In 6 stappen naar een beter gebruik van uw tijd

Michel  Hoetmer
Michel Hoetmer
SalesQuest

Worstelt u ook wel eens met effectief beheer van uw tijd? We geven u de sleutel naar beter tijdmanagement.

In 6 stappen naar een beter gebruik van uw tijd

Effectief tijdbeheer is van groot belang voor verkopers. Want als er één beroepsgroep is waarvoor het gezegde Tijd is geld opgaat,  dan is het wel voor verkopers.

1. Planning
Plan uw week rond het aantal verkoopbezoeken dat u moet afleggen. Feitelijk verdient u
alleen maar geld als u aan het verkopen bent. Kijk eens naar uw productie van vorig jaar
en hoeveel bezoeken u hiervoor heeft afgelegd. Aan de hand van deze gegevens weet u
precies hoeveel bezoeken u per maand, week en dag moet afleggen. Als de lat dit jaar
weer hoger ligt, moet u naar rato meer bezoeken plannen.

2. Acquisitie
Reserveer wekelijks in uw agenda tijd (blokken van één uur) voor het maken van afspraken
met nieuwe en bestaande klanten. Cluster afspraken per werkgebeid.

Tip
Houdt statistieken bij van al uw koude acquisitiegesprekken. Noteer onder andere
datum, dag en tijd. Op deze manier komt u er achter welke dag/tijd de beste kansen
geeft uw prospects te bereiken.

3. Administratie
U verdient uitsluitend geld met verkopen. Niet met administreren. Houd uw eventuele administratie zo beperkt en simpel mogelijk. Werk aan uw administratie buiten de reguliere
verkooptijd.

4. Controleren van voice- en e-mail
De telefoon en ook de e-mail zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Soms lijkt het
wel alsof ze ons leven regeren. Check op vastgestelde tijden – bijvoorbeeld aan het begin
van de dag, het einde van de ochtend en laat in de middag, uw voice- en e-mail. Dat
geeft 'rust in de tent' en hierdoor krijgt u het gevoel weer controle te hebben over uw eigen
tijd.

5. Slechts één keer
Handel zaken meteen af. Het kost veel meer tijd als u bijvoorbeeld een brief leest en deze
daarna op een stapel nog te behandelen post legt. Het idee is: dat doe ik later wel!
Vervolgens moet u de brief weer opnieuw lezen. Zonde van uw tijd!

6. Flexibiliteit
Een star schema, zonder ruimte voor onverwachte gebeurtenissen, zal altijd worden verstoord.
Bouw marges in en zorg dat er nog voldoende ruimte is voor onverwachte gebeurtenissen.

Tip
Begin vandaag nog met goede plannen voor tijdbeheer. U merkt het onmiddellijk in uw resultaten.

Michel Hoetmer
Salesquest.nl

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet te scoren. Zijn trainingsbureau SalesQuest is gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen.
Bekijk de trainingen van Sales Quest
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,6
(13 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Expert Academy |  http://www.expertacademy.be

Enkele bijkomende tips voor beter time management: De meeste tijd verliezen we doorgaans door het zoeken naar misplaatste documenten of informatie. Uit studies blijkt dat we per jaar zo'n 6 weken verliezen aan het zoeken naar bepaalde documenten... Stel u voor dat u dat kon reduceren tot maximaal 3 weken. Dan hebt u al heel wat tijd gewonnen.

Dick van Diepen

Bruikbaar en concreet.
Nu nog DOEN!

Met dank.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..