Management by simplicity

Herman  Meijer
Herman Meijer
ORAVI 

Domweg gewoon doen. Met beide benen op de grond blijven staan, ook als u een flinke carrièregroei hebt doorgemaakt.

Management by simplicity

Eenvoud, uw achtergrond nooit verloochenen, niet met uw neus in de wind maar gewoonweg uzelf blijven en uw medewerkers, collega's, klanten en partners in hun waarde laten.

Waarom deze inleiding? Omdat ik in de afgelopen dertig jaar zo verschrikkelijk veel fijne en prettige mensen heb ontmoet die succesvol zijn geworden door simpelweg zichzelf te blijven. Maar ook omdat ik een heel leger aan mensen heb ontmoet die om welke reden dan ook boven zichzelf zijn uitgestegen. Over het paard zijn getild of – nog erger – zichzelf over het paard hebben getild omdat anderen dat niet voor hen deden.

Leidinggeven door eenvoud is de kracht van een charismatisch leider. Mensen voor je kunnen winnen door vooral zelf een mens te blijven.

Gladde jongens en zakkenvullers
Ik heb veel mensen zien komen en weer gaan, nationaal en internationaal. De snelle en gladde jongens, grote bek, vliegensvlug, vlotte babbel, politiek en strategisch onderlegd. Kortom zakkenvullers.

Onbekende grootheden
Ik heb ook veel mensen 'manager' zien worden. Ik zag ze komen, maar vooral blijven. Gewone mensen, rustige uitstraling, een welwillend oor, wars van politiek en daardoor hadden zij de juiste strategie. Charismatisch, open en innemend. Hun 'rugzak' werd vanzelf voller en niet alleen met geld.

Nee, zij wonen niet in peperdure villa's met strenge bewaking en honden. Zij hebben geen zeewaardige jachten, bolides of privé-jets. Zij hebben ook meestal maar één partner en hoeven niet steeds over hun schouders te kijken. Zij heten gewoon zoals zij heten en zien er uit conform hun leeftijd. Zij hebben geen opgezwollen titels op hun visitekaartje en gaan ook niet 'tig' keren per jaar naar de verste uithoeken van de wereld. Zij staan niet in de publiciteit, zijn geen voorpaginanieuws, geen roddels en schandalen. Niets van dat alles.

Zij hebben net als iedereen twee oren en één mond en gebruiken die altijd in de juiste verhouding. Zij blijven mens en kennen hun beperkingen en kunnen daardoor ook de beperkingen van anderen begrijpen en accepteren en vooral waarderen. Dat maakt hen groot. Maar zij zijn wel de onbekende grootheden die werkelijk iets hebben bereikt hetgeen zij weer doorgeven aan en achterlaten voor anderen. Namelijk een voorbeeld om over te nemen en toe te passen.

Tip
Ieder mens kan de top van zijn eigen kwaliteit bereiken. Voorwaarde is dat men wil en discipline heeft. Managen is helemaal niet zo moeilijk als je maar de juiste snaar weet te raken. Leidinggeven is vaak zo eenvoudig. Heel simpel!

Herman Meijer
ORAVI

Herman Meijer

Herman  Meijer
Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, interim-manager, trainer/coach, presentator, verzorgt bedrijfspresentaties, workshops en congressen. Tevens schrijft hij columns, artikelen en boeken.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Zelfontwikkeling, Sales Management
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,3
(32 stemmen)
Reacties

Hanz

Mooi artikel, ben ik helemaal mee eens. Authenticiteit heet dat ook wel. Misschien een modewoord, vaak verkeerd begrepen, maar ozo belangrijk. Mensen met charisma hebben dit. Ik denk dat de schrijver het heeft over mensen met zelfkennis en mensen met de wil zichzelf niet zo serieus en de ander heel serieus te nemen.

Jacques Bonneur |  http://www.icem.nl

Sluit me helemaal bij de vorige reactie aan.
Groet !

En zo is het.Punt.

laurus

idd. soms moet je jezelf ook een keer niet te serieus nemen

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..