De 2 grootste vijanden van verkoopsucces

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

De 2 grootste vijanden van verkoopsucces zijn zonder enige twijfel.....

De 2 grootste vijanden van verkoopsucces

 
Twijfel en Vrees.

Ze verlammen u en leiden ertoe dat u aarzelt de intelligente risico's te aanvaarden die noodzakelijk zijn om uw echte potentieel te benutten. Mensen gedragen zich altijd op een manier die in overeenstemming is met hun overtuigingen, en vooral met de overtuigingen over onszelf. Wij geloven niet zozeer in wat wij zien, maar wij zien in plaats daarvan 'wat wij reeds geloven'.

We verwerpen informatie die strijdig is met hetgeen wij reeds besloten hadden te geloven.
Daar hebben cabaretiers ook veel succes mee. Een veel gebruikte techniek van hen, is u iets te vertellen wat uzelf reeds lang wist, maar latent aanwezig is. U bent geneigd hen direct gelijk te geven en hem te prijzen om zijn scherpe analyse. Een analyse waar u het van te voren reeds mee eens was. U geeft hem gelijk, maar daarmee geeft u eigenlijk indirect uzelf (weer) gelijk.

Óf de cabaretier zegt iets wat u wel denkt, maar niet durft te zeggen. Uw reactie is dan "ja, wat hij zegt is wél waar!". Weer geeft u indirect uzelf gelijk. U klapt hard voor hem, want u herkent uzelf. U klapt voor uzelf.

Wat ik u op een ludieke manier heb willen vertellen, is dat u gelooft over uzelf wat u over uzelf denkt. Twijfelt u aan uzelf en/of vreest u dat u zult falen, dan zal uw uitstraling overeenkomstig (negatief) zijn. De uitkomsten zullen ook overeenkomstig zijn.

Ik ken mensen die geen gelijk hadden, dat in eerste instantie ook wisten, maar zo een eigen werkelijkheid hebben gecreëerd, dat ze uiteindelijk ook daadwerkelijk in hun eigen fantasie zijn gaan geloven.
Ze hebben zichzelf overtuigd en konden daarna ook echt anderen daarvan overtuigen. Niet dat het  nu wenselijk is om fantasieën te creëren en onwaarheden te verkondigen, maar zo werkt de mens nu eenmaal.


Tip: bevrijdt uw geest van twijfel en vrees. Stel uzelf voor dat uw geen beperkingen heeft. Overtuig eerst uzelf voor 100% dat uw dienst echt veel waarde biedt aan uw klanten. Overtuig uzelf dat u niet kunt falen (ookal gaat de deal niet door). Pas dan kunt u met uw prospects in contact treden.

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,0
(47 stemmen)
Reacties

libbe bouma

Doet me denken aan een boek welke ik ooit heb gelezen.....De kracht in jezelf.

Creeer/het volmaakte beeld over/van jezelf.....ga ermee slapen ...belangreiker..... sta er mee op!!

Michel Hoetmer |  http://www.salesquest.nl

Er is helemaal niets mis met twijfel. Ook succesvolle mensen twijfelen refelmatig of zijn onzeker. Sommige bekemde sprekers staan bol van de spanning voordat ze moeten optreden. Er zijn zelfs verhalen bekend van sprekers die moeten overgeven.

Het draait er om wat je met die twijfel doet. Ze het je aan om nog harder je best te doen? Zelfs tot topprestaties te komen? Of leidt het er toe dat je als een dood vogeltje in een hoek kruipt?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..