Wilt u echt meer verkopen?

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Verkocht u te weinig de laatste tijd? Met deze checklist kunt u snel een boost geven aan uw resultaten.

Wilt u echt meer verkopen?

Stel dat u zich afvraagt hoe u nu méér kunt verkopen. Wat is dan de eerste stap tot verbetering van resultaten? Harder werken? Feller acquireren? Meer mensen in uw omgeving zich laten inspannen? Verkoopboeken lezen? Uw baas of collega's om tips vragen? Googlen op internet voor tips?

Het zijn allemaal opties, maar de vraag is: welke past het beste bij u op dit moment?
Analyseer waar verbeterpunten aan te brengen zijn.
De volgende vragen zijn daarbij van belang. 

Het afgelopen jaar zou voor mij en/of mijn bedrijf een beter jaar geweest zijn als:

  1. ik meer had verkocht  
  2. ik meer klanten had gehad
  3. ik had ontdekt hoe ik meer prospects sneller had kunnen bewegen tot een direct ja of nee
  4. ik minder 'ik denk er nog over na' antwoorden had gehad
  5. ik mijn opgedane contacten met meer discipline had opgevolgd
  6. ik mij meer had bezig gehouden met werkelijk geïnteresseerde kansrijke prospects
  7. ik sneller de deals gesloten had
  8. ik mijn klantendatabase verdubbeld zou hebben
  9. ik mijn marketing- en verkoopbudget efficiënter ingezet zou hebben
  10. ik meer prospects in de pijplijn had gehad
  11. ik effectiever/productiever gewerkt had
  12. ik een effectievere verkoopstrategie had gehad
  13. ik beter was geweest in time-management
  14. ik meer beslissers had ontmoet
  15. ik vaker was uitgenodigd om geïnteresseerde/gekwalificeerde prospects te ontmoeten
  16. ik meer offertes had om weten te zetten in werkelijke klanten
  17. ik mijn eerste-contact-strategie had verbeterd
  18. ik beter mijn bedrijf (en de diensten) zou hebben gepromoot
  19. ik beter en effectiever had genetwerkt
  20. ik meer prospects had kunnen vertellen/enthousiasmeren over de waarde die onze producten/diensten voor hén kan leveren

Tip
De vragen die u met ja heeft beantwoord, geven u direct een antwoord op welke punten u verbeteren moet op dit moment. Over een half jaar moet u dit weer eens doen. Uw aandachtspunten kunnen dan verschoven zijn naar andere gebieden.
Succes!

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,8
(12 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Sandra

Weet weer genoeg toedoen, ga kortzichtiger creatief denken, zal misschien eerder resultaat geven, basis zal hierdoor stabieler/standvastiger worden.
Moet naar de zon kijken, niet naar de schaduw.

Errol van Engelen |  http://slidesha.re/UsYDGI

Zou nog kunnen toevoegen:
* ik meer gebruik had gemaakt van de mogelijkheden van digital marketing
* ik meer gebruik had gemaakt van marketing automation
* ik meer gebruik had gemaakt van mobiele surveys om leads en prospects exact te matchen met ons diensten portfolio

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..