Stel een tijdsduur vast voor het gesprek

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Hoe lang mag/moet een verkoopgesprek duren? Daar is geen vaste regel voor. Lang niet alle gesprekken duren even lang.

Stel een tijdsduur vast voor het gesprek

Daarom is het belangrijk dat u vooraf bepaalt hoe lang een verkoopgesprek gaat duren. Immers, lang niet alle gesprekken duren even lang.

U voorkomt hiermee dat u bij de ene klant veel te laat arriveert en bij de andere veel te vroeg voor de deur staat. Ook voor uw klanten is tijd geld!

Tip
Bespreek tijdens het maken van de afspraak de geschatte tijdsduur met uw klant/prospect. Hiermee voorkomt u onaangename verrassingen. Het is natuurlijk een beetje zuur wanneer uw gesprekspartner halverwege het gesprek zegt: Sorry, maar de tijd is op!

Pas op
Soms passen verkopers een trucje toe om een afspraak er door te 'rammen'. Ze zeggen dan: Ik heb maar vijf minuten van uw kostbare tijd nodig! De meeste mensen doorzien dit trucje en dat is dus slecht voor uw geloofwaardigheid. Het is natuurlijk rampzalig wanneer u op gesprek komt en uw gesprekspartner na vijf minuten op zijn horloge tikt en zegt: Uw tijd is voorbij!

Michel Hoetmer
Meer tips over verkopen en acquisitie in zijn boek 'De zeven zonden van verkopers'
Klik hier

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Gesprekstechniek
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering  
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..