Checklist positionering

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Positioneren is: bedrijf en product een vaste plaats laten innemen in het brein van de afnemers. Enkele praktische tips.

Checklist positionering


  • Durf anders dan anderen te zijn
    U valt alleen op als u anders bent dan anderen. Dit anders zijn moet wel een functie hebben!
  • De beste willen zijn
    Mensen nemen geen genoegen met middelmatig! Alleen de besten maken tegenwoordig een kans.
  • De eerste zijn
    Het loont om de eerste te zijn. Anders wordt u niet eens meer opgemerkt!
  • Een nieuwe categorie bedenken
    Bedenk uw eigen niche (een klein deel van de markt).
  • Concentreer uw inspanningen
    Het heeft geen nut uw inspanningen te verdelen. Concentreer u op één ding!
  • De primaire basisvoorwaarden
    Bedenk wat het meest brandende probleem van anderen is en zoek daarvoor een oplossing.
  • Specifieke keuze van uw doelgroep
    Wees zo specifiek mogelijk in uw keuze. Heus het loont!
  • Probleemoplosser
    Zorg er voor dat mensen u zien als een probleemoplosser.
  • Blijf erover spreken
    De kracht van een reclamecampagne zit in de herhaling van steeds dezelfde boodschap.
  • De hoogst mogelijke prijs bepalen
    Mensen kunnen niet het beste willen krijgen en tegelijkertijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vraag de hoogst mogelijke prijs!

Tip
Positionering is oorspronkelijk een marketingterm. Maar ook in de verkoop is het inmiddels een zeer bruikbaar concept. Denk mee met uw marketeers en maak positionering tot deel van uw verkoop-instrumentarium!

Michel Hoetmer
Salesquest.nl

Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Positionering
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   1,0
(1 stemmen)
Reacties

Blijf innoveren! Concurreren op prijs kan vrijwel iedere organisatie. Daarnaast is het een korte termijn strategie, morgen kan uw concurrent al 2 cent goedkoper zijn. Weg klant............

Zich onderscheiden op basis van unieke producten, unieke kwaliteit en een unieke service is al veel moeilijker voor de meeste organisaties.

Succes!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..