De tijd tussen twee gesprekken

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

U kent het wel, u heeft een verkoopgesprek en een flink aantal uren later nog een gesprek met een andere klant. Verloren tijd, zo lijkt het. Hoe kunt u die tijd toch nuttig maken?

De tijd tussen twee gesprekken

Gebruik de tijd tussen twee gesprekken om het gesprek te evalueren en het volgende gesprek in gedachten voor te bereiden.

Stel uzelf de volgende vragen

  • Was het een geslaagd gesprek? 
  • En wat moet ik nu ondernemen om een stap verder te komen in het verkoopproces? 
  • Wat heb ik geleerd? 
  • Wat deed ik goed en wat had ik beter kunnen doen?
  • Wat is het doel van mijn volgende gesprek?
  • Hoe ga ik het aanpakken?
  • Welke vragen ga ik stellen?

Tip
Pas deze adviezen toe en u verkoopt direct meer met minder inspanning!

Michel Hoetmer
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'
Klik hier

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Gesprekstechniek
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering  
Reacties

Bob van den Heuvel |  http://www.bobvandenheuvel.nl

Geachte heer Hoetmer,

De echte verkoper heeft de laatste drie stappen al lang voorbereid.

De echte verkoper besteed deze tijd om zoveel mogelijk bedrijven te 'blitsen'. Met andere woorden hij/zij stapt spontaan andere bedrijven binnen met een presentje namens zijn/haar bedrijf. Tijdens het blitsen loopt u tegen veel leads aan die u helpen om dit soort gaten in de agenda te voorkomen!

Met verkoopgroet,

Bob van den Heuvel
www.bobvandenheuvel.nl

Ger

@Bob

Over je eerste stelling zijn we het eens.

'blitsen' is dat cold-canvassen of al babbelend premiums weggeven?
Heb je die bedrijven van te voren uitgezocht, in de wetenschap dat je even 'loos' zit. Zijn er daadwerkelijk inkopers die persoonlijk aan de balie komen om je kadootje en pitch in ontvangst te nemen?

Ik lees het graag!

Groet, Ger

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..