maakt: voorbij het denken naar het afstemmen op het Zijn.
Dank!

Peter Smeele

David,
Dit is precies waar het om draait in het leven.
Beter kan ik het niet omschrijven!

Peter Smeele

Door jou voel ik me gezien en gewaardeerd, Peter!
Dank je voor het plaatsen van deze reactie.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..