De Wet van de Verwachtingen
Let op: wanneer u verwacht dat er goede dingen gaan gebeuren, dan vinden ze doorgaans ook plaats! De verwachtingen die u koestert over mensen en situaties bepalen meer dan welke andere factor ook uw houding tegenover hen.
► En mensen kaatsen die houding als een spiegel rechtstreeks naar u terug. Positief of negatief.
Wanneer u verwacht dat er zeer goede resultaten geboekt zullen worden, betekent dit tegelijkertijd dat u zichzelf ambitieuze doelen stelt. Ontwikkel daartoe een inspirerende visie, die als leidraad dient om u op koers te houden.
Visualiseer waar u naar toe wilt Hoe ziet u eruit als uw omzet volgend jaar verdubbeld is? Waar bevindt u zich dan als u zichzelf heeft beloond met het behalen van deze prestatie? Welk item heeft u aangeschaft als beloning? Succesvolle mensen zijn energiek en enthousiast over wat zij doen. Dit heeft als gevolg dat 'anderen' in hun omgeving óók enthousiast worden en helpen uw doel sneller te bereiken. Die 'anderen' kunnen medewerkers, klanten of zelfs bazen zijn.
Wees duidelijk Noteer uw verwachtingen. Stel doelen, bedenk strategieën (hard werken is goed, maar vergeet niet af en toe ook slim te werken..) en plan de activiteiten die u gaat ondernemen. Hoe duidelijker u bent over uw visie, uw waarden, uw missie en uw doelen, des de actiever u uw omgeving zult motiveren en stimuleren om uw verwachtingen te bereiken. Bedenk ze niet alleen, maar schrijf ze op en spreek ze uit!
Tip 1 Verwacht gewoon het beste!
Tip 2 Hunker naar resultaat en heb weinig geduld met vertragingen.
Tip 3 Maak een jaarraming van uw gewenste omzet, maar maak ook duidelijk wat u daarvoor maandelijks moet omzetten. Kijk maandelijks of uw omzet on target is. Doe iets extra's als u een maand lager scoort dan u in uw doel heeft vastgelegd. Richard van Houten Bluetree
Richard van Houten
|
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
|
|