De Wet van de Verwachtingen

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Wanneer u vol vertrouwen verwacht dat er goede dingen gaan gebeuren, vinden ze dan doorgaans ook plaats? Jazeker, is mijn ervaring. 

De Wet van de Verwachtingen

Ik geloof daar dus sterk in. De verwachtingen die u koestert over mensen en situaties bepalen meer dan welke andere factor ook uw houding tegenover hen. En mensen kaatsen die houding als een spiegel rechtstreeks naar terug. Positief of negatief.

Ambitieuze doelen
Verwachten dat er uitmuntende resultaten geboekt zullen worden, betekent tegelijkertijd dat u uzelf ambitieuze doelen stelt. Ontwikkel daartoe een inspirerende visie, die als leidraad dient om u op koers te houden. Visualiseer waar u naar toe wilt. Hoe ziet u eruit als uw omzet volgend jaar verdubbeld is? Waar bevindt u zich dan als u zichzelf heeft beloond met het behalen van deze prestatie? Welk item heeft u aangeschaft als beloning?

Succesvolle mensen zijn energiek en enthousiast over hetgeen zij doen. Dit heeft als gevolg dat 'anderen' in hun omgeving óók enthousiast worden en helpen uw doel sneller te bereiken. Die 'anderen' kunnen medewerkers, klanten of zelfs bazen zijn.
Wees duidelijk. Noteer uw verwachtingen. Stel doelen, bedenk strategieën (hard werken is goed, maar vergeet niet af en toe ook slim te werken..) en plan de activiteiten die u gaat ondernemen.

Hoe duidelijker u bent over uw visie, uw waarden, uw missie en uw doelen, des de actiever zult u uw omgeving motiveren en stimuleren om uw verwachtingen de bereiken. Bedenk ze niet alleen, maar schrijf ze op en spreek ze uit!

Tip 1. Verwacht gewoon het beste!

Tip 2. Hunker naar resultaat en heb weinig geduld met vertragingen

Tip 3. Maak een jaarraming van uw gewenste omzet, en maak duidelijk wat u daarvoor maandelijks moet omzetten. Kijk maandelijks of uw omzet on target is. Doe iets extra's als u een maand lager scoort dan u in uw doel heeft vastgelegd.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,0
(10 stemmen)
Reacties

Sebastiaan

Artikel ruikt naar " the secret " of " the law of attraction " ik heb het boek " rijk worden door groot te denken" gelezen en hierin worden duideiljke stappen gegeven wat er allemaal voor nodig is om je vastgestelde doelen te bereiken.

Alleen " het beste verwachten" en " verlangen naar resultaat" is niet genoeg. Je moet het zo erg willen ( er naar verlangen) dat je hersenen op een gegeven moment allemaal dingen gaan bedenken die omzetverhogend helpen of teminste helpen je doel te bereiken.

Vastberadenheid is hier ook erg van belang. Als het even niet mee zit, niet meteen opgeven, maar doorgaan.

Annet van Prooijen |  http://www.kinderbureauannet.nl

Vastberadendheid is zeker van belang. Niet altijd heb ik even veel zin om naar mijn werk te gaan en toch wil ik ook door groeien. Ik kan dan vanuit mijn intrinsieke motivatie de knop omzetten en toch de opdrachten tot uitvoeren brengen. De doorzettingsvermogen en de wil zijn dan bij mij aanwezig. Zo ben ik zelf op geklommen vanuit het niets. Vastberaden blijven zoals mijn bovengenoemde persoon het aan geeft vind ik ook erg belangrijk.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..