Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales meeting leiden

Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team? (Rene Knecht)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De meest gemaakte vergissing (André Hagelen)
Kan jij de krant van morgen lezen? (Herman Meijer)
Samen bereik je meer (Jorg Hartog)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
8 redenen waarom sales development-teams falen (Jorg Hartog)
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (André Hagelen)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Van spitsen naar specialisten (Jorg Hartog)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Heeft de vergadering een op actie gerichte doelstelling? (Michel Hoetmer)
Zeven vergadertips voor de Salesmanager (Herman Meijer)
Op weg naar beter leiderschap tijdens vergaderingen (David Bloch)
Meer pit in uw sales meeting (Salesmanager)
Salesteam in moeilijke tijden (Vladan Soldat)
Empower je salesforce (Marvin Sutherland)

Zeven vergadertips voor de Salesmanager

Herman  Meijer
Herman Meijer
ORAVI 

Doorbreek de sleur van de vaak te lang durende verkoopvergaderingen met deze 7 tips.

Zeven vergadertips voor de Salesmanager

Om de sleur van de alom bekende en vaak te lang durende verkoopvergaderingen eens te doorbreken, volgen hier een aantal praktische tips om deze meer en ook een zinvollere inhoud te geven. 

Geef de verkopers voor een bepaalde periode een bruikbare opdracht mee als huiswerk. Enige mogelijkheden, die van onschatbare waarde zijn voor het verkoopbeleid:

Bruikbare opdrachten
  • Laat ze een gedegen onderzoek doen om bijvoorbeeld de strategie en werkwijze van de directe concurrentie goed in kaart te brengen.
  • Een actie ondernemen op alle zgn. slapende klanten en ex-klanten.
  • Het in beeld brengen van het volledige Besluitvormende Team (DMU) van alle topklanten, met namen, functies en bevoegdheden.
  • Laat uw verkopers een onderbouwd bezoekfrequentieplan maken om de leden van deze belangrijke DMU's te bezoeken.
  • Laat uw verkopers bij toerbeurt een korte presentatie geven over hun werkwijze, resultaten en visie over het hoe en waarom.
  • Laat uw verkopers bij toerbeurt een presentatie geven over de gang van zaken, inhoud, planning en afspraken met en over een belangrijke klant.
  • Laat hen met ideeën komen om de restcategorie klanten, waarvoor geen tijd is om hen te bezoeken, toch door middel van een gedegen communicatieprogramma te kunnen contacten. Denk daarbij aan workshops, demonstraties, e-malingen, direct mailingen, introductiebijeenkomsten, telefonische verkoopacties, die een binnendienst voor hen kan doen, enz.

Tip
Laat uw team werken aan een steeds terugkerende inbreng van nieuwe zinvolle leads en prospects, onder het motto ogen en oren langs de weg open houden.

Herman Meijer
ORAVI

Herman Meijer

Herman  Meijer
Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, interim-manager, trainer/coach, presentator, verzorgt bedrijfspresentaties, workshops en congressen. Tevens schrijft hij columns, artikelen en boeken.
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   4,7
(11 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel