Uw zwakte, uw plafond
Uw zwakste cruciale succesfactor werkt remmend op uw verkoop. Pak het aan! 
Een ieder heeft persoonlijke succesfactoren. Deze zijn bepalend voor de verkoop. Als u optimaal wilt presteren zult u eerst de succesfactoren van uw verkoop moeten vaststellen, op elke daarvan uw sterkte meten en vervolgens een plan ontwikkelen om uit te munten op gebieden waar u het meeste aan hebt.
► Koppel aan deze benodigde sterkten uw eigen persoonlijke kerncompetenties. (bijv. vertrouwen wekken, energie overdragen, motiverend, analytisch, pragmatisch, extravert, goede luisteraar, communicator, nauwgezet, punctueel, etc. Weet dat er een lijst is van 371 mogelijke persoonlijke waarden!).
Uw zwakste cruciale succesfactor werkt remmend op uw verkoop.
Uw eigen sterke punten en kerncompetenties hebben u op uw huidige niveau gebracht in uw verkoop. Uw zwakke punten vormen het plafond van uw verkoop/mogelijkheden. Hoe sterker u uw zwakke kant maakt, hoe minder klanten (en concurrenten) hier op in kunnen schieten.
Bedenk nu het volgende:
► Wat is die ene vaardigheid die, als u haar verder ontwikkelt en uitstekend benut, de grootste positieve invloed op uw carrière uitoefent?
Tip Pak deze zwakte aan en buig het om! Uw klanten en prospects zullen het direct merken…. Richard van Houten Bluetree
Richard van Houten
|
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
|
|