“De titel van het event 'Speeddate met collega’s' geeft een goed beeld van het leuke, interactieve en veelzijdige programma dat Jan-Willem voor ons heeft samengesteld. Mijns inziens is de middag door de actieve en positieve deelname door alle teamleden erg geslaagd. Gezamenlijk hebben wij een aantal verbeterpunten naar voren gebracht waarmee wij direct aan de slag zijn gegaan. Dus Jan-Willem, dank voor je goede aanzet daartoe!”
Reactie deelnemers:
Soepel & prikkelend.
Leuk en leerzaam (terwijl van tevoren sceptisch).
Goede oefening om meer ‘traction’ tussen collega’s te krijgen. Geeft belang van interactie aan. Wel een beetje rommelig.
Open communicatie; Begrip voor elkaar; Betere samenwerking; Denk in oplossingen.
Erg enthousiast door het speelse & toegankelijke karakter (ook aanvankelijk sceptisch).
Leuk evenement omdat je kans had om aan te geven wat te veranderen in de samenwerking.
De opdracht luidt: wil je dagvoorzitter zijn, een acquisitieworkshop verzorgen en 245 ondernemers laten speeddaten met elkaar?
Dit is de reactie van de organisator:
Jan-Willem heeft deze middag als dagvoorzitter van het evenement opgetreden. Door zijn enthousiasme en creativiteit werd de aandacht van de deelnemers getrokken en deden de mensen actief mee. Aan de start van de middag werd er door Jan-Willem energie in de zaal gebracht en deze hebben de mensen tot aan het einde vast gehouden. Precies zoals wij dit graag wilden. De totale beoordeling van het event is een 8,1.
Reactie deelnemers:
Leuk je ontmoet te hebben gisteren (en je aan het werk gezien). Je doet het echt goed!
Bedankt voor de interessante lezingen gisteren bij Date4Business, ga je zeker volgen!
Dank voor je goede werk gisteren bij Date4Business.
Ik vond het erg leerzaam en inspirerend gisteren. Ik kreeg direct zin en energie om met dingen aan de slag te gaan. Wat betreft de speeddates vond ik het wel erg jammer dat de groep zo groot was. […] Maar goed, de andere kant is wel dat je binnen korte tijd veel leuke mensen spreekt.
Ik heb je gisteravond geen hand meer gegeven, maar wilde je nog even complimenteren met je geslaagde ‘optreden’ bij de opening, tijdens de parallelsessie en tenslotte bij het speeddaten.
Allereerst dank voor alle input die je ons hebt meegegeven bij Date 4 Business. Je hebt mij aan het denken gezet en daar houd ik van. Luisteren en leren 🙂
Bedankt voor de inspirerende workshop bij Date4business afgelopen donderdag!
Week van Netwerken
De Starterspas van Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland organiseerde samen met diverse regionale netwerken drie netwerkavonden voor ondernemers in Almere, Huizen en Soest. Jan-Willem Seip was de spreker op deze avonden.
Opdracht
Leer (startende) ondernemers de fijne kneepjes bij van het netwerken:
Succesfactoren netwerken
Resultaten netwerken
Lange termijn factor
Contact maken / inbreken in gesprek
Uitbreken in een gesprek
Oefenen mini-zelfpresentatie
Oefenen netwerken
Reactie
Dit is de reactie van de organisator:
Allereerst was het fantastisch dat Jan-Willem op korte termijn en enthousiast reageerde op onze oproep om te komen spreken toen onverwachts bekend werd dat onze spreker niet kon komen. Het waren 3 energieke, gezellige avonden, waarbij Netwerken centraal stond. Eerst kwamen wat theoretische zaken aan bod over ‘hoe leg je contact’ ‘elevator pitch’ etc, die overigens met humor en zelfspot gebracht werden. Daarna werden we ook aan het werk gezet met een speed date variant. Dat leidde direct al tot leuke contacten en resultaten en was een mooi startsein tot de netwerkborrel, waar de mensen nog lang bleven napraten. Kortom: 3 geslaagde netwerkavonden!
Reactie deelnemers:
Bedankt voor het verzorgen van een leuke workshop en gezellige avond.
Het was gisteren een leuke, gezellig en volgens mij nuttige bijeenkomst.
Dank je wel voor de presentatie gisteren bij de netwerkbijeenkomst van de KvK in Almere. Ik vond het nuttig en gezellig. Jouw interactie met het publiek is prima. Dat maakt het ontspannen en leuk om te volgen.
Dank voor de inspirerende woorden gisteravond bij de kvk bijeenkomst te Almere.
Prima presentatie over #netwerken op de Creative Campus in Almere.
Dank je wel @JanWillemSeip
Gisteren heb ik een workshop van jou (gedeeltelijk) meegemaakt. Dat was ‘top’, maar helaas moest ik eerder weg. Maar ik zou wel graag contact blijven houden.
Veel dank voor de workshop van gisteren. Ik heb even gekeken op je website, mijn complimenten want die ziet er echt goed uit!
Ik wil je graag bedanken voor de workshop die jij gisterenavond gegeven hebt. Ik, als jongste in de zaal, heb weer een aantal handige tips op kunnen pakken.
Leuke bijeenkomst gisteravond. Vooral de carrousel is een laagdrempelige manier van netwerken. Werkt altijd goed om het ijs te breken en contacten te leggen.
Dank voor tips! Meteen in de praktijk gebracht.
Super avond gehad met #jongmkb, #entrefemmes en de #kvk. @JanWillemSeip kreeg iedereen goed aan het #netwerken! 🙂
Wat ben jij een geweldig energieke en leuke spreker! Ik heb een leuke avond gehad bij de KVK in Almere.
Leuk je verhaal aangehoord te hebben gisteren. Een ‘snelle’ avond, met een duidelijk, gestructureerd verhaal!
Ik wil je nog bedanken voor een zeer leuke en leerzame avond, die anders was dan anders. Zeer geslaagd. Succes nog voor de andere KvK avonden.
Dank voor de leuke training en contact. Hartelijke groet,
Thnx voor de inspirerende bijeenkomst gisteren!
Ik heb begrepen dat onze leden het in ieder geval super vonden! Nogmaals ontzettend bedankt dat je zo snel kon invallen!
Ik vond het afgelopen donderdagavond een prima sessie!
Nogmaals hartelijk dank voor de leuke en inspirerende avond vorige week bij de Kamer van Koophandel in Almere.
Een leerzame bijeenkomst overigens die veel handvatten heeft gegeven voor optimaal netwerken. Nog bedankt hiervoor.
Ik herkende ook veel van je tips terug in de acties die de overige aanwezigen de dagen na de bijeenkomst deden. Leuk om te zien.
Je presentatie en manier van aanpak bijeenkomst KvK Almere vond ik top … en ook onze interactie
Een paar keer per jaar komen de dealers van Peugeot bijeen om op de hoogte te worden gehouden van de laatste ontwikkelingen. Deze Power Meeting wordt afgesloten met een ‘Salesmotivator’, dit keer over relatiebeheer. Jan-Willem Seip was spreker tijdens dit event.
Opdracht
Verzorg een actieve lezing over relatiebeheer voor onze dealermedewerkers.
Reactie
Dit is de reactie van een deelnemer:
“Vanmorgen heb ik jouw presentatie bijgewoond over relatiebeheer, op de Powermeeting van Peugeot. Je hebt hierin een interessant onderwerp aangehaald! Op de terugweg is er hier nog even over nagepraat”.
Bianca Peersman - Fontys Hogescholen (afdeling Grafische Producties) |
http://fontys.nl/
Om de interne verkoopactiviteiten van de afdeling Grafische Producties efficiënter en effectiever in te richten, is gekozen om een verkoopplan te maken.
Opdracht
Help ons bij het opstellen van een verkoopplan.
Reactie
Dit is de reactie van de organisator. De kernwoorden bij de start van het plan zijn:
Resultaatgericht: het plan moet duidelijke doelstellingen en meetbare resultaten opleveren.
Praktisch werkbaar: het plan moet leiden tot pro-activiteit en zelfsturing van de medewerkers van het bedrijfsbureau.
Draagvlak binnen de organisatie: het plan moet “bottum up” gebouwd zijn, waarbij de commerciële binnendienst en buitendienst zich voldoende herkennen (het management geeft daarbij kaders aan).
Omdat het maken van een verkoopplan binnen een onderwijsinstelling redelijk uniek is, is een beroep gedaan op de veelzijdigheid van Jan-Willem Seip (op salesgebied, maar ook op het gebied van coaching). Zijn bijdrage heeft geresulteerd in een verkoopplan dat aan alle eisen voldoet en dat met trots gepresenteerd is binnen de Fontysorganisatie!
Met dank aan Jan-Willem voor zijn:
Kennis en sturing in het opzetten van het verkoopplan
De Elevator Pitch
Salestips: o.a. ‘met minder inspanning meer omzet bereiken …’
De coachende verkoopgesprek trainingen
En zijn kracht om op inspirerende wijze het salesvak onder de aandacht te brengen!
Gedurende een jaar heeft Jan-Willem Seip de Business Managers en Business Consultants van Control (USG Finance Professionals) getraind in deze onderdelen:
Verkoopgesprekken
Menstyperingen
Voorkomen van/omgaan met bezwaren
Commitment van de klant krijgen
Hoe haal je ‘De grootste deal ooit’ binnen?
Je visie op de regio
Werken met het accountbewerkingsplan
Werken met de verkooptrechter, forecasttechnieken en begrotingen
C-level communicatie
Presentatietechnieken en –vaardigheden
Werken met adviestechnieken en –stijlen
Onderhandelingstechnieken, -vaardigheden en –stijlen, incl. werken met BAZO en LIM-tactieken.
De deelnemers van de trainingen hebben elk twaalf opdrachten (proces- en reflectieverslagen) ingeleverd, inclusief een presentatie. Deze opdrachten zijn voor de certificering en zorgden ervoor dat – bij voldoende resultaat – de deelnemers een HBO-certificaat krijgen.
Opdracht
Verzorg voor onze Business Managers en Business Consultants een gecertificeerde salestraining op hbo-niveau.
Reactie
Dit zijn reacties van deelnemers:
Door te werken met de ‘De grootste deal ooit’-aanpak zit ik bij twee grote bedrijven aan tafel.
De trainingsdagen met de elevator pitch en onderhandelen waren voor mij topdagen!
Voortaan bereid ik me beter voor.
Ik heb veel eyeopeners gekregen.
Voortaan ga ik structureel klanten benaderen.
Het werkt voor mij: C-level communicatie.
Door de elevator pitch goed te leren, heb ik afgeleerd te lang te praten.
De onderhandelingstrainingen hebben me geholpen een sponsor aan ons te binden.
Structuur aanbrengen in een verkoopgesprek werkt voor mij.
De verslagen schrijven was pittig, maar is een goede manier om het je allemaal eigen te maken.
Ik herkende veel vaardigheden die tijdens de training voorbij kwamen. Nu herken ik wat ik toepas.
De telefonische acquisitie, inclusief hoe je de voice mail van een ander inspreekt, zijn me goed bijgebleven.
Hoe je een goede elevator pitch formuleert.
Het account plan dwingt mij na te denken over wat onze klanten en ons bezighoudt.
Ik heb een salesfocus gekregen, met name vanwege onze vak achtergrond.
Goed voorbereid op pad gaan, is me duidelijk geworden.
De onderhandelingstraining vond ik een goeie.
Door veel bij elkaar te komen, hebben we als accountteam veel kennis met elkaar kunnen delen.
Het teamgebeuren vond ik fijn; zowel het uitwisselen van ideeën als het elkaar uitdagen.
Ik weet nu beter hoe ik aan een relatie kan bouwen.
Werken met de structuur (4-fasen) van het verkoopgesprek is fijn.
De onderhandelingstraining is goed toepasbaar voor me.
Door te werken met de elevator pitch ben ik me meer bewust geworden wat Control is.
De dag over adviesgesprekken heeft me veel opgeleverd.
Tweedaagse verkooptraining ‘Ik verkoop Spanbeton’
Voorgespannen beton verkopen voor viaducten en bruggen is een complex gebeuren. Vendicum is ingezet ter ondersteuning van de verkoopactiviteiten van de commerciële medewerkers van Spanbeton.
De inhoud van de training
Ik verkoop Spanbeton bestaat uit de volgende onderdelen:
Effectief vasthouden aan de geformuleerde strategie.
De toegevoegde waarde van je bedrijf onderscheidend/aantrekkelijk kunnen communiceren aan de doelgroep.
De ‘elevator pitch’ inzetten.
Omgaan met weerstanden van de gesprekspartner.
Omgaan met de diverse typen gesprekspartners (gesloten versus open mensen, enz.).
Beursverkoop: hoe verkoop je je bedrijf op een stand tijdens een bouwbeurs?
Reactie
Dit is de reactie van de organisator:
“In de sleur van de dag vergeet je vaak kritisch te kijken naar jezelf en je collega’s. De tijd nemen om te kijken hoe je eigenlijk overkomt en op welke manieren je dat kunt beïnvloeden, leidt tot verrassende inzichten die je dagelijks kunt gebruiken en de effectiviteit van je commerciële activiteiten verbetert.”
Reactie deelnemers:
Door de training ingezien dat je informatie van de ander moet krijgen door te vragen en niet door te zenden. Hierdoor gaat de ander praten en kun je adviseren.
Het doorvragen is zinvol.
De aangeboden structuur van ‘vragen stellen’ (van A tot Z) spreekt mij erg aan.
Een klant met een gouden ketting om zijn nek tegenover u. Het zal u maar gebeuren … Wat is uw eerste reactie?
Inleiding
U werkt bij een gerenommeerd bedrijf en er staat een man tegenover u met een tatoeage, tropisch overhemd, oorbel, een petje en een gouden ketting om zijn nek. Wat denkt u dan? Wat is uw eerste indruk? De 50 vestigingsmanagers van ABN AMRO wisten het wel. Zij gaven hun eerste indruk toen een vermomde Jan-Willem Seip tegenover hun stond. De aanwezigen van de Top-60 bijeenkomst “Herken en bedien je retail klant” luchtten hun hart en riepen wat ze primair dachten toen ze Jan-Willem zó zagen staan:
Feyenoord
ZZP-er/handelaar
samenwonend en heeft een zoon en een dochter
rijdt in een Subaru met spoilers of een Golf GTI
houdt van motor/autosport
heeft het vermogen om zijn nek hangen
levensgenieter
sportief type (wielrennen/fitness)
eengezinswoning (in Crooswijk, Rotterdam)
Degene die Jan-Willem Seip kent, weet wel beter. Ook was ongeveer de helft van de indrukken goed ingeschat. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet verbloemen.
Na een snelle omkleedpartij kwam Jan-Willem als zichzelf terug en nam de aanwezigen voor een kort moment mee naar de belevingswereld van de klant. Hoe wil een klant behandeld worden? Wat vindt een klant belangrijk aan een bankshop en het personeel? En wat kun je doen om je eerste indruk positief te beïnvloeden? Hij gebruikte hierbij onderzoeksresultaten en passages uit boeken en zijn ervaring, maar vooral de kennis en kunde van de 50 ABN AMRO-managers.
Opdracht
De deelnemers bewust maken van de belevingswereld van de klant van ABN AMRO Bank. Hoe wil een klant behandeld worden? Wat vindt een klant belangrijk aan een bankshop en het personeel? En wat kun je doen om je eerste indruk positief te beïnvloeden?
Reacties deelnemers:
Verrassend, eye-opener, energiek
Humoristisch, snel, confronterend
Goede vermomming, waarheid, helder verhaal
Te kort, te laat, maar vraagt om meer!
Leuke presentatie, leuke vermommingtruc om vooroordeel duidelijk te maken
Erg leuk!
Prikkelend, verrassend, onderscheidend
Zeer ludiek. Top!
Verrassend, eye-opener, energiek
Inspirerend, actief, creatief en onderscheidend
Rommelig, open deuren, niet heel prikkelend
Goed tempo, meer tot de clou komen, goed dat er een paar eye-openers zijn
Origineel, geestig, inspirerend
Grappig, eye-opener, mooie start
Verhelderend, duidelijk en humoristisch
Informatief, leerzaam, humor
Verrassend, verhelderend, opmerkelijk
Helder, informatief, 1e indruk
Opening erg leuk
Verrassend, herkenbaar, energiek
Leuk!
Weet te boeien. Enthousiast, niet te stoppen!
Een woord: super!
Review plaatsen
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw review.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over andere reviews mbt dit bedrijf.