Brainpower: zet je ongebruikte 90 procent van je brein in om meer te verkop

Ik heb een paar weken geleden een uitdagend, mind-boggling DOEL uitgesproken dat mij kippenvel gaf, maar ook een ongemakkelijk gevoel.

Brainpower: zet je ongebruikte 90 procent van je brein in om meer te verkop

Ik wilde 2 nieuwe MEGA klanten. Mega = internationaal, groot en ik verdien hier een behoorlijk dagtarief mee. Uiteraard help ik dan deze klanten zo succesvol te zijn, dat hier herhaalopdrachten uit resulteren. 

Het resultaat?
Begin januari heb ik de workshop Business Empowerment verzorgd voor niemand minder dan Essent. Microsoft volgde in februari. Van 27 februari tot 2 maart verzorg ik samen met mijn Duitse collega een driedaagse workshop: Personal Leadership and Sales Empowerment voor HP International in Berlijn. This stuff really works!

Hoe zet je nu die 90% van je hersenen in die je niet gebruikt?

  • Spreek een Megawens uit!
    Zo groot dat het uitkomen van de wens niet meer tot toeval te herleiden is.
  • Energize deze wens:
    - Visualiseer hoe deze wens er in beeld en kleur uitziet;
    - Voel hoe het is als deze wens al uitgekomen is; en
    - neem actie alsof deze wensen al gerealiseerd zijn!

    Je denken, je gevoelens en gedrag moeten op 1 lijn zitten.
     
  • Neem intuïtief actie.
    Soms schiet je iets te binnen. Voorbeelden? Je leest iets over iemand of een zaak. Je krijgt tijdens het wandelen een ingeving. Of je ontmoet toevallig een persoon waar meteen een klik mee is. Denk hier niet te lang over na, maar reageer meteen!
     
  • Heb vertrouwen!
    Weet vanbinnen dat deze wens zal uitkomen. No matter what!
  • Praat alleen met mensen die jouw wens een warm hart toedragen. Vermijd toxische mensen die jouw idee de grond inboren of die cynisch reageren!

Houd deze stappen minimaal 30 dagen vol! Dit is de tijd die nodig is om een nieuw neurologische patroon in je brein te vormen, en een nieuwe overtuiging te creëren in je hersenen.

Marvin Sutherland
Entrepreneurs Academy

Marvin Sutherland

Marvin  Sutherland
Marvin studeerde personeelsmanagement en organisatiekunde aan de UvA en heeft gewerkt bij verschillende middelgrote adviesbureaus. Nu is hij trainer en coach. Thema is voor hem oa "hoe breng je meer klanten binnen en hoe maak je van tevreden klanten enthousiaste ambassadeurs".
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,3
(17 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..