Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Training zoeken

Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (Jorg Hartog)
Koude acquisitie: training v. whitepaper (Marianne van de Water)
De 10 mythes over verkooptrainingen (Harro Willemsen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
3 korte tips bij het selecteren van een sales training op Verkopersonline.n (Hans-Wouter van Dam)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Management en verkoop binnen uw organisatie (Peter Stinckens)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
Koekhappen voor verkopers (Michel Hoetmer)
Bezwaren tegen een techniek (Harro Willemsen)
Haal meer rendement uit verkooptrainingen (Ronald van den Berg)
Koffie...? vroeg de inkoper smalend... (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Training, uw eigen verantwoordelijkheid (Ton Tognolli)
Het nut van een salestraining (Steyn Elshout)
Een dagje uit, of echt op cursus? (David Bloch)
De verkoopuniversiteit (Harro Willemsen)

Management en verkoop binnen uw organisatie

De manager die meer omzet wil, zorgt dat de medewerkers goed getraind worden. En de manager zelf? Wat is er nodig om van een 'leidinggevende' een 'manager' te maken?

Management en verkoop binnen uw organisatie

Waar we het allemaal over eens zijn, is dat onze resultaten kunnen verbeteren, door degelijke coaching van uw medewerkers (verbetering van de operationele vaardigheden). Verkoop is immers niet alleen een kwestie van de verkoopafdeling, maar een zorg voor het hele management (en wat dat betreft, voor de hele organisatie, onze toekomst hangt immers af van de resultaten die we allemaal samen, als geheel, neerzetten).

Groepsinspanning

Iedereen binnen een organisatie draagt direct of indirect bij aan de verkoop, de marge, de resultaten en de omzet van uw bedrijf. Hoe we er ook naar kijken, het is een groepsinspanning en geen solo nummertje van een sales afdeling.
Het management doet mee, de administratie doet mee, de productie afdeling, marketing, de telefonische contacten met uw klanten, de heer of dame die alles 's ochtends schoonmaakt… Kortom iedereen binnen het bedrijf draagt bij.

Leiden v. Managen

Leiden, zo denken we, is niet moeilijk. En inderdaad, orders uitdelen kan snel worden geleerd. Maar managen – dat wil zeggen: resultaten beheren en laten groeien – is een vak apart. Dat gaat over het ondersteunen en coachen, betrekken en laten groeien van anderen. Het is de vaardigheid beheersen om ieders talenten maximaal in te zetten om een gemeenschappelijk doel te realiseren.

Meer verkoop door beter management
Beter management (en denk even aan de beschrijving hierboven) zal steeds leiden tot meer betrokkenheid en meer inzicht in de eigen bijdrage aan de uiteindelijke verkoop van uw organisatie. Beter leiderschap wil zeggen betere coaching en ondersteuning.
Met andere woorden, al uw medewerkers helpen groeien is de sleutel tot meer resultaten. Dat weet u, dat weet ik en dat is voor niemand een geheim. De uitdaging waar we allemaal voor staan, is de zelfde.

Wij ervaren dagelijks dat bedrijven die de tijd en moeite nemen om hun managers te helpen om beter te worden in managen, steevast groeien. Die inspanning zorgt er immers voor dat iedereen zich aansluit bij dat uiteindelijke doel, een grotere, gezondere en structureel winstgevende organisatie opzetten.

Mensenwerk voor managers
Zorgt u ervoor dat uw managers over de nodige kennis en ervaring beschikken? Niet alleen binnen hun vakgebied, maar echte ervaring, kennis en inzicht in het leiden en managen van mensen?
Heeft u managers die in staat zijn hun medewerkers te helpen groeien? Beschikken ze over die cruciale inzichten en kennis om hun medewerkers effectief te coachen?

Wanneer het antwoord 'nee' is, dan laat u een boel omzet en winsten liggen. En mogelijk kan u sneller groeien dan u denkt, door in te grijpen op dat punt, waar ingrijpen een echt verschil maakt in uw bottom line.

Cijfers (uw resultaten) worden gemaakt door mensen. Indien u meer resultaten wenst, dan zal u op dat vlak aanpassingen moeten doorvoeren. Daar zal u kennis en operationele vaardigheden moeten laten groeien. En dat is bij uitstek de taak voor uw managers.

Wat doet u?

Wij ervaren dagelijks dat bedrijven die een inspanning doen om hun management te helpen om beter te worden in hun functie, hun verkoop steevast zien groeien.
En u? Wat doet u om in 2016 meer resultaten neer te zetten?
Het zal u verbazen hoe weinig u hoeft te investeren om management en verkoop snel en effectief te laten groeien!



Peter Stinckens

Peter  Stinckens
Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Sales Management, Salestraining
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,4
(5 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel