Acquisitie via e-mail

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Waaraan moet u denken als u uw prospects en klanten gaat mailen met uw aanbod van producten of diensten?

Acquisitie via e-mail

10 gouden Tips

  • Zorg voor 100% foutloze adressering (ook geen spatie teveel).
  • Wek nieuwsgierigheid op aan de buitenkant/bij de eerste woorden van de brief.
  • Zorg dat men zichzelf (eigenschappen/wensen/dromen) direct herkent als men de verkoopbrief/offerte gaat lezen.
  • Druk op de knop 'plezier, pijn of pijn willen voorkomen'.
  • Creëer een gouden bestand van 'willende kopers' (nieuwsgierigen en behoeftigen).
    (Hou de kopers vast in een apart bestand)
  • Geen standaardbrieven. Zorg voor onorthodoxheid. Begin anders en sluit anders af (dan de standaard zinnen).
  • Maak gebruik referenties (van tevreden klanten).
  • Houd rekening met magische (positieve) en tragische (negatieve) woorden.
  • Betrek ook de onzichtbare beïnvloeders van beslissers (U wilt toch niet dat uw kind iets overkomt?. Als u overlijdt…. kan uw partner dan nog wel de kosten opbrengen?).
  • Zorg ook ná de aankoop voor gedegen ondersteuning van de beslisser om zijn genomen beslissing nog eens te rechtvaardigen. Voor zichzelf én voor zijn omgeving.

Gouden Marketing Regels van uw offerte/voorstel/aanbod/tekst
Magische en tragische woorden: de juiste woorden in uw verkoopboodschap inspireren uw prospect en maken hen enthousiast over een aankoop bij uw onderneming. De verkeerde woorden maken van een fantastische dienst of topproduct een mislukking.

Magische woorden
gratis – nieuw – u – verkoop – besparing – geld – ontdekken – resultaten – makkelijk – bewezen – gegarandeerd – voordelen – alternatief – nu – win – verkrijgen – blij – vertrouwd – comfortabel – gezond – veilig – juist – correct – fun – waarde – advies – gewild – uw – waarom – 'de naam' – persoonlijk – vertrouwelijk – vandaag – tijdelijk –snel - bijzonder aanbod - alleen voor… exclusief – bespaar - voor 't eerst – eindelijk –uniek – Hoe u...

Tragische woorden
koop – verplichting – fout – probleem – slecht – verkoop – verlies – moeilijk – mislukking – besluit – deal – verantwoordelijkheid – lastig – kosten – contract.

Maar let op: vermijd ook constructies als 'geen mislukking, niet lastig'. De aandacht wordt toch getrokken door de negatieve woorden. Denk maar aan de zin: Denk niet aan 5 groene appels...

Veel succes met het schrijven van een succesvolle krachtige e-mailing.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, E-mail
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,6
(34 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..