Zo bespaart u echt tijd

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Zo bespaart u echt tijd, wel 50%. Die kan u weer inzetten om uw omzet te verdubbelen. Hoe? Eigenlijk heel simpel, alleen wat discipline vereist.

Zo bespaart u echt tijd

Indien u uzelf een nieuwe mind-set eigen maakt, kunt u zeker tweemaal zoveel werk verrichten. Uit onderzoek blijkt dat u slechts 15 uur effectief werkt. Dat kunnen 30 uren effectief werken worden en zo ziet u hoe uw omzet kan verdubbelen. Slechts een kwestie van goed time-management. Hoe?

  • Door nu eens vaker klanten bij u op kantoor uit te nodigen. Stel eerst eens de vraag: Wanneer bent u bij ons in de buurt? en lukt dat niet maak dan pas een afspraak bij de klant.
  • Door vanaf het begin van de meeting direct de agenda neer te leggen en to-the-point te zijn.
  • Één kop koffie nemen (bij relaties/netwerkgesprekken) en niet twee of drie.
  • Vertellen dat u slechts één uur de tijd heeft.
  • Afspraakdoelen stellen: van te voren kort (voor uzelf) vastleggen wat u bereikt wilt hebben na de meeting.
  • Uw brood in de auto opeten als u naar een bespreking gaat, i.p.v. 30 minuten lunchen vóórdat u in de auto stapt. U bespaart hier echt veel tijd mee. Maar niet elke dag doen!
  • Eerder nee zeggen tegen afspraken waar u geen goed gevoel over heeft. Stel uzelf de vraag: Hoe groot is de kans dat ik hier een order scoor? Blijkt die kans eigenlijk niet te bestaan dan gaat u natuurlijk niet.

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,0
(6 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Tim

Ik verbaas me over dit verhaal. Het druist tegen alle principes van relatiemanagement in. Het is juist van groot belang om zo vaak mogelijk bij je klanten te zitten om op die manier de relatie verder uit te bouwen en voeling te houden met de organisatie en de mensen. De situatie die hier geschetst wordt past bij een sterk verkoopgedreven ipv een relatiegedreven organisatie. De huidige markt vraagt om partners die oprecht geinteresseerd zijn en niet om orderjagers.

Rudy

@Tim; daar ben ik het niet mee eens. Oprechte interesse hoeft niet te betekenen dat je ongeremd tijd besteedt aan zaken die niet direct iets opleveren. Investeren in goed contact kost tijd. Contacten leggen en zaaien kost tijd. Allemaal niets mis mee.. Maar selectief zijn in je tijdsbesteding en daar zo efficiënt mogelijk mee omgaan, lijkt me wel belangrijk. Er is toch niets mis met keuzes maken?

Dan houd je juist meer tijd over om oprecht geïnteresseerd te zijn in leuke, interessante, nieuwe en bestaande klanten :)

Ditta van Herk |  http://www.justessential.eu

Tijd besparen zijn 2 woorden die nergens over gaan.Als je die gebruikt in je zakelijk leven (en privé leven) dan betekent dat je jezelf niet goed op de rails hebt en dat je niet weet waar je mee bezig bent.Een zaak opstarten, opbouwen en behouden kost 3-5 jaar, dus je bebt geld nodig om die tijd te overleven. De meeste mensen (lees ook: banken )willen 'te snel rijk zijn, superomzetten draaien, maar vergeten naar de echte winst te kijken enz. enz....'.Na een gedane stap kun je pas weer een volgende stap nemen. Enne......brood eten in je auto........ach......dat zegt genoeg over iemand zijn /haar 'welzijn'.Elke klant wil menselijk behandelt worden als het erop aan komt; wees jezelf en respecteer de ander; dring vooral niets op, dat gaat tegen je.....zodat je heel veel tijd verliest. Votre Service.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..