Checklist positionering

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Positioneren is: bedrijf en product een vaste plaats laten innemen in het brein van de afnemers. Enkele praktische tips.

Checklist positionering


  • Durf anders dan anderen te zijn
    U valt alleen op als u anders bent dan anderen. Dit anders zijn moet wel een functie hebben!
  • De beste willen zijn
    Mensen nemen geen genoegen met middelmatig! Alleen de besten maken tegenwoordig een kans.
  • De eerste zijn
    Het loont om de eerste te zijn. Anders wordt u niet eens meer opgemerkt!
  • Een nieuwe categorie bedenken
    Bedenk uw eigen niche (een klein deel van de markt).
  • Concentreer uw inspanningen
    Het heeft geen nut uw inspanningen te verdelen. Concentreer u op één ding!
  • De primaire basisvoorwaarden
    Bedenk wat het meest brandende probleem van anderen is en zoek daarvoor een oplossing.
  • Specifieke keuze van uw doelgroep
    Wees zo specifiek mogelijk in uw keuze. Heus het loont!
  • Probleemoplosser
    Zorg er voor dat mensen u zien als een probleemoplosser.
  • Blijf erover spreken
    De kracht van een reclamecampagne zit in de herhaling van steeds dezelfde boodschap.
  • De hoogst mogelijke prijs bepalen
    Mensen kunnen niet het beste willen krijgen en tegelijkertijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vraag de hoogst mogelijke prijs!

Tip
Positionering is oorspronkelijk een marketingterm. Maar ook in de verkoop is het inmiddels een zeer bruikbaar concept. Denk mee met uw marketeers en maak positionering tot deel van uw verkoop-instrumentarium!

Michel Hoetmer
Salesquest.nl
Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Hij heeft jarenlange ervaring in de persoonlijke verkoop en advisering.
Bekijk de open trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 1,0
(1 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Trefwoorden: Positionering
Gerelateerde Artikelen
Reacties

Blijf innoveren! Concurreren op prijs kan vrijwel iedere organisatie. Daarnaast is het een korte termijn strategie, morgen kan uw concurrent al 2 cent goedkoper zijn. Weg klant............

Zich onderscheiden op basis van unieke producten, unieke kwaliteit en een unieke service is al veel moeilijker voor de meeste organisaties.

Succes!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..