De Wet van de Verwachtingen

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Let op: wanneer u verwacht dat er goede dingen gaan gebeuren, dan vinden ze doorgaans ook plaats!

De Wet van de Verwachtingen

De verwachtingen die u koestert over mensen en situaties bepalen meer dan welke andere factor ook uw houding tegenover hen.

En mensen kaatsen die houding als een spiegel rechtstreeks naar u terug. Positief of negatief.

Wanneer u verwacht dat er zeer goede resultaten geboekt zullen worden, betekent dit tegelijkertijd dat u zichzelf ambitieuze doelen stelt. Ontwikkel daartoe een inspirerende visie, die als leidraad dient om u op koers te houden. 

Visualiseer waar u naar toe wilt
Hoe ziet u eruit als uw omzet volgend jaar verdubbeld is? Waar bevindt u zich dan als u zichzelf heeft beloond met het behalen van deze prestatie? Welk item heeft u aangeschaft als beloning?
Succesvolle mensen zijn energiek en enthousiast over wat zij doen. Dit heeft als gevolg dat 'anderen' in hun omgeving óók enthousiast worden en helpen uw doel sneller te bereiken. Die 'anderen' kunnen medewerkers, klanten of zelfs bazen zijn.

Wees duidelijk
Noteer uw verwachtingen. Stel doelen, bedenk strategieën (hard werken is goed, maar vergeet niet af en toe ook slim te werken..) en plan de activiteiten die u gaat ondernemen.
Hoe duidelijker u bent over uw visie, uw waarden, uw missie en uw doelen, des de actiever u uw omgeving zult motiveren en stimuleren om uw verwachtingen te bereiken. Bedenk ze niet alleen, maar schrijf ze op en spreek ze uit!

Tip 1
Verwacht gewoon het beste!

Tip 2
Hunker naar resultaat en heb weinig geduld met vertragingen.

Tip 3
Maak een jaarraming van uw gewenste omzet, maar maak ook duidelijk wat u daarvoor maandelijks moet omzetten. Kijk maandelijks of uw omzet on target is. Doe iets extra's als u een maand lager scoort dan u in uw doel heeft vastgelegd.

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,7
(7 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..