De opinievraag als opwarmer tot de afsluiting

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Natuurlijk zijn er vele manieren om tot afsluiting van de deal te komen. De eenvoudigste?

De opinievraag als opwarmer tot de afsluiting

Dat is de methode waarbij u de klant simpelweg om zijn opinie vraagt. Zo'n opinie-vraag is niet bedreigend voor hem, het is niet drammerig en u kunt hem toch voorzichtig warm maken voor de afsluiting.

Enkele simpele voorbeelden;

  • Hoe klinkt het u tot zover in de oren?
  • Kunt u met deze oplossing uit de voeten?
  • Is dit waar u naar op zoek was?
  • Wat vind u er zelf van?
  • In hoeverre beantwoordt dit voorstel aan uw verwachtingen?
  • Lost dit uw problemen op?
  • En voorts alle vragen waarin u de woorden naar uw mening inbouwt: Heeft deze laadmachine naar uw mening voldoende capaciteit?

Tip
Ga niet te bruut naar de afsluiting toe, maar bereid dit belangrijke verkoopstadium voor met voorzichtige opinievragen,

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,2
(9 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Gino Gerard |  http://www.stop-o-clor.com

Persoonlijk hou ik er niet zo van om de vraag te stellen:Wat denk je ervan?
Naar mijn ervaring brengt he de klant terug in de denkfase waar hij voldoende rdenen kan vinden om zichzelf ervan te overtuigen dat ie het product of service overbodig vind of niet nodig heeft.
Ik vind dat je dan de mogelijkheid opent om een stap in de verkeerde richting te zetten en verder weg gaat van uw afsluit.
Ik kleed dan ook de opinievraag zoveel mogelijk in, zodat ik een positief antwoord loskrijg.
vb.Een service zoals hier uiteengezet zal u waarschijnlijk ook wel tot nut kunnen wezen in uw bedrijf?
Op die manier krijg je ook de opinie te horen en vermijd je het NEE woordje in je afsluit fase.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..