Reacties
Beste David,
Ja, lid zijn, en anders gauw lid worden van de CMDZ, het is belangrijker dan nog wel eens wordt gedacht.
De CMDZ verdient meer aandacht en promotie.
Hans
Goed om dit weer eens te lezen! Een kwestie van aandacht geven aan dat wat belangrijk is, normaal eigenlijk en toch ook weer niet. Maar... vanaf nu weer wel!
Dag David,
Dank voor dit mooie artikel.
Wanneer mensen dit lezen en zich vervolgens afvragen: "Wat heeft dit nu met verkopen te maken, wat moet zo'n artikel nu op een site als verkopersonline ......dit heeft alles met verkopen te maken, sterker nog, deze houding, instelling, attitude is het verschil wat het verschil maakt!!
En ja, ik ben al lid van de club, met erg veel plezier.
Menno Drewes
Een lans gebroken voor het werkelijke waarnemen! Dat er vervolgens iets mee gedaan wordt ligt in de lijn der verwachting!
Thank you Mr. Bloch for showing us once again the things we fail to see sometimes......
Mijn hartelijke dank aan Menno, Hans, Hans en Menno voor jullie warme, enthousiaste en duidelijke reacties!
Kennelijk zijn jullie allemaal al (lang) lid van de CMDZ.
Wat belangrijk is, is dat je het van je zelf wéét en blijft handelen zoals de echte CMDZ-er ... ondanks het feit dat je af en toe afwijzende reacties krijgt.
Jou persoonlijke voorbeeld kan op den duur anderen indirect beïnvloeden, maar verwacht nooit dat je een ander bekeert!
Hartegroet,
DAVID
Ja, aandacht voor de ander. Dat is waardevol.
De wereld ziet er een stuk leuker uit als we aandacht voor elkaar hebben. Dan is verbinding, een lach …
Voor mensen die bekend zijn met de CMDZ is dit vanzelfsprekend. Ze staan er niet bij stil. Het is een normaal onderdeel van hun leven.
Ik ben blij dat ik mezelf tot deze club mag rekenen.
Dank je wel voor weer zo’n verfrissend artikel David!
Harte-groet,
Indra
Wat fijn, Indra, dat jij je HERKENNING uitspreekt, en ook de WAARDE van het CMDZ zijn!
Dank je ... Geef het door!
Hartegroet terug,
DAVID
Je mag mij als nieuw lid beschouwen, DAVID. CMDZen is een buitengewoon leuke hobby.
Edwin Grim
En wanneer ga JIJ schrijven voor verkopersonline.nl, Edwin?
Jij als CMDZ-er hebt veel te bieden!
Ik wist allang dat jij liod was - heerlijk dat jij bij de club bent!
Hartegroet,
DAVID
David, je raakt de spijker op de kop.
Je artikel deed me trouwens denken aan een les die ik kreeg van mijn toenmalig leermeester Jay Curry. Jij leerde me dat er drie soorten mensen zijn:
1. People who make things happen
2. People who watch things happen
3. People who wonder what happened
In de loop der jaren is me opgevallen hoe akelig makkelijk mensen in één van die drie groepen kunnen worden ingedeeld.
CMDZ'ers behoren zonder twijfel tot groep 1.
Als het aankomt met samenwerking binnen teams, blijken CMDZ'ers nog wel overweg te kunnen met mensen in groep 2, maar kunnen CMDZ'ers groep 3 beter mijden.
Grote groet!
Frans
Dank voor deze waardevolle aanvulling, Frans!
Ja, wat betreft samenwerken: ik vermoed dat haast iedere lezer herkent wat je bedoelt, behalve degenen die in groep 3 zitten ...!
Warme groet,
DAVID
Beste David,
Ik ben al een hele tijd lid van deze club. Misschien wel leuk om te vermelden is dat ik tot nu tot de leukste reactie terug ontving van een telefoniste/receptioniste die ik via e-mail bedankte, na het verkrijgen van een opdracht, omdat zij het contact tussen mij en haar directeur tot stand had gebracht. Dit was voor mij het bewijs.
P.S. het is géén hobby, het is a way of life
Ger de Bruijn
Het is zo bijzonder te merken hoeveel reacties dit artikel uitlokt - en dan kom jij, Ger, met zo'n prachtig voorbeeld van hoe SIMPEL en MENSELIJK het is om CMDZ-er te zijn.
Bingo - het IS 'a way of life'!
En het begint (misschien) bij 'dank je' kunnen zeggen ...
Bij dezen, Ger!
DAVID
Sjoerd
Hi David!
Weer RAAK! Dat blijkt ook uit de reacties die je krijgt. Wat me daarin tegelijkertijd opvalt is dat mensen zichzelf benoemen als lid van de CMDZ. Ik denk dat je jezelf pas echt lid kunt noemen als anderen jou ook echt als CMDZ-er ervaren. Zoals Ger de Bruijn, die er feedback over ontving. Zodoende: ik denk dat ik wel een CMDZ-er ben en laat de echte bevestiging daarvan graag aan anderen over. Ik heb het genoegen wat Ger had nog niet mogen ervaren. Hetgeen ook kan betekenen dat ik mezelf nog veel verder zou kunnen ontwikkelen als CMDZ-er...
Alleen dát gegeven vind ik al prettige wetenschap voortkomend uit je artikel!
Hartelijke groet!
Sjoerd
Bingo - weer - Sjoerd!
Dank voor je bevestiging.
Ook 'the attitude of gratitude' hoort bij CMDZ-ers.
Ik kan me amper een CMDZ-er ZONDER deze houding voorstellen!
Ja, jij bent een CMDZ-er, Sjoerd!
Hartegroet,
DAVID
Beste David,
Het is in deze tijd van recessie bij banken net als ons saldo op de "emotionele bankrekening". Juist door een storting te doen in de vorm van CMDZ, is WAUW het gevolg (Waardering, Aandacht,Uitzonderlijk, Warmte)en dat geeft in deze barre tijden toch een goed gevoel naar beide kanten.
Warme groet,
Thomas
Dank, Thomas, voor deze bijzonder waardevolle toevoeging.
WAUW is zelfs nieuw voor mij - misschien ook voor andere lezers.
Vraag: wat is een 'goed gevoel'?
Nader uitleg vergroot immers de kwaliteit van de communicatie ... en dat blijft ons spelletje!
Hartegroet,
DAVID
Beste David,
Een goed gevoel heeft alles te maken met vertrouwen. Dat is ook iets dat ik uit de "WAUW"definitie van Thomas haal.
Wat is een goed gevoel: Vertrouwen!.
Jack Welch, voormalig CEO van General
Eelectric werd eens gevraagd:"What is trust?", waarop hij antwoordde: "You know it when you feel it"
En als er vertrouwen is kan de communicatie niet beter, juist in sales.
met vriendelijke groeten,
Ger de Bruijn
Jij bent alert, Ger!
Dank voor JOUW invulling (+ waardevolle anekdote) van 'een goed gevoel'.
Waar het mij om draait is dat Nederlanders al te makkelijk praten over 'een goed gevoel' zonder dát te definiëren.
In MIJN wereld zijn er 'goede' noch 'slechte' gevoelens.
Het woord 'goed' is immers voor een te breed uitleg vatbaar. Vertel wat je VOELT (werkwoord) in plaats van een normerend woord gebruiken bij een 'ding' (zoals 'gevoel').
Hier praten we over een heel ander niveau van (indringende) communicatie.
Overigens: een van mijn trainingsmodules betreft een analyse van vertrouwen/geloofwaardigheid. Heel eenvoudig en verhelderend ... vraag het artikel op!
Weekendgroetjes,
DAVID
Beste David,
Ik heet Benno, geen Menno. Zie hiervoor jouw reactie na de eerste vier reactie op CMDZ...
Hartelijke groet,
Benno R. RENAUD
Dank je, Benno, voor deze verbetering!
Ja, ondanks alles maak ik mezelf af en toe schuldig aan een tikfout.
Gelukkig:
"People who matter, don't mind. People who mind, don't matter."
Ik plaats jou liever in de eerste categorie!
Hartegroet,
DAVID
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|