Buyers personas, big Why, klantenmagneten, lokkertjes, ... maken jou voorspelbaar. Jouw concurrenten doen dat ook.
Omwille van die voorspelbaarheid zet jouw klant niet de volgende stap. Daardoor mis je "gevoelige informatie". En dan kan de klant niet de klantwaarde 'herkennen'.
Als je precies die punten weet waardoor je het ‘recht op aandacht’ wel krijgt
meer...
... dan kom je als verkoper in controle van het proces.
Zoek naar die unieke strategie die niet gekopieerd kan worden door je concurrenten. Dat is mogelijk!
97% van de prospects stranden tijdens het marketing- en salesproces!
Met 3% (en zelfs minder) gaat men over naar een volgende fase, maar komt men niet altijd tot een closing.
Hoe kun je deze prospects toch bewegen naar een volgende stap? Hoe zorg je ervoor dat je met je leads aan tafel zit en dat ze ook klant worden?
Wij kunnen dit perfect verklaren en spreken hier graag met u over.
Eind augustus, toen we de coachingsessies met u hadden, hadden we 5 klanten. Momenteel hebben we er 22! Dit is een enorme stijging. Uw tips en technieken hebben hier zeker bij geholpen. Ik denk dat het op Sales vlak dus redelijk goed loopt en dat we met uw technieken de gesprekken beter onder controle hebben.
Veel verkoopseminars bieden enkel een vormelijk systeem om “het verkopen” gestructureerd aan te pakken en meestal is dit heel basic en algemeen zodat je je na het seminar steeds afvraagt hoe dat nu precies moet in jouw specifieke sector en situatie.
Na jaren van deze seminars te hebben gevolgd bleef ik toch nog wat op mijn honger zitten. Toen ik enkele jaren geleden Differentiation Selling ontdekte, was mijn nieuwsgierigheid geprikkeld en besloot ik het seminar te volgen.
Aanvankelijk met een zekere mate aan scepsis omdat ik in het verleden zeer vaak tegen “oude wijn in nieuwe zakken” ben aangelopen. Tijdens het seminar bleek wel degelijk dat het niet louter om vorm en structuur ging maar zeker ook om inhoud. Vooral die inhoudelijke manier om een prospectengesprek in te gaan, boeide me enorm. Ik gebruik de aangeleerde technieken zeker en vind dat ze een meerwaarde leveren aan het beroep van verkoper. Een collega wie ik aanraadde om het seminar ook te volgen, is tevens enthousiast teruggekeerd.
René en zijn team hebben duidelijk ervaring in de verkoop en de omgang met klanten en prospecten, getuige hiervan hun inzichten hoe deze luisteren, denken en beslissen. Dit is wel degelijk uit het echte verkoops-leven gegrepen en maakt het herkenbaar en uiterst bruikbaa
Na de opleiding Differentiation Selling ben ik erin geslaagd de salespitch van verschillende van onze innovatieve producten gevoelig te versterken.Bijvoorbeeld door te gaan doorvragen waarom een organisatie of persoon bepaalde aankoopbeslissingen heeft genomen in het verleden. En zelfs durven te vragen waarom de huidige leverancier niet kan helpen. Dit vraagt een bepaalde gezonde assertiviteit, maar het zijn zeer belangrijke vragen !
Dit is namelijk cruciale informatie voor het vergroten van de kans tot een nieuwe samenwerking. Voorheen was ik mij totaal niet bewust naar het belang hiervan.
Mijn focus in het verleden lag door vroegere opleidingen iets te sterk op het detecteren van de pijnpunten en stakeholders.
Verder zit er nu nog meer structuur in mijn salesaanpak, een meer procesgerichte aanpak die zeker bij de meer complexere cases altijd voor een goede houvast zorgt. Ook zorg ik voor nog meer dialoog en interactie met de klant/prospect, en er zo eigenlijk als een samenwerking wordt gebouwd voor er een contract is getekend. Telkens is het een boeiende oefening in empathie en begeleiden. De opleiding heeft er verder voor gezorgd dat ik nog meer als entrepreneur denk, zijnde niet het “klassieke verkopen” maar wél focus op de creatie van toegevoegde waarde bij de klant.
Het leren herkennen en omgaan met bepaalde rationele en emotionele elementen in het salesproces vond ik persoonlijk één van de meest boeiende elementen uit de training.
Ik heb de workshops alsook het boek reeds aan verschillende personen (zowel verkopers, zaakvoerder,consultants ea) uit verschillende sectoren sterk aanbevolen.
We zijn enorm tevreden en zouden "Differentiation Selling" aan iedereen aanraden!
Review plaatsen
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw review.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over andere reviews mbt dit bedrijf.