Train uw wilskracht

Aan sales hangen veel bijzaken waar we liever onze kostbare energie niet aan "verspillen". Maar wat nu als juist die zaken de spil van ons succes vormen?

Train uw wilskracht

U bent een professional in sales, hebt de ambitie om succesvol te worden, carrière te maken en veel geld te verdienen. Herkenbaar?
Dan herkent u waarschijnlijk ook het volgende:
  • U wilt regelmatig aandacht besteden aan klanten
  • U weet dat het belangrijk is om je te focussen op grotere prospects
  • U wilt twee dagdelen per week besteden aan acquisitie
  • U weet dat u uw CRM systeem moet bijhouden
  • en dat u uw netwerk actief wilt onderhouden

Dat wilt u allemaal, maar doet u het ook?

Even in de spiegel kijken
Ik kan me inmiddels de onbescheidenheid veroorloven te zeggen dat ik succesvol ben. Ik heb een prachtig bedrijf opgebouwd waar veel mensen werken, ik heb me ontwikkeld tot vakman als het gaat om BtoB acquisitie en ben de meest gevraagde spreker bij Speakers Academy over het onderwerp omzetgroei. Maar dat betekent niet dat ik alles wat ik wil ook doe. Integendeel….

Veel van bovenstaande zaken weet ik wel, maar hoe zorg ik ervoor dat ik ze ook uitvoer?
Sterker nog, ik denk wel eens dat als ik al deze punten georganiseerd zou uitvoeren, ik zeer gestructureerd zou zijn en niet in de sales zou zitten, maar in de accountancy. Maar deze twijfel ontslaat mij niet van de verplichting om het wel zo goed als mogelijk te proberen.

En dat geldt ook voor … u ...

Met passie doen wat u niet leuk vindt
Wanneer u als verkoper succesvol wilt zijn en gewaardeerd wilt worden door klanten en collega's, is het belangrijk dat u ook de randzaken van verkoop op orde krijgt. Ook al is dat minder leuk.
En daar is wilskracht voor nodig. Wilskracht om ook die dingen te doen waar u minder goed in bent – met volle passie en aandacht.

Ik heb mijzelf allerlei reminders, trucjes en hulpmiddelen aangeleerd om dit voor elkaar te krijgen. Er boeken over gelezen en seminars gevolgd. En zelfs dan werkt het lang niet altijd. Maar ik ga er wel 100% voor. En deze drive om dingen goed te doen waar ik minder goed in ben, is belangrijk geweest om succesvol te worden.

Conclusie en TIP
Dus, wilt u ook succesvol worden en herkent u zich in sommige stukken van hierboven? Gebruik dan 20% van uw tijd voor het op orde krijgen van uw minder sterke punten. Hoe? Train uw wilskracht!
Een tip: begin met het lezen van het boek 'Wilskracht' van Kelly McGonigal.

Succes!

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Succes in de Verkoop, Topverkopers
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,3
(9 stemmen)
Reacties

C. Harderwijk

Je krijgt de indruk dat er tips komen. In plaats daarvan wordt het boek aanbevolen. Voelt als pure reclame.

Angelique Wessel |  http://i.o.

Hallo,
mijn motivering is : het benoemen van de niet leuke dingen b.v. de randzaken en folluw-up ook het boek Wilskracht wat aangeraden wordt. ik zelf had gelijk het isbn nummer erbij vermeld. maar het is top dat het geadviseerd wordt.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..