Punten van een goed verkoopplan

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Vraag

Punten van een goed verkoopplan
Welke punten moeten in een goed verkoopplan naar voren komen?

Antwoord

  • Missie bedrijf
  • Missie en doelen verkooporganisatie
  • SWOT van de (verkoop)organisatie
  • Omschrijving strategische producten/diensten
  • Doelen daarbij
  • Aangeven welke segmenten je werkzaam bent en wilt zijn
  • Omvang ontwikkeling kansen en bedreigingen
  • Omschrijving van de klantengroepen
  • Omschrijving van de concurrentie
  • Omschrijving van de activiteiten die je wenst te gaan doen bij de diverse
    product/klant of segment combinaties
  • Doelen en budget
  • Time table
  • Sturing en controle
Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 4,7
(87 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

R. Sjako

Ziet er goed uit, maar zijn zkr verbeterpunten op aan te merken

pipo

waarom niet?

Het artikel geeft richting, maar had w.m.b. per bullet iets uitgebreider beschreven mogen worden.

Marcel

Leuk gedaan. Heb er veel aan.

Bedankt,
Marcel

Gewoon helder.

Simpel maar inderdaad wel helder.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..