Reacties
Jeroen van der Velden
Prachtig verhaal. Ik ga iets dergelijks zeker proberen, maar als ik eerlijk ben, heb ik nu ondanks al mijn ervaring toch al een beetje kriebels in mijn buik en ben ik al aan het uitstellen. Maar nee dus, tijd voor de schop onder mijn kont!! Bedankt voor het artikel.
Jeroen van der Velden
VeldSaam!
Menno Drewes
Wellicht raakt dit de essentie van het verkoopvak: zoek je kracht zet die continu in en daag jezelf uit je te ontwikkelen in dingen waarin je zwak bent!
Bijkomstigheid: omdat je jezelf bent zoals in dit "spel", kom je oprecht over en breek je a.h.w. het ijs bij je gesprekspartner; dan blijkt ineens veel mogelijk.
Anker vervolgens deze goede actie (is al gebeurd, want lees maar wat de volgende dag brengt) en boek vooruitgang.
Dit zou iedere verkoper es moeten ondergaan om nog beter te worden.....
Bernadette den Uijl
Is het echt niet een stuk makkelijker als je niks te verkopen heb. Voorlopig kom je dan weg met 'een goede grap' maar wat als er echt wat van je verwacht wordt...en kostbare tijd gebruikt van jezelf en je gesprekpartner ? loop je dan ook (zonder dijenkletser) de deur uit ???
J.J. Lieuwen
Goed verhaal Harro,
Het is niet eenvoudig om in het "cold selling" traject de agende vol te krijgen.
Ik zelf ga altijd in een apart kamertje zitten, telefoon, pot koffie en kan me zo intensief concentreren op het verkoopgesprek.
De schop onder de kont zoals Jeroen aangeeft is niet nodig. Je zit immers speciaal apart en er is geen excuus voor uitstel.
JanJaap Lieuwen
Bosch Rexroth services
Rob Kamphuis
Bij mij werkt het net opgekeerd. Ik heb een hekel aan bellen en stap liever blind naar binnen om een afspraak te regelen. Sommige bedrijven hebben zelfs meteen tijd voor je hoewel dit de laatste jaren steeds minder is geworden. Meestal doe ik dit tussen twee afspraken door of als er een uitvalt. Juist omdat je onvoorbereid binnenvalt moet je improviseren en valt daardoor op!
Volledig eens met dit artikel. De meeste account-relatiemanagers griezelen van koude telefonische acquisitie. Mijn motto? Doe het positief afwijkend. Vergeet alles wat je in de traditionele verkooptraining leerde en wat duizenden collega's dagelijks doen. Ik schreef er een boekje over: "Positief Afwijkend een Bestseller".
Mager verhaal.. Begrijp de essentie wel vwb het schop onder de kont effect, alleen kan je niet echt wat met dit stuk. Jammer, moet toch meer kennis en kunde zijn op deze site over dit onderwerp
Rolf Duindam
Geweldige actie!
moedig zo een receptie binnenstappen, ik kijk al naar bedrijfslogo's en denk dan.. die moet ik bellen.. en dan prompt vergeet ik dat later weer.
ik leg nu een blok in mijn auto om die namen WEL te onthouden.
En zoveel bedrijven die ik plots tegenkomen die never ooit zou hebben overwogen.. hoeveel weet je nou eigenlijk van een bedrijf aan de buitenkant.. nada!
Leuk artikel, hier krijg ik flow en lef van.
groet
Anita
Een experiment waarbij ze zonder enige concrete reden of product bedrijven moesten binnenstappen om een afspraak met de directeur te maken, werd uitgevoerd om deze angst te overwinnen. De auteurs gebruikten verschillende creatieve en soms bizarre methoden om de directeuren te spreken te krijgen, zoals het gooien van een dobbelsteen of het verzinnen van een weddenschap. Hoewel het experiment vaak leidde tot ongemakkelijke situaties, slaagden ze er in enkele gevallen in om de directeur te spreken.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|