Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 27.588

Management by simplicity

Herman  Meijer
Herman Meijer
ORAVI 

Domweg gewoon doen. Met beide benen op de grond blijven staan, ook als u een flinke carrièregroei hebt doorgemaakt.

Management by simplicity

Eenvoud, uw achtergrond nooit verloochenen, niet met uw neus in de wind maar gewoonweg uzelf blijven en uw medewerkers, collega's, klanten en partners in hun waarde laten.

Waarom deze inleiding? Omdat ik in de afgelopen dertig jaar zo verschrikkelijk veel fijne en prettige mensen heb ontmoet die succesvol zijn geworden door simpelweg zichzelf te blijven. Maar ook omdat ik een heel leger aan mensen heb ontmoet die om welke reden dan ook boven zichzelf zijn uitgestegen. Over het paard zijn getild of – nog erger – zichzelf over het paard hebben getild omdat anderen dat niet voor hen deden.

Leidinggeven door eenvoud is de kracht van een charismatisch leider. Mensen voor je kunnen winnen door vooral zelf een mens te blijven.

Gladde jongens en zakkenvullers
Ik heb veel mensen zien komen en weer gaan, nationaal en internationaal. De snelle en gladde jongens, grote bek, vliegensvlug, vlotte babbel, politiek en strategisch onderlegd. Kortom zakkenvullers.

Onbekende grootheden
Ik heb ook veel mensen 'manager' zien worden. Ik zag ze komen, maar vooral blijven. Gewone mensen, rustige uitstraling, een welwillend oor, wars van politiek en daardoor hadden zij de juiste strategie. Charismatisch, open en innemend. Hun 'rugzak' werd vanzelf voller en niet alleen met geld.

Nee, zij wonen niet in peperdure villa's met strenge bewaking en honden. Zij hebben geen zeewaardige jachten, bolides of privé-jets. Zij hebben ook meestal maar één partner en hoeven niet steeds over hun schouders te kijken. Zij heten gewoon zoals zij heten en zien er uit conform hun leeftijd. Zij hebben geen opgezwollen titels op hun visitekaartje en gaan ook niet 'tig' keren per jaar naar de verste uithoeken van de wereld. Zij staan niet in de publiciteit, zijn geen voorpaginanieuws, geen roddels en schandalen. Niets van dat alles.

Zij hebben net als iedereen twee oren en één mond en gebruiken die altijd in de juiste verhouding. Zij blijven mens en kennen hun beperkingen en kunnen daardoor ook de beperkingen van anderen begrijpen en accepteren en vooral waarderen. Dat maakt hen groot. Maar zij zijn wel de onbekende grootheden die werkelijk iets hebben bereikt hetgeen zij weer doorgeven aan en achterlaten voor anderen. Namelijk een voorbeeld om over te nemen en toe te passen.

Tip
Ieder mens kan de top van zijn eigen kwaliteit bereiken. Voorwaarde is dat men wil en discipline heeft. Managen is helemaal niet zo moeilijk als je maar de juiste snaar weet te raken. Leidinggeven is vaak zo eenvoudig. Heel simpel!

Herman Meijer
ORAVI

Herman  Meijer

Herman Meijer

Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, interim-manager, trainer/coach, presentator, verzorgt bedrijfspresentaties, workshops en congressen. Tevens schrijft hij columns, artikelen en boeken.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,3
(32 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Hanz

Mooi artikel, ben ik helemaal mee eens. Authenticiteit heet dat ook wel. Misschien een modewoord, vaak verkeerd begrepen, maar ozo belangrijk. Mensen met charisma hebben dit. Ik denk dat de schrijver het heeft over mensen met zelfkennis en mensen met de wil zichzelf niet zo serieus en de ander heel serieus te nemen.

Jacques Bonneur |  http://www.icem.nl

Sluit me helemaal bij de vorige reactie aan.
Groet !

En zo is het.Punt.

laurus

idd. soms moet je jezelf ook een keer niet te serieus nemen

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?