Reacties
Nieuwenhuis G
Niet de eigenschappen van het product zelf, maar de voordelen ervan voor de gebruiker (en de nadelen van het toepassen van een ander product) en wat hij/zij daarmee verdient/wat het hem/haar oplevert zijn goede argumenten.
Pas op voor irritatie bij de klant als je zo vaak contact zoekt tijdens en na het uitbrengen van je offerte. Het risico van contraproductiviteit is groot.
Bienoth
Heb je goede openings alinea en een slot alinea.
Bedankt voor de reacties.
@bienoh - ik begrijp je vraag niet helemaal. Je kunt altijd contact met me opnemen via het contactformulier op de website van SalesQuest.
willem ezerman
Een helder artikel waarin terecht duidelijk gemaakt wordt dat het maken van een offerte een co-productie is en een onderdeel is van het salesproces.
Mooi artikel. Vaak kan net dat beetje extra wonderen doen. Zie nog vaak bij bedrijven dwingende teksten in offertes. Of dat ze alles behalve vrijblijvend zijn. Niet echt des 2015.
Janette
Ik ben op zoek naar een effieciënt offerte volgsysteem.
Zodat ik na het uitbrengen van de offerte een seintje krijg voor de opvolging indien de klant zelf nog niet heeft gereageerd. Ik wil er documenten in op kunnen slaan.
Iemand tips?
@Janette Een offerte volgsysteem? Ik geloof niet dat je dat als aparte software hebt. Maar veel crm systemen hebben die functionaliteit wel, of gewoon een herinnering in je agenda (outlook) plaatsen. Nog beter: maak op voorhand een afspraak met de klant (datum/plaats/tijd) wanneer je de offerte gaat bespreken. Dat is wel zo professioneel. Laat merken dat jouw tijd kostbaar is en dat je er weinig voor voelt om eindeloos te moeten bellen (wel iets subtieler brengen dan ik het nu zeg).
Aardig artikel alhoewel ik vind dat dit soort artikelen altijd erg vanuit de verkoper geredeneerd zijn. Het hangt, m.i. heel sterk van de markt waarin je werkzaam bent af of opvolging noodzakelijk is, en zo ja , hoe vaak. Verder wordt de noodzaak ook bepaald door de relatie tot de klant. Ik moet zelf ook veel opvolgen voor mijn werk maar als ik heel eerlijk ben vraag ik mij af wat het netto-effect daarvan is. Ik merk namelijk heel vaak dat ik met een meer dan 90% zekerheid al van tevoren kan inschatten of de offerte ja dan nee zal uitmonden in een order.
Maar, zoals gezegd, het hangt sterk af van de markt en je positie in de markt.
@Janette is Offorte.com iets voor je? Software 100% gericht op het maken van online offertes en ondersteunt tevens je offerte proces met slimme inzichten en statistieken
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|