Durft u ook ANDERS te zijn?

Communicatiedeskundige David Bloch neemt een les uit het boekje van 'de Prins de Lignac' in het voordeel van creatiever verkopen!

Durft u ook ANDERS te zijn?
 
Bram van Leeuwen, Prins de Lignac, was zeker anders dan anderen.
Goed, hij had meer geld dan u en ik, maar hij had er ook wat voor gedaan en was daar succesvol in geweest.

Het geheim van excentriciteit
Op de vraag: Moet je excentriek zijn om goed te zijn in zaken? zei hij: Ja, ik vind zelfs dat alle topmensen in de handel, wetenschap en kunst excentriek zijn. Iemand die niet excentriek is, kan nooit aan de top komen. Excentriek betekent: een heel andere kijk op dingen hebben. En je kunt alleen maar succes hebben als je het op een andere manier doet dan alle mensen om je heen.

Anders kijken
Wat kunnen we van Bram leren? 'Een andere kijk op dingen', bijvoorbeeld, zou juist de doorslag kunnen geven in hoe u een nieuwe klant benadert of een belangrijke onderhandeling leidt.
Durven te kijken door de bril van de ander is ook anders kijken.
Logisch dat we neigen te handelen vanuit ons eigen standpunt, maar willen we de ander beïnvloeden, dan kunnen we beter een paar kilometer in zijn schoenen lopen, althans figuurlijk.

Twee essenties
De klant heeft twee basisbehoeften wanneer het om koopgedrag gaat:

  • hij wil zich bevestigd voelen (dat het een goed idee is zaken met u te doen, dat het leuk is met u in zee te gaan); en
  • hij zoekt een oplossing voor zijn probleem.

Het tweede is vrij makkelijk: u heeft het of u heeft het niet.
Het eerste is om te leren: wanneer u in staat bent om uw gesprekspartner het gevoel te geven dat u hem begrijpt, dat u met hem meedenkt én in zijn voordeel, bent u al een heel eind verder.
Er zijn tal van uitgekiende cursussen om meer inzicht te krijgen in hoe u bewust een ander op onbewust niveau kunt beïnvloeden; voor een verkoper is zo'n training een must.

Uw grenzen verleggen
Anders doen,betekent dat u zich bewust wordt van uw gewoonten en iedere dag uw grenzen ziet te verleggen. Want iedere dag handelen vanuit dezelfde gewoonten – vooral de gewoonten die u onbewust hanteert – betekent een beperking van uw capaciteit de dingen anders te doen.

Creativiteit door gewoontes te slechten
Gewoonten zijn de sluipmoordenaar van uw creativiteit. Leer de gewone dingen vooral beter te doen en durf in de huid van de ander te kruipen. Wie weet wat voor verrassende inzichten u dan krijgt!

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   4,5
(2 stemmen)
Reacties

Ger J.F. de Bruijn

Beste David,
Als aanvulling op jou,wederom, goede artikel wil ik graag een quote van niemand minder dan Albert Eisten aan je kwijt.

Definitie van krankzinnigheid:
"Elke dag hetzelfde doen en andere resultaten verwachten"

Met vriendelijke groet,
Ger de Bruijn

Ger de Bruijn

Beste David,

Het gaat natuurlijk om ALBERT EINSTEIN. Excuus voor de tiepvoud ;-)

met vriendelijke groet,
Ger de Bruijn


Dank je, Ger, voor je creatieve reactie op mijn artikel.
Het valt me bijzonder op hoe WEINIG reacties er zijn op dit onderwerp.
Misschien te moeilijk voor velen?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..