Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.530

Durft u ook ANDERS te zijn?

Communicatiedeskundige David Bloch neemt een les uit het boekje van 'de Prins de Lignac' in het voordeel van creatiever verkopen!

Durft u ook ANDERS te zijn?
 
Bram van Leeuwen, Prins de Lignac, was zeker anders dan anderen.
Goed, hij had meer geld dan u en ik, maar hij had er ook wat voor gedaan en was daar succesvol in geweest.

Het geheim van excentriciteit
Op de vraag: Moet je excentriek zijn om goed te zijn in zaken? zei hij: Ja, ik vind zelfs dat alle topmensen in de handel, wetenschap en kunst excentriek zijn. Iemand die niet excentriek is, kan nooit aan de top komen. Excentriek betekent: een heel andere kijk op dingen hebben. En je kunt alleen maar succes hebben als je het op een andere manier doet dan alle mensen om je heen.

Anders kijken
Wat kunnen we van Bram leren? 'Een andere kijk op dingen', bijvoorbeeld, zou juist de doorslag kunnen geven in hoe u een nieuwe klant benadert of een belangrijke onderhandeling leidt.
Durven te kijken door de bril van de ander is ook anders kijken.
Logisch dat we neigen te handelen vanuit ons eigen standpunt, maar willen we de ander beïnvloeden, dan kunnen we beter een paar kilometer in zijn schoenen lopen, althans figuurlijk.

Twee essenties
De klant heeft twee basisbehoeften wanneer het om koopgedrag gaat:

  • hij wil zich bevestigd voelen (dat het een goed idee is zaken met u te doen, dat het leuk is met u in zee te gaan); en
  • hij zoekt een oplossing voor zijn probleem.

Het tweede is vrij makkelijk: u heeft het of u heeft het niet.
Het eerste is om te leren: wanneer u in staat bent om uw gesprekspartner het gevoel te geven dat u hem begrijpt, dat u met hem meedenkt én in zijn voordeel, bent u al een heel eind verder.
Er zijn tal van uitgekiende cursussen om meer inzicht te krijgen in hoe u bewust een ander op onbewust niveau kunt beïnvloeden; voor een verkoper is zo'n training een must.

Uw grenzen verleggen
Anders doen,betekent dat u zich bewust wordt van uw gewoonten en iedere dag uw grenzen ziet te verleggen. Want iedere dag handelen vanuit dezelfde gewoonten – vooral de gewoonten die u onbewust hanteert – betekent een beperking van uw capaciteit de dingen anders te doen.

Creativiteit door gewoontes te slechten
Gewoonten zijn de sluipmoordenaar van uw creativiteit. Leer de gewone dingen vooral beter te doen en durf in de huid van de ander te kruipen. Wie weet wat voor verrassende inzichten u dan krijgt!

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 4,5
(2 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ger J.F. de Bruijn

Beste David,
Als aanvulling op jou,wederom, goede artikel wil ik graag een quote van niemand minder dan Albert Eisten aan je kwijt.

Definitie van krankzinnigheid:
"Elke dag hetzelfde doen en andere resultaten verwachten"

Met vriendelijke groet,
Ger de Bruijn

Ger de Bruijn

Beste David,

Het gaat natuurlijk om ALBERT EINSTEIN. Excuus voor de tiepvoud ;-)

met vriendelijke groet,
Ger de Bruijn


Dank je, Ger, voor je creatieve reactie op mijn artikel.
Het valt me bijzonder op hoe WEINIG reacties er zijn op dit onderwerp.
Misschien te moeilijk voor velen?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?