Laat uw brief of mail swingen

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Hoe creëert u optimale aandacht voor uw e-mail berichten en verkoopbrieven? Hier een aantal praktische aanwijzingen.

Laat uw brief of mail swingen

Praktische schrijftips

  • Begin uw brief of mail met een indringende vraag. Door de tekst heen werkt u met deelvragen die de aandacht en nieuwsgierigheid opwekken naar het juiste antwoord.
  • Begin met uw sterkste argument, i.c. het sterkste produktvoordeel.
  • Vermijd generalisaties en vaagheden. Wees specifiek.
  • Leg snel de koppeling tussen uw tekst en het belang, de wensen en behoeften van de lezer.
  • Concentreer u op de koopargumenten (het belang van de lezer) en niet op de verkoopargumenten. Verkoop voordelen, resultaten, besparingen, efficiency en oplossingen.
  • Noem de produktvoordelen met de grootste aantrekkingskracht, verlies u niet in allerlei details.
  • Zorg voor herkenbaarheid. Zodat de lezer zegt: Ja, zo gaat dat bij mij precies zo
  • Creëer levendige en herkenbare beelden, dramatiseer zonodig, maak u tekst dynamisch zodat de lezer geïnspireerd wordt. En liefst op zo kort mogelijke termijn wil delen in wat uw produkt aan voordelen te bieden heeft. 
  • Wat u schrijft moet entertaining zijn, nergens mag de tekst doorsukkelen.
  • Gebruik daartoe simpele, korte zinnen, kristalhelder van inhoud en betekenis.
  • Pas de bedrijvende stijl toe en gebruik levendige, actieve werkwoorden. 
  • Vermijd te veel bijvoeglijke naamworden, bijwoorden en bijzinnen. No-nonsense taal dus, vooral niet te technisch.
  • Zorg voor heldere bruggetjes tussen de tekstonderdelen, logische overgangen, zodat u van zin tot zin goed te volgen bent.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,3
(4 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ger Koreman |  http://ww.dea.nl

Let op! per 1 oktober mag er geen reclame meer gemaakt worden via e-mail. U dient vooraf toestemming te vragen aan de ontvanger en deze toestemming te bewaren.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..