Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Kunnen dezelfde woorden in een andere volgorde uw succes vergroten? Meer dan u misschien denkt.

Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Hieronder staan twee rijtjes met woorden. Het betreffen de karaktereigenschappen van een topper en een loser. De vraag is: wie is de topper, wie is de loser? Kijk er eens naar en geef uw oordeel.
Persoon 1: Succes - Groei - Gewoon - Tegenvaller - Domper
Persoon 2: Domper - Tegenvaller - Gewoon - Groei - Succes
Wat is uw eerste indruk? Wie is de topper, wie is de loser?

De theorie
Er is geen juist antwoord, maar 95% van de mensen zegt dat persoon 1 de topper is. Ondanks het feit dat de woorden gelijk zijn, maar dan in een andere volgorde. Die uitslag is zo overtuigend, dat er geen sprake meer kan zijn van toeval: Kennelijk speelt de volgorde van de woorden een belangrijke rol in de betekenis ervan.

Ons onderbewustzijn geeft de meeste betekenis aan de eerste indruk. En die eerste indruk beïnvloedt in sterke mate de betekenis van de woorden die volgen. De theorie stelt zelfs dat in het bovenstaande rijtje van vijf woorden, het eerste woord voor 90% de lading van een zin bepaalt. Het tweede woord 5% en de overige woorden de laatste 5%.

De praktijk
Dit betekent dat u veel meer succes uit uw cold calls en acquisitiegesprekken kunt halen wanneer u goed let op de samenstelling van uw zinnen.
Of moet ik zeggen:  Als u goed let op de volgorde van uw zinnen, kunt u meer succes halen….

Nog een voorbeeld:
We hebben een aantal nieuwe ontwikkelingen geïntroduceerd waarmee u 20% bespaart.
Of: U kunt 20% besparen, door gebruik te maken van een aantal nieuwe ontwikkelingen.

Wij merken in de praktijk (S&R is een B2B callcenter, gespecialiseerd in het werven van nieuwe klanten) dat dit vaak het verschil maakt in een succesvol gesprek.

Dat maakt telefonische acquisitie zo'n mooi proces.
Een succesvol gesprek is een schaakspel waarbij je speelt met gesprekstechnieken….

Succes!

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Neuro Sales, Cold Calling, Acquisitie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,4
(82 stemmen)
Reacties

Ivan

Ik denk dat een topverkoper dit instinctief aanvoelt, maar toch zeer interessant artikel. Wat psychologie met de grijze massa doet...

Jorden

Het misschien iets wat iedere verkoper weet of zou moeten weten, toch kan het zeker geen kwaad om er nog eens op gewezen te worden.
Leuk artikel, bedankt!

Marianne

Interessant! Vooral omdat ik niet bij die 95% zat ;-)
Stof om over na te denken en dat werkt altijd inspirerend!

Ik ben het helemaal eens met Andre's verhaal. Het succes zit tussen de oren en met name in de binnenkomer. You never have a second chance to get a first impression, en dat geldt zeker in new business afspraken en het maken van afspraken.

Annemiek Dercksen |  http://www.cmenp.nl/amersfoort

Het sterke aan dit "tips" artikel vind ik de helderheid en beknoptheid er van. De tip is voor iedereen herkenbaar, direct toepasbaar en vraagt nauwelijks tijd om te bevatten.

Paul Stoffels

Het verschilm zit inderdaad vaak in kleine dingen. De tips in het artikel zijn al lezend nogal voor de hand liggend. Maar juist daardoor verlies je het makkelijk uit het oog.

Mark

Top verhaal!

R.Beverwijk

Dit geeft voor mij een hele nieuwe kijk op acquisitiegesprekken. Bedankt voor de tip, ga hem direct uitproberen.

Goed om te lezen dat de volgorde van je woorden mede je succes bepaalt.

Martin Jan Hoekstra |  http://zien360.nl

Simpele, maar belangrijke tip voor het maken van een cold calling script.

Goede tip!
praat nooit over kosten maar investering.
Herhaal nooit het negatieve voorbeeld:
Dus het is voor u niet intressant om..... buig dit om
Het is toch belangrijk voor u dat........

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..