Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Alle boeken
Een fan per dag (Jos Burgers)
Sales beter de baas (Edwin de Haas)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Human2Human: de nieuwe klantrelatie (Danielle de Jonge)
Acquireren is een werkwoord (Marcel Hoefman)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
Goed verkopen winst voor twee (Kenneth Smit)
Red de salestijger (Marc Dijk)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
Verleid de klant (Daniëlle de Jonge, Rob Snoeijen)
Eerlijk scoren! (Margreeth Kloppenburg, Jaco van der Schoor)
Customer experience in de praktijk (Manfred van Gurchom)
Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
Persoonlijke effectiviteit (Robert Benninga, Toine Simons, Joost Sliphorst)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio (Werner Hoenders)
Kloteklanten 3.0 (Egbert Jan van Bel)
Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (Willem Verbeke, Maarten Colijn)
Verkopen met mensenkennis (Hans Faas)
Experttips voor onweerstaanbare offertes (Natasja Hoogenboom)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
De kracht van social selling (Wessel Berkman, Toni van Dam)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
De Par5 methode (Harro Willemsen, Arjo Bunnik)
Verboden voor klanten, wij houden van fans (Jessica van Wingerden, Wim Schuurmans)
Extreem klantgericht (Danielle de Jonge)
Meer succes met de LinkedIn Sales Navigator! (Corinne Keijzer)
Klanten winnen (Sicco Santema, Jeroen van de Rijt)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (Michel Hoetmer)
Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers (E-book) (Geert Delobelle)
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie (Tom Hopkins)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Advanced verkopen voor dummies (E-book) (Ralph Roberts, Joe Kraynak)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Peter Klijsen)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Winnend omgaan met tegenwerpingen (Peter Ebeling)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Acquisitie voor professionals (Jan-Willem Seip)
Verkopen in 90 minuten (Dietske van Kessel )
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)
Maak van de telefoon je vriend (Michel Hoetmer)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk (Martijn Jacobs)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Gek op gaten (Jos Burgers)
Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? (Rolf Tempelman, Sander Bennink )
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Waarom klanten wel!! bij mij kopen (Peter Kweekel)
25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
Opdrachtgever gezocht (Jan Willem van den Brink, Maarten van Os)
Verkopen is een werkwoord (Pieter De Smet)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
Presenteren is een 'feest' (Roeland Schweitzer)
Geef nooit korting (Jos Burgers)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Persoonlijke verkoop (Hans Dekker)
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Invloed (Robert Cialdini)
'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' (Jos Burgers)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
Handboek Offerte (Aldo van Sellingen)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers (Roger Dawson)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
No Budget Marketing (Jos Burgers)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
De kracht van communicatie (David Bloch)
Professionals & acquisitie (Frank Kwakman)
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)
101 ideeen om nieuwe klanten te werven (Jan-Willem Seip, Jos Raeskin)
IJs verkopen aan eskimo's (Pacelle van Goethem)
P.I.N.O-vangers; Op een slimme manier naar de beurs (Erwin Mense)

Klanten winnen

Sicco Santema, Jeroen van de Rijt
Paperback, 121 blz. | Nederlands
Kluwer | 1e druk, 2008
EAN: 9789013056693

Weet u wat uw klant nodig heeft om te winnen in zijn markt? Welke ontwikkelingen er spelen, welke businessdrives hij heeft? Welke strategische posities zijn concurrenten binnenkort gaan innemen? En hoe u hem kunt helpen? Op welke wijze u met uw producten en diensten een bijdrage kan leveren aan de business van uw klant?

Klanten winnen

Maar al te vaak gaan accountplannen niet op deze vragen in. Maar juist door te kijken naar de business van de klant - en daarbij naar de klant van de klant - en het bijbehorend inkoopgedrag van uw klant te analyseren, kunt u achterhalen welk aanbod vanuit uw organisatie precies op de wensen van die klant past. Dat aanbod gaat dan vrijwel zeker verder dan het 'schuiven van producten' en heeft ook vaak een andere DMU. Met de juiste analyse kan gedegen kennis worden vertaald naar op de klant toegesneden concrete acties. Acties die zorgen dat ambitieuze doelen met betrekking tot de klant kunnen worden waargemaakt. Dat betekent méér dan alleen maar meer omzet of meer marge maken. Het betekent mogelijkheden vinden waarmee u de waarde van uw organisatie in het portfolio van de klant kunt vergroten. Daardoor kan de klant ook groeien. Klanten winnen dus!

In 'Klanten winnen' geven Sicco Santema en Jeroen van de Rijt concrete handvatten aan accountmanagers, marketeers en commerciële directeuren om accountplanning naar een volgend niveau te tillen. Het boek helpt om nieuwe producten of diensten in de markt te zetten en om bestaande relaties verder uit te bouwen. Om de business van de klant beter te begrijpen wordt in dit boek stilgestaan bij de klant, zijn markt en zijn inkoopgedrag. Het gaat hierbij vooral om modellen en handige theorieën die helpen om de business van de klant duidelijk in beeld te krijgen. Het doel hiervan is om met de klant te leren meedenken, maar ook om in te kunnen spelen op echte behoeften die de klant heeft (of denkt te hebben). Het boek is dan ook een middel om het denken binnen het commerciële team te enthousiasmeren en aan te wakkeren.
Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. De filosofie van 'Klanten winnen'
3. Peter maakt zijn eerste winnende accountplan
4. De werkwijze voor B2B verkopers
5. De klant en zijn markt
6. De inkoopsituatie en het inkoopgedrag van de klant
7. Wij en de klant: het winnende accountplan
8. De accountplanningscyclus en het reviewproces
9. Samenvatting en conclusies

Bijlagen