KASH – middel tot groei

U wilt zich toch ook blijven ontwikkelen - in uw vak, persoonlijk? Dan geeft de uitdrukking Kash u houvast. Door in beweging te blijven, te groeien, verhoogt u zowel uw marktwaarde als uw inkomsten.

KASH – middel tot groei

Waarschijnlijk denkt u meteen aan het Engelse woord cash (contantgeld), en dat is geen misser. Hieronder leggen we het verder uit. 

K = Kennis
Bent u op een punt beland dat u kennis tekort komt? Heeft u baat bij een aanvullende cursus of  opfristraining? Sta eens stil bij wat u weet over uw vak, uw producten, en uw branche en kijk waar uw (potentiële) lacunes zijn. Onderzoek nieuwe mogelijkheden en richtingen, maar vooral: neem actie!

A = Attitude
Dit is voor velen een lastiger onderwerp, omdat het zelfinzicht en eerlijkheid vergt. Het is immers onmogelijk om naar de achterkant van uw eigen hoofd te kijken! Een gesprek met een mentor of coach kan uitweg bieden, zodat u naar uw algemene houding (en dus gedrag) kunt kijken en overwegen of er iets is, dat u beter kunt onderzoeken en aanpassen. Het blijft tenslotte waar dat wanneer u verandering wenst in uw omstandigheden of omgeving, u het beste kunt beginnen door te kijken naar uw houding en overtuigingen.

S = Skills
Als u kijkt naar uw werk en waar u bent in uw carrière kunt u een beeld krijgen van de nieuwe skills of vaardigheden die in uw voordeel zouden kunnen zijn. Heeft u baat bij verbetering van uw communicatie- of presentatievaardigheden? Zou meer kennis van een vreemde taal voordeel bieden? U kunt het beste beginnen door te kijken naar uw doelen op korte en lange termijn en u de vraag te stellen welke additionele vaardigheden u ondersteunen op weg naar deze doelen.

H = Hardnekkige gewoontes
Helaas blijft het een waarheid als een koe: gewoontes kunt u pas doorbreken en vervangen op het moment dat u zich er bewust van bent geworden. Om enkele eenvoudige voorbeelden te geven: rijdt u altijd dezelfde route naar uw werk? Zijn er dagen, al is het maar eens in de maand, dat u met de fiets of openbaar vervoer naar het kantoor zou kunnen gaan? Zegt u te pas en te onpas 'zeg maar'? Thuis, zit u altijd op dezelfde plaats aan tafel? Door kleine, dagelijks gewoontes te doorbreken, onstaat er zicht op andere gewoontes en ruimte om ook deze zonodig aan te passen.

Tip
Wanneer u KASH onderzoekt en gebruikt, kan dit model op den duur ook baar geld opleveren!

David Bloch
Perfect Presentation

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering  
Reacties

Samenvattend: Blijf scherp. Daar is geen nieuwe afkorting voor nodig.

David Bloch

Dank je, Erik, voor je opmerking.
Kort, krachtig, to-the-point.
Maar - bedoel je dat mijn artikel overbodig is? En dat zaken doen met MarktGrip voldoende is?

DAVID

Op een geforceerde manier wordt er een 'leuke' afkorting verzonnen, terwijl het eigenlijk gesneden koek is. Nodeloos complex dus. Met een andere opzet komt de boodschap veel duidelijker over. Als een goede reminder.

Overigens, om scherp te blijven heeft men MarktGrip niet nodig. MarktGrip kan wel ondersteuning bieden op het gebied van marketing, sales en communicatie. Een frisse blik.

Succes!

David Bloch

Je bent duidelijk in je afkeuring van mijn artikel, Erik.
Gelukkig zijn er veel anderen die wél baat hebben bij zulke eenvoudige herinneringen aan hoe 'het' in elkaar zit!

Groetjes,

DAVID

Dat geloof ik zeer zeker. Mijn mening is immers niet zaligmakend.

Succes met het volgende artikel.

David Bloch

Dank, Erik - ja, ik ga door met schrijven!
Leuk, zo'n uitwisseling - verkopersonline.nl als 'chat-board'!

Groetjes, DAVID

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..