Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.532

De Wet van de Verwachtingen

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Let op: wanneer u verwacht dat er goede dingen gaan gebeuren, dan vinden ze doorgaans ook plaats!

De Wet van de Verwachtingen

De verwachtingen die u koestert over mensen en situaties bepalen meer dan welke andere factor ook uw houding tegenover hen.

En mensen kaatsen die houding als een spiegel rechtstreeks naar u terug. Positief of negatief.

Wanneer u verwacht dat er zeer goede resultaten geboekt zullen worden, betekent dit tegelijkertijd dat u zichzelf ambitieuze doelen stelt. Ontwikkel daartoe een inspirerende visie, die als leidraad dient om u op koers te houden. 

Visualiseer waar u naar toe wilt
Hoe ziet u eruit als uw omzet volgend jaar verdubbeld is? Waar bevindt u zich dan als u zichzelf heeft beloond met het behalen van deze prestatie? Welk item heeft u aangeschaft als beloning?
Succesvolle mensen zijn energiek en enthousiast over wat zij doen. Dit heeft als gevolg dat 'anderen' in hun omgeving óók enthousiast worden en helpen uw doel sneller te bereiken. Die 'anderen' kunnen medewerkers, klanten of zelfs bazen zijn.

Wees duidelijk
Noteer uw verwachtingen. Stel doelen, bedenk strategieën (hard werken is goed, maar vergeet niet af en toe ook slim te werken..) en plan de activiteiten die u gaat ondernemen.
Hoe duidelijker u bent over uw visie, uw waarden, uw missie en uw doelen, des de actiever u uw omgeving zult motiveren en stimuleren om uw verwachtingen te bereiken. Bedenk ze niet alleen, maar schrijf ze op en spreek ze uit!

Tip 1
Verwacht gewoon het beste!

Tip 2
Hunker naar resultaat en heb weinig geduld met vertragingen.

Tip 3
Maak een jaarraming van uw gewenste omzet, maar maak ook duidelijk wat u daarvoor maandelijks moet omzetten. Kijk maandelijks of uw omzet on target is. Doe iets extra's als u een maand lager scoort dan u in uw doel heeft vastgelegd.

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(7 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?