Hoe word ik de beste verkoper?

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Wilt u nog beter worden in het commerciële vak? Deze vijf tips leggen de basis voor snelle groei.

Hoe word ik de beste verkoper?

Daar zit u dan. Enkele jaren commerciële ervaring, enthousiast over uw vak, veel inhoudelijke kennis over de markt en producten opgedaan en diverse cursussen en trainingen achter de kiezen. En toch mist u nog af en toe opdrachten die u had kunnen pakken. U bent soms jaloers als u ervaren collega's soepel om ziet gaan met moeilijke gesprekspartners.
 
Blijf uzelf ontwikkelen
Kortom, u voelt dat u nog veel beter kunt worden in het commerciële vak. Ik geef een aantal tips om uzelf blijvend te ontwikkelen en de beste commerciële professional te worden binnen uw branche:  
 
  • Lees
    Lees boeken
    , minstens één per maand. Begin bij de klassieke uitgaven op het gebied van verkoop. Absorbeer de tips, cases en andere aanbevelingen. Wees kritisch, evalueer wat het best bij u past. Test ideeën uit in de markt. Herhaal wat goed werkt en vergeet wat niet werkt.
  • Lees
    Lees kranten en websites
    en vooral het zakelijke nieuws. Natuurlijk leest u al uw vakliteratuur, maar dat is niet voldoende. Weet wat er speelt op zakelijk gebied en u zult een waardig gesprekspartner worden voor al uw klanten.
  • Kijk
    Kijk naar de goede programma's op televisie
    . Pak geregeld programma's mee waar u als commerciële professional iets van kunt leren. Kijk hoe goede interviewers te werk gaan, observeer politici en andere communicatieprofessionals.
  • Vraag
    Praat met collega verkopers en vraag feedback en advies
    . Vraag de mening van senior collega's die u hoog hebt zitten. Zowel binnen als buiten de verkoopvergadering. Stel uzelf ook op als aanspreekpunt voor junior verkopers, die ú kunt adviseren.
  • Leer
    Blijf trainingen en opleidingen volgen
    . Een leven lang leren is een must. Voetballers staan dertig uur per week op het trainingsveld. Ga ook naar lezingen en seminars en laat u blijvend bijscholen en inspireren. Grijp de microfoon, stel kritische vragen en durf uw nek uit te steken.

Tip
Lees, lees, kijk, vraag, leer en wordt beter. 

Harro Wilemsen
Presentpresents.com

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,7
(112 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Leuk verhaal maar als je als commerciele man dit niet zelf weet en doet moet je heel snel de commercie verlaten.

Harro Willemsen |  http://www.presentpresents.com

Natuurlijk behoor je dit als commerciele man of vrouw allemaal te weten. Ik spreek honderden commerciele mensen per jaar in trainingen, op congressen en tijdens netwerkgelegenheden. En slechts een fractie daarvan leest regelmatig over zijn of haar vak in salesvakbladen, als ik daar naar vraag. Boeken worden overigens nog minder gelezen.

Als iedereen die weinig aan vakontwikkeling doet het commerciele vak moet verlaten, zijn de files snel opgelost vrees ik.

Jean-Pierre Kindt |  http://www.nederlandsslaapcentrum.nl

Graag wil ik op de hoogt blijven van ontwikkelingen en nieuwsbrieven met alle nuttige tips en info wat er is om mezelf blijven te bijschaven. Ben mezelf ervan bewust dat ik het vak verkopen in me heb, (de laatste jaren). Ik sta voor veel kennis open.

Jeanet

Ik ben het eens met Harro. Ik lees enorm veel boeken op het gebied van sales, psychologie, vakgerichte literatuur, luister naar de juiste programma's, heb van mijn auto een rijdende universiteit op wielen gemaakt, kijk op TV naar interviewtechnieken en spar met collega's. Ik merk wel dat ik een van de weinige ben die zoveel doet voor haar vak. Opmerkelijk vind ik, want verkoop is ook een vak waar je altijd in blijft leren. Ik geef toe dat ik nogal erg fanatiek ben.
Ik stuit echter altijd op verbaasde reacties als ik andere verkopers om me heen vraag welke boeken zij de laatste tijd hebben gelezen. Ik heb ooit mijn manager gevraagd welke boeken hij me kon aanbevelen, maar het antwoord moest hij me schuldig blijven, want hij was druk met ......

Harro Willemsen |  http://www.presentpresents.com

@Dudley

Kwaliteit en kennis zijn inderdaad verschillende dingen en met alleen kennis kom je niet ver.

Maar de titel van het stukje is "Hoe word ik de beste verkoper?" En daarbij is het essentieel dat je werkt aan zowel je kennis als je kwaliteiten, wil je de beste in je vak worden.

De tijd dat verkopers de taak hadden om alleen de waarde van het eigen bedrijf te communiceren aan klanten zijn toch echt voorbij. Verkopers moeten waarde toevoegen, aan tafel bij de klant. Om dit te bereiken moet je kunnen putten uit een breed pakket aan kennis over de markt, bedrijfsprocessen en heersende problemen die spelen bij je (potentiele) klantenkring.

Het feit dat je goede kwaliteiten en vaardigheden bezit (luisteren, vragen stellen enz) is een voorwaarde. Maar ook daarin kan je vrijwel eindeloos jezelf blijven trainen en verbeteren.

Als je niet echt de ambitie hebt om echt goed te worden in het verkoopvak hoef je jezelf ook niet echt in te spannen. Maar wil je goed worden, dan moet je aan bak.

harro

Thomas

Goedemorgen verkopers:

Ik zit sinds kort in de handel *bruingoed/witgoed* en opleiding gaat van start in September. Wil me zelf in zeer korte tijd kunnen ontplooien tot een topverkoper of eventueel een andere functie binnenin het bedrijf.
Ik citeer:
"Daar zit je dan. Enekele jaren commersiële ervaring ... traingen achter de kiezen"

Mijn mening hierover is: Dit is de basis die je eigenlijk al hoort te weten wil je uberhaupt het vak verkoper leren worden.

Verkopen is van elk apparaat zoveel mogelijk kennis afweten, zodat je elke vraag van een klant gelijk kan beantwoorden, zonder enige twijfel!
Sommige klanten komen niet met vragen, zorg dan dat je je zoveel mogelijk kan inleven in die klant.

Graag feedback,
Thomas.

Harro Willemsen |  http://www.presentpresents.com

@Thomas, wat korte feedback op je vraag

Topverkoper worden in korte tijd is vrijwel onmogelijk. Net zoals topvoetballer, topchirurg, topadvocaat in korte tijd niet mogelijk is. Dat kost jaren, en veel willen investeren in je vak. Naast natuurlijk dat talent een rol speelt (die overigens niet doorslaggevend is).

De tips die ik geef zijn bedoeld om verkopers die goed zijn in hun of haar vak nog beter te laten worden. Dat betekent keihard werken en veel energie in je eigen ontwikkeling stoppen.

Kennis van producten die je verkoopt is een voorwaarde. Natuurlijk weet je alles af van de wasmachine, videocamera of computer die je verkoopt. Maar dat is pas het begin.

Het feit dat je goed wil worden in je vak is misschien wel de belangrijkste voorwaarde om jezelf te verbeteren. Mijn boekenkast puilt uit met honderden boeken over sales en ik lees nog steeds twee boeken per maand...en leer uit elk boek weer iets nieuws.

Ik hoop dat je hiermee wat kan Thomas...

groet,
harro

Thomas

Beste Harro,

Dankjewel voor je feedback, is nuttige informatie die je me gegeven hebt.

Mijn manager geeft als tip: Leer van bijvoorbeeld de 100 tv's die in de winkel staan, maar 4 tv's uit je hoofd, denk hierbij aan alle voordelen ten opzichte van een andere tv en speel deze door naar een klant.
De 4 tv's die ik dan uit zal kiezen, zijn de tv's waar allicht voor mij de hoogste premie opzit.

Maar hier ben ik het niet mee eens, wil gewoon de algemene basis weten van een tv.

Wat voor tips kun jij mee geven als nieuwe verkoper? Wat moet ik in het begin leren doen?

Groeten, Thomas.

Thomas

Mischien heb je hier eventueel ook een boek/ andere informatie te koop voor?

Sebastiaan van der Meer

Beste Thomas,

Ik zit al een aantal jaar in de verkoop en geef sinds kort ook trainingen aan beginnende verkopers. Als hele grote tip kan ik je geven dat je altijd in het voordeel van de klant moet praten en bovenal altijd goed moet luisteren. Het is een misverstand dat mensen die goed kunnen lullen goede verkopers zijn.

Het helpt natuurlijk wel als je sociaal bent en een goed gesprek kan houden met de klant, maar dit gesprek hou je pas nadat je genoeg vragen hebt gesteld aan de klant om zo een product aan te bieden die op de wensen en behoeften van de klant inspelen.

Ik zit zelf ook nog steeds in de detailhandel verkoop en ben dus elke seconden van de dag met klanten bezig. Zelf vind ik verkopen het mooiste wat er is.

Zoals bovenstaand stuk al vermeld is het natuurlijk wel van belang dat je genoeg blijft lezen over het vak verkopen zelf en over de producten die je verkoopt.

Wat betreft de mening van je nieuwe werkgever ben ik het niet helemaal mee eens. Je geeft zelf al aan dat je de voordelen ten opzichte van de andere televisies moet weten ( Dus moet je ook weten wat er op de anderen zit) Ik werk zelf ook in een winkel waar er wel gestuurd wordt op bepaalde producten. Als ik je een tip mag geven doe ik in de volgende stappen het sturen :

1. Ik vraag de klant naar de specifieke wensen en behoeften van de klant.
2. Ik luister om aandachtig mee te denken met de klant
3. Aan de hand van alle wensen geef ik het product aan wat aansluit op de wensen ( natuurlijk altijd diegene waarop gestuurd moet worden)
4. Wanneer je bijvoorbeeld een samsung tv moet verkopen en de klant wil een sony kun je altijd "VRAGEN" wat de redenen zijn dat hij Sony wil.
5. Weerleg die redenen met argumenten om bijvoorbeeld toch samsung te verkopen ( aan de hand weer van de wensen en behoeften van de klant)
6. Vat alles samen
7. Sluit af
8. Wanneer de klant toch nog zoiets heeft dat hij nog wil nadenken, nooit de klant zomaar weg laten lopen, vraag beleefd wat redenen zijn waarom hij nog wil nadenken.


Thomas ik wens je heel veel plezier bij je nieuwe werkgever en mocht je nog vragen hebben betreffende verkopen mag je me altijd mailen.

Ik ga heerlijk op vakantie ( reis gewonnen naar Ibiza + Samsung tv ) Ik hou reacties hier op in de gaten. Fijne avond iedereen

Thomas

8. Wanneer de klant toch nog zoiets heeft dat hij nog wil nadenken, nooit de klant zomaar weg laten lopen, vraag beleefd wat redenen zijn waarom hij nog wil nadenken.

8. Nooit aangedacht, heb over dit punt nagedacht en zag dat de 1e verkoper hier rekening mee hield door te vragen: "meneer/mevrouw, waar twijfelt u aan?"

Dan krijg je altijd wel een reachtie terug.

Sebastiaan, ook jij bedankt voor de informatie.
Ik wens je veel plezier in Ibiza en met je nieuwe Samsung tv!

Btw, mischien weet jij wel waar ik een boek kan kopen dat te maken heeft met beginnend verkoper..?

Groeten.

Sebastiaan

@ Thomas,

Goede verkopers zijn mensen die veel vragen aan de klanten. Het is 20 % vragen en 80 % luisteren. Het feit alleen al dat je er zo fanatiek mee bezig bent vind ik mooi. Dat geeft echt wel hoop voor jou als topverkoper. Ik vind verkopen neit alleen maar mijn vak ik zie het ook als een leuke hobby van me. Ik probeer er zo goed mogelijk in te worden. Iemand die goed kan verkopen kan ook goed contact maken met mensen.

Op jou vraag qua boeken kan ik je de volgende aanraden

Invloed - Robert B. Cialdini
Succesvol overtuigen - Roger Dawson
Het groene boekje om je zin te krijgen - Jeffrey Gittomer
Zo wordt u een topverkoper - Dale Carnegie
Zo maakt u vrienden en goede relaties - Dale Carnegie

Zijn echt aanraders !! Maar wat mij in alle boeken opvalt is dat het centrale thema niet bij je zelf ligt maar in de interrese in iemand anders. Vooral de laatste is leuk voor je. Ik hou er van om deze boeken te lezen want het geeft me weer nieuwe inzichten. Met elke iets wat ik leer en waarmee ik wat kan ben ik blij. Ik zou voor jou als beginnend verkopen Als eerste Succes vol overtuigen en Zo wordt u een topverkoper lezen. Het zijn boeken waar heel veel in staat wat je misschien al weet maar waar je wel van heel veel thema's bewust wordt. Laat me alstublieft weten hoe je de boeken hebt gevonden. Ze helpen je echt in je verkoopvaardigheden.

Thomas

Hallo Sebastiaan, bedankt voor je reactie naar aanleiding van mijn bericht.

"Ik vind verkopen neit alleen maar mijn vak ik zie het ook als een leuke hobby van me."

Juist, hetzelfde als ik heb. Verkopen is inderdaad een hobby. Een voorbeeld uit de praktijk van 17 juni: Er kwam een stel in de winkel dat een nieuwe LCD scherm wilde kopen tot een bedrag van max 500 euro. Ze gingen weg met een toestel van 1079 + garantie van bijna 150 euro. Dit geeft mij een super goed gevoel.

Verkopen is gewoon op het gevoel van de mensen afgaan, zorgen dat ze jou weten te waarderen op de manier hoe jij bent.

Ik probeer zoveel mogelijk te denken aan de gevoelens van de mensen, hebben zij een goed gevoel bij een philips tv, dan houd ik het ook bij een philips tv.

Ik ga nu kijken op het internet voor de boeken van Dale Carnegie, eventueel leen ik ze van de openbare bibliotheek.

Groeten, Thomas.

Thomas

BTW, wou iedereen graag bedankenv oor de reacties op mijn voorgaande berichten. Vind het geweldig dat "onbekende collega's" toch nog tijd investeren in een niewe verkoper. Dank jullie wel ^^.

tijger_to@hotmail.com

Heb de 2 boeken waar je het over had van Dave Carnegie besteld via bl.com, prijzen waren rond de 20 euro per boek.

Heb reactie's bij beide boeken gelezen en ben erg onder de indruk. Met name het boek "Zo maakt u goede vrienden en goede relaties" zal ik op dit moment goed kunnen gebruiken.


Waar ik momenteel op mijn werk aan moet gaan werken is het verkopen van garantie, dit is het echte werk maar is moeilijk ook. Sta momenteen op een percentage van 3,4 procent :$, wil je je premie volledig uitbetaald krijgen wordt er 5,5% van je verwacht. Hier moet ik dus nog hard aan gaan werken.

Sebastiaan

@ Thomas

Leuk om het voorbeeld te lezen van je en je houding ten opzichte van verkopen. Als je het als een hobby gaat zien en je doet er alles aan om beter te worden ben je al op de goede richting. Graag zou ik wel willen weten waarom ze toch voor meer dat het maximum bedrag hebben besteed ?

@ Tijger,

Mag ik vragen in wat voor sector je werkt en wat de garantie precies inhoudt, misschien heb ik dat wat praktisische en handige tips die je eventueel zou kunnen gebruiken om te kijken of ze effect hebben voor jou verkoop.

Thomas

"Graag zou ik wel willen weten waarom ze toch voor meer dat het maximum bedrag hebben besteed ?"

Sorry, ben de laatste dagen niet meer online geweest. Ze zijn voor het maximale bedrag gegaan omdat ze na een half jaar geen spijt van hun aankoop wilden hebben, daarom wilde ze het liefst een Full HD scherm kopen. Deze heb je al vanaf een prijs van 32 inch maar de philips van 1079 had een perfect contrast van 35.000 : 1.

Deze mensen waaren snel omgepraat.

Groeten, Thomas.

Jean-Pierre Kindt |  http://www.nederlandsslaapcentrum.nl

Graag wil van alles dat met het vak verkopen heeft te maken. Ik wil er ook meer tijd voor gaan maken om ervaringen met elkaar uit te wisselen. Ik heb ook een vraag of er een boek is om te weten hoe bewust je bent van je eigen kunnen, omdat ik regelmatig onzeker ben en twijfel over mijn eigen kunnen. Ik wil weten of ik werkelijk bepaalde kwaliteiten heb. Ik kom eigen pas kijken in het vak verkopen. En ik hoor regelmatig dat ik niet bewust ben van mijn kunnen en/of capiciteiten.
Tot zover mijn verzoek en mijn vraag.
Groeten JeePee

Sebastiaan

Beste Jean- Pierre,

Leuk om te horen dat je alles van het vak verkopen wilt leren en ervaring met elkaar wil uitwisselen.

Je hebt het in je vraag over hoe je weet of je iets kunt of iets niet kunt. je hebt 4 fasen van een competentie:

1. De fase van onbewuste incompetentie
2. De fase van bewuste incompetentie
3. De fase van bewuste competentie
4. De fase van onbewuste competentie.

Om het makkelijk uit te leggen heb je bij stap 1 nog niet door dat je iets NIET kan.

Bij stap 2 heb je DOOR dat je iets nog niet kan.

Bij stap 3 weet je dat je de kwaliteit hebt.

Bij fase 4 is het al een 2e natuur en weet je onbewust niet dat je die kwaliteit hebt.

Zelf zit ik al jaren in de verkoop en help ik heel graag mensen die problemen hebben in de verkoop of marketing. De eerste stap die je nu hebt gezet, is een super grote stap in de goede richting. Je wilt je er in gaan verdiepen en hierdoor zul je snel verbetering merken.

Nu heb ik even je website bekeken en het ziet er erg professioneel uit. Heb je alleen een website of heb je ook nog een fysiek winkelpunt, waar mensen naar toe kunnen ?

Graag zou ik je geheel vrijblijvend een verkoopcursus / marketing cursus geven op basis van jou vragen en problemen. Je mag mij altijd mailen.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Mvg.
Sebastiaan van der Meer
Van der Meer Training en Adviesbureau

Sebastiaan

Beste Jean- Pierre,

Ik zag net op je site dat je fysieke punten hadden, dat had ik net nog niet gezien. Wel heb ik 3 punten waar je meteen mee kan beginnen( voor je internetsite).

1. De usabillity van een site is erg belangrijk. deze moet afnemers gericht zijn en dus ook makkelijk te gebruiken. Wanneer ik naar je site ga en ik klik op "ga naar de website"dan kan ik bijvoorbeeld "assortiment"aanklikken en dan 2 persoonsbed, maar dan is het echt erg lastig om steeds bij bijvoorbeeld het laatste onderdeel te komen( de prijs) deze kan ik niet aanklikken omdat het hele keuzerijtje dan weer weg springt ( probeer het zelf maar)

2. Interactie met de klant is ook van groot belang op internet, en bij jou site is er geen mogelijkheid om vragen te stellen aan jou of aan je medewerkers.
Wat soms ook helpt is een faq afdeling ( een frequent asked question) Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel aan een afdeling waar je een vraag kan stellen, waardoor je kunt communiceren met je klant ook op internet. ( Hierdoor kun je ook op internet achter de wensen en behoeften van je klant komen)

3. Bij bestel mogen iets meer plaatjes, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en het maakt je site er ook aantrekkelijker uitzien.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet.
Sebastiaan van der Meer
Van der Meer Training en Advies bureau

Stephan

Dit behoor je allang te weten..het is overigens ook erg leuk om een boek over je eigen vak te lezen. Maar of je er beter van wordt, dat is de vraag.. zelf ben ik een net beginnend verkoper. Doe het net 2 jaar, en heb er talent in.. alleen weet ik niet hoe ik mijzelf kan ontplooien om nog beter te worden.. babbelen gaat mij zo lekker af.. en vind het enig om te doen. Hoog directief vermogen werd mij wel eens verteld..Kan iemand mij vertellen hoe ik veel geld en plezier kan beleven in de verkopers business. Of in ieder geval, mijn kansen vergroot om een groot verkoper te worden.

Sebastiaan

Beste Stephan,

Als jij aangeeft of je niet zeker weet of je van het lezen van boeken of het bezoeken van seminars beter wordt, zul je ook nooit een betere verkoper worden.

Je geeft aan dat je er talent in hebt en het zou zonde zijn om dat talent niet te benutten. Topverkopers staan er om bekend om kritiek om te zetten in verbeter punten en zichzelf door middel van hulpmiddelen naar een hoger niveau te tillen.

Ik kan je niet vertellen hoe je veel geld en plezier kan beleven in de verkopersbusiness omdat dat per persoon verschillend is. Zoek iets op waar je passie voor hebt en waar je weet waarin je groot kan worden. Als je zaken verkoopt waar geen plezier aan beleeft zul je ook nooit veel geld verdienen.

Veel onderdelen die ik lees in boeken zijn logisch, maar al zou ik per boek maar 1 essentieel onderdeel leren die mijzelf beter maakt als verkoper, ben ik al tevreden. Mijn hele boekenkast is een investering die ik al ruimschoots heb terugverdient.

Hetgeen waar het allemaal begint is in je hoofd. Heb een positieve mindset en probeer open te staan voor verbetering. Dat je talent hebt, wil niet zeggen dat je de beste verkoper van het land bent. Probeer jezelf te ontwikkelen in een verkoper die bekend staat om zijn verkoopkwaliteiten en zichzelf ontwikkelt.

patrick

Beste Allemaal,

Ik wil ook wel boeken lezen om een betere verkoper te worden. Maar welke boeken zouden jullie me aanbevelen.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten

Patrick

pellarin mariano

Erg leuke website! Bedankt voor de topic!

incassobureau |  http://www.nibincasso.nl

Leuke en duidelijke website bedankt voor het artikel.

Marianne

Mijn aanmelding is getriggert door Stephan

Dit behoor je allang te weten..het is overigens ook erg leuk om een boek over je eigen vak te lezen. Maar of je er beter van wordt, dat is de vraag.. zelf ben ik een net beginnend verkoper. Doe het net 2 jaar, en heb er talent in.. alleen weet ik niet hoe ik mijzelf kan ontplooien om nog beter te worden.. babbelen gaat mij zo lekker af.. en vind het enig om te doen. Hoog directief vermogen werd mij wel eens verteld..Kan iemand mij vertellen hoe ik veel geld en plezier kan beleven in de verkopers business. Of in ieder geval, mijn kansen vergroot om een groot verkoper te worden.
or Stephan.

OK Stephan!
Lets get in buisness together!

Marianne

Hey sales people,

Wij zijn op zoek naar no nonsense sales mensen.
Neem contact op en verdien een aardig salaris.
Vereisten zijn er wel.
Juridisch onderlegd en creatief meedenkend verkoper.
AN is een pre.
Wij denken aan een groepje van 8.
Wie weet/?

daniel zandbergen |  http://www.historiemeubelen.nl

@ Thomas

1 boek dat mijn verkoop enorm heeft geholpen is van Brian Tracey "The Psychology of Selling"

Een fantastisch boek van een super-autoriteit

een verkoopgesprek is als een recept: het is een logisch en ordelijk proces.

Ik pas zijn vele tips dagelijks toe en het werkt geweldig!

Lodewijk Meter

Alles lijkt zo gemakkelijk, maar in de praktijk stel je te weinig waarde aan deze punten of ga je er te makkelijk mee om.

Historie Meubelen Emmen |  http://www.historiemeubelen-webshop.nl

@ Lodewijk

Kun je alsjeblieft toelichten wat je daarmee bedoeld?

Ik begrijp het niet helemaal. Waar ga je te gemakkelijk mee om?

Bedankt voor dit onderwerp ik zal hier zeker op terug komen.

Incassobureau BV |  http://www.incassobureaubv.nl/

Mooi onderwerp, iets waar heel veel mensen nog iets aan hebben. Bedankt!

Mehmet Altindas

Beste (top)verkopers,

Fantastisch om jullie ervaringen door te kunnen nemen. Echter zit ik persoonlijk met heel wat aan mijn hoofd. Ik ben energieadviseur en werk als ZZP'er. Ik werk via een platform die faciliteiten bied zoals telefoonnummers en een belplatform. Graag wil ik weten hoe ik waarde toevoeg aan een klant door koude acquisitie. Wat zal mij onderscheiden van alle andere bellers aangezien weinig mensen zitten te wachten op zo een gesprek. Ik dank jullie alvast van harte!

raed mohammad

dank u

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..