Uw zwakte, uw plafond

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Uw zwakste cruciale succesfactor werkt remmend op uw verkoop. Pak het aan!

Uw zwakte, uw plafond

Een ieder heeft persoonlijke succesfactoren. Deze zijn bepalend voor de verkoop. Als u optimaal wilt presteren zult u eerst de succesfactoren van uw verkoop moeten vaststellen, op elke daarvan uw sterkte meten en vervolgens een plan ontwikkelen om uit te munten op gebieden waar u het meeste aan hebt. 

Koppel aan deze benodigde sterkten uw eigen persoonlijke kerncompetenties.
(bijv. vertrouwen wekken, energie overdragen, motiverend, analytisch, pragmatisch, extravert, goede luisteraar, communicator, nauwgezet, punctueel, etc. Weet dat er een lijst is van 371 mogelijke persoonlijke waarden!).

Uw zwakste cruciale succesfactor werkt remmend op uw verkoop.

Uw eigen sterke punten en kerncompetenties hebben u op uw huidige niveau gebracht in uw verkoop. Uw zwakke punten vormen het plafond van uw verkoop/mogelijkheden. Hoe sterker u uw zwakke kant maakt, hoe minder klanten (en concurrenten) hier op in kunnen schieten.

Bedenk nu het volgende:

Wat is die ene vaardigheid die, als u haar verder ontwikkelt en uitstekend benut, de grootste positieve invloed op uw carrière uitoefent?

Tip
Pak deze zwakte aan en buig het om! Uw klanten en prospects zullen het direct merken….

Richard van Houten
Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,1
(8 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..