Acquisitie via e-mail

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Waaraan moet u denken als u uw prospects en klanten gaat mailen met uw aanbod van producten of diensten?

Acquisitie via e-mail

10 gouden Tips

  • Zorg voor 100% foutloze adressering (ook geen spatie teveel).
  • Wek nieuwsgierigheid op aan de buitenkant/bij de eerste woorden van de brief.
  • Zorg dat men zichzelf (eigenschappen/wensen/dromen) direct herkent als men de verkoopbrief/offerte gaat lezen.
  • Druk op de knop 'plezier, pijn of pijn willen voorkomen'.
  • Creëer een gouden bestand van 'willende kopers' (nieuwsgierigen en behoeftigen).
    (Hou de kopers vast in een apart bestand)
  • Geen standaardbrieven. Zorg voor onorthodoxheid. Begin anders en sluit anders af (dan de standaard zinnen).
  • Maak gebruik referenties (van tevreden klanten).
  • Houd rekening met magische (positieve) en tragische (negatieve) woorden.
  • Betrek ook de onzichtbare beïnvloeders van beslissers (U wilt toch niet dat uw kind iets overkomt?. Als u overlijdt…. kan uw partner dan nog wel de kosten opbrengen?).
  • Zorg ook ná de aankoop voor gedegen ondersteuning van de beslisser om zijn genomen beslissing nog eens te rechtvaardigen. Voor zichzelf én voor zijn omgeving.

Gouden Marketing Regels van uw offerte/voorstel/aanbod/tekst
Magische en tragische woorden: de juiste woorden in uw verkoopboodschap inspireren uw prospect en maken hen enthousiast over een aankoop bij uw onderneming. De verkeerde woorden maken van een fantastische dienst of topproduct een mislukking.

Magische woorden
gratis – nieuw – u – verkoop – besparing – geld – ontdekken – resultaten – makkelijk – bewezen – gegarandeerd – voordelen – alternatief – nu – win – verkrijgen – blij – vertrouwd – comfortabel – gezond – veilig – juist – correct – fun – waarde – advies – gewild – uw – waarom – 'de naam' – persoonlijk – vertrouwelijk – vandaag – tijdelijk –snel - bijzonder aanbod - alleen voor… exclusief – bespaar - voor 't eerst – eindelijk –uniek – Hoe u...

Tragische woorden
koop – verplichting – fout – probleem – slecht – verkoop – verlies – moeilijk – mislukking – besluit – deal – verantwoordelijkheid – lastig – kosten – contract.

Maar let op: vermijd ook constructies als 'geen mislukking, niet lastig'. De aandacht wordt toch getrokken door de negatieve woorden. Denk maar aan de zin: Denk niet aan 5 groene appels...

Veel succes met het schrijven van een succesvolle krachtige e-mailing.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 5,5
(33 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..