Acquisitie via e-mail
Waaraan moet u denken als u uw prospects en klanten gaat mailen met uw aanbod van producten of diensten? 10 gouden Tips - Zorg voor 100% foutloze adressering (ook geen spatie teveel).
- Wek nieuwsgierigheid op aan de buitenkant/bij de eerste woorden van de brief.
- Zorg dat men zichzelf (eigenschappen/wensen/dromen) direct herkent als men de verkoopbrief/offerte gaat lezen.
- Druk op de knop 'plezier, pijn of pijn willen voorkomen'.
- Creëer een gouden bestand van 'willende kopers' (nieuwsgierigen en behoeftigen).
(Hou de kopers vast in een apart bestand) - Geen standaardbrieven. Zorg voor onorthodoxheid. Begin anders en sluit anders af (dan de standaard zinnen).
- Maak gebruik referenties (van tevreden klanten).
- Houd rekening met magische (positieve) en tragische (negatieve) woorden.
- Betrek ook de onzichtbare beïnvloeders van beslissers (U wilt toch niet dat uw kind iets overkomt?. Als u overlijdt…. kan uw partner dan nog wel de kosten opbrengen?).
- Zorg ook ná de aankoop voor gedegen ondersteuning van de beslisser om zijn genomen beslissing nog eens te rechtvaardigen. Voor zichzelf én voor zijn omgeving.
Gouden Marketing Regels van uw offerte/voorstel/aanbod/tekst Magische en tragische woorden: de juiste woorden in uw verkoopboodschap inspireren uw prospect en maken hen enthousiast over een aankoop bij uw onderneming. De verkeerde woorden maken van een fantastische dienst of topproduct een mislukking. Magische woorden gratis – nieuw – u – verkoop – besparing – geld – ontdekken – resultaten – makkelijk – bewezen – gegarandeerd – voordelen – alternatief – nu – win – verkrijgen – blij – vertrouwd – comfortabel – gezond – veilig – juist – correct – fun – waarde – advies – gewild – uw – waarom – 'de naam' – persoonlijk – vertrouwelijk – vandaag – tijdelijk –snel - bijzonder aanbod - alleen voor… exclusief – bespaar - voor 't eerst – eindelijk –uniek – Hoe u... Tragische woorden koop – verplichting – fout – probleem – slecht – verkoop – verlies – moeilijk – mislukking – besluit – deal – verantwoordelijkheid – lastig – kosten – contract. Maar let op: vermijd ook constructies als 'geen mislukking, niet lastig'. De aandacht wordt toch getrokken door de negatieve woorden. Denk maar aan de zin: Denk niet aan 5 groene appels... Veel succes met het schrijven van een succesvolle krachtige e-mailing.
Richard van Houten Bron & Partners
Richard van Houten
|
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
|
|