De vecht-klant

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Sommige klanten willen/móeten vechten. Zij hebben altijd tegenstanders nodig: u bijvoorbeeld. Hoe gaat u om met agressieve klanten?

De vecht-klant

Om te kunnen blijven vechten hebben dit soort klanten dus iemand nodig die bereid is de strijd aan te binden. Want strijd is wat zij willen en zolang u beschikbaar bent als tegenstander, voelt de lastige klant zich in zijn element.

Echter: laat u zien dat u niet beschikbaar als tegenstander, dan verliest de agressieve klant aanleiding om het gevecht voort te zetten.

Meeveren
Hetzelfde geldt voor een gesprekspartner die op een andere manier opgewonden of nerveus is. Als u zich vriendelijk blijft opstellen, zal hij gaandeweg rustiger worden. U onttrekt zich immers aan zijn stijl, zijn manier van optreden. U laat zien geen tegenstander te zijn, maar medestander.

Tip
Vriendelijkheid en 'meeveren' tegenover moeilijke en agressieve klanten is de beste manier om de ander rustig te stemmen en naar uw gespreksstijl over te halen.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,7
(6 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Nico d e Jong - Webstijl |  http://www.webstijl.nl

Trek wel je eigen grens, niemand hoeft persoonlijk agressief gedrag te accepteren. Indien iemand je persoonlijk of het bedrijf uitscheldt geef dan aan dat je dat niet accepteert en verbreek de verbinding.

Nico de Jong
Webstijl

Nanda

Ik houd van mijn vechtklanten, een vechtklant is een geinteresseerde klant .....!

Mijn grootste order was bij iemand waarvan ik dacht: 'hij haat me!'

Tegen echt onhebbelijke mensen waarbij het de verkeerde kant uitgaat, is een goed remedie, vriendelijk blijven en marge verhogen met 10%. Zo geweldig als ze dan toch tekenen, en je zit daarna weer in de auto, lol.

vechtklanten zijn zeker interessant, een vechtklant plaats altijd een order.

Rustig blijven is soms de beste remedie maar soms kan het ook te ver gaan.
Bij zo een klant neem ik het op.
En als de klant een beetje is af gekoeld laat ik horen hoe hij of zij wel niet tekeer gegaan zijn.

Nou dan krijg je al heel snel een sorry.
En de volgende keer hoor je ze niet meer zo erg, en kopen ze veel makkelijk

PS; wel even een berichtje maken, als je ze belt dat de gesprekken opgenomen kunnen worden voor trainingsdoeleinden.

Mitchel van Zwienen |  http://www.qwebdesign-utrecht.nl

Zakelijk blijven. Trek je grens en verlaag jezelf nooit tot het niveau van je (vechtende) klant.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..