Red de vlag van Zutphen

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Hoe kunt u uw SalesPitch een mooie boost geven? Maak van een mooie lokale actie een mooi verhaal. Volg het voorbeeld van dit schildersbedrijf uit Zutphen.

Red de vlag van Zutphen

Lokale PR kan heel goed ingezet worden als sales-tool. De eerste stap daarin is zorgen dat u de gemeenschap waar u woont (of waar uw organisatie een vestiging heeft) ondersteunt met iets dat lokaal van zeer grote en emotionele waarde is. Doe dat het liefst geheel gratis. Laat het lokale krantje de actie optekenen en verstuur het artikel naar uw klanten in alle uithoeken van het land! Mooie actie, mooi verhaal en goed gebruikt!

Paniek in Zutphen. Dit jaar kan de vlag niet uit – traditie in gevaar!

Elk jaar gaat bij speciale gelegenheden de grootste en mooiste vlag van Zutphen uit. Hij hangt dan aan de schitterende St. Walburgiskerk (gebouwd in de 11e eeuw!) en wordt met een groot touw gehesen. Al jaren blijkt het touw erg sleets te worden. Het touw moet worden vervangen om de vlag te kunnen hijsen. Maar, om bij de vlag te komen moeten er nogal wat toeren uitgehaald worden. Bovendien is het volgens de Arbo-wet een te groot risico voor een persoon om die vlag te pakken te krijgen, op zo'n grote hoogte en van binnenuit de kerk.

Vijf gemeentewerkers breken hun hoofd over dit gevaar voor een mooie traditie. Dan komt iemand met de oplossing: schildersbedrijf Kamphuis blijkt een hoogwerker te hebben die de enorme hoogte (76 m) aankan van buitenaf.

'Schildersbedrijf Kamphuis redt vlag van Zutphen'
Het schildersbedrijf wordt gepolst en met plezier klaren de jongens van Kamphuis de klus. Met de hoogwerker komen ze makkelijk precies voor de deur. De vlag en het kapotte touw gaan mee naar beneden en een nieuw touw wordt aan de vlag vast gemaakt alvorens deze weer wordt geïnstalleerd. Ook de lokale krant is ingeseind. Er worden foto's gemaakt van de reddingsoperatie en het komt op de voorpagina van de Zutphense krant met als kop: 'Schildersbedrijf Kamphuis redt vlag van Zutphen'

Het schildersbedrijf rekent er niets voor, maar krijgt een enorme boost van gratis PR!
Leuk en prettig voor iedereen.

PR doet het werk
Deze gratis PR werkt als een mediacampagne. Ik hoorde dit verhaal op een Zutphens terras, waardoor ook ik nu weet... dit schildersbedrijf, dat gun je wat. Door deze actie heeft het bedrijf dus een leuke, herkenbare meerwaarde om een goede marge over te houden op haar diensten. Want wie wil er nu niet geholpen worden door de redder van de mooiste vlag van Zutphen?

Tip
Kijk actief hoe u een lokaal initiatief kunt ondersteunen of een lokaal 'probleem' kunt oplossen. Al dan niet met uw specifieke diensten. Zorg voor een verhaal in de lokale krant en verspreid dit artikel vervolgens onder klanten en prospects. Verkoop zo een mooie en sterke emotie, die u daarmee verbindt aan uw organisatie.

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,3
(24 stemmen)
Reacties

heeft u zelf al eens grote projecten verkocht aleerst een boek te schrijven ==:=

Richard van Houten

Beste 'm', ja dat is mijn werk als ondernemer. Ook is het daarbij zaak om continue creatief te zijn. Naast het dagelijks bezig zijn met het verkopen, van grotere en kleinere projecten, vind ik het leuk om anderen die zich bezighouden met sales, belangeloos zo af en toe tips te geven.

Het valt me op dat u uw naam niet noemt. Ik ben benieuwd naar de reden daarvoor.

Leuke manier van gratis pr. Bedankt voor de inspiratie.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..