Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 27.590

Vendicum

Scheepvaartstraat 6j
7411 MB Deventer
06-41547339
Trainers
  • Jan-Willem Seip
  • Specialisaties
  • Acquisitie
  • Verkoopvaardigheden
  • Verkoopgesprek
  • Trainingen of bijeenkomsten
     
  • Verkooptraining (gevorderden)
  • Verkooptraining (basis)
  • Klanten
  • Retail/detailhandel/winkels
  • Industrie
  • Adviesbureaus
  • Dienstensector
  • Vastgoed
  • Kappersbranche
  • Sales Pitch
    De klanten van Vendicum willen een training, cursus, opleiding, workshop, lezing, seminar of congres. Met één ding gemeenschappelijk: beter netwerken en acquireren.

    In 2002 startte ik mijn trainingsbedrijf Vendicum. Verkopers en niet-verkopers leren meer of betere opdrachten en nieuwe klanten binnen te halen. Mijn trainingsbijeenkomsten of lezingen kenmerken zich door 25% theorie en 75% ervaren en oefenen. Wat meer...

    Aanbevelingen

    1

    Klantencijfer

    9,0 (1 stemmen)

    Uw beoordeling



      Ja, ik heb ervaring met dit bedrijf
    Zou u dit bedrijf aan uw relaties aanbevelen?

     Ja
     Nee
    Welk cijfer zou u dit bedrijf geven?

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10


    Reviews

    Liselotte Heine - Intertrust |  http://www.intertrustgroup.com/

    “De titel van het event 'Speeddate met collega’s' geeft een goed beeld van het leuke, interactieve en veelzijdige programma dat Jan-Willem voor ons heeft samengesteld. Mijns inziens is de middag door de actieve en positieve deelname door alle teamleden erg geslaagd. Gezamenlijk hebben wij een aantal verbeterpunten naar voren gebracht waarmee wij direct aan de slag zijn gegaan. Dus Jan-Willem, dank voor je goede aanzet daartoe!”

    Reactie deelnemers:

    Soepel & prikkelend.
    Leuk en leerzaam (terwijl van tevoren sceptisch).
    Goede oefening om meer ‘traction’ tussen collega’s te krijgen. Geeft belang van interactie aan. Wel een beetje rommelig.
    Open communicatie; Begrip voor elkaar; Betere samenwerking; Denk in oplossingen.
    Erg enthousiast door het speelse & toegankelijke karakter (ook aanvankelijk sceptisch).
    Leuk evenement omdat je kans had om aan te geven wat te veranderen in de samenwerking.

    Linda Janssen - Stichting4Life in samenwerking met Rabobank |  http://https://www.linkedin.com/groups/3698026

    De opdracht luidt: wil je dagvoorzitter zijn, een acquisitieworkshop verzorgen en 245 ondernemers laten speeddaten met elkaar?

    Dit is de reactie van de organisator:
    Jan-Willem heeft deze middag als dagvoorzitter van het evenement opgetreden. Door zijn enthousiasme en creativiteit werd de aandacht van de deelnemers getrokken en deden de mensen actief mee. Aan de start van de middag werd er door Jan-Willem energie in de zaal gebracht en deze hebben de mensen tot aan het einde vast gehouden. Precies zoals wij dit graag wilden. De totale beoordeling van het event is een 8,1.

    Reactie deelnemers:

    Leuk je ontmoet te hebben gisteren (en je aan het werk gezien). Je doet het echt goed!
    Bedankt voor de interessante lezingen gisteren bij Date4Business, ga je zeker volgen!
    Dank voor je goede werk gisteren bij Date4Business.
    Ik vond het erg leerzaam en inspirerend gisteren. Ik kreeg direct zin en energie om met dingen aan de slag te gaan. Wat betreft de speeddates vond ik het wel erg jammer dat de groep zo groot was. […] Maar goed, de andere kant is wel dat je binnen korte tijd veel leuke mensen spreekt.
    Ik heb je gisteravond geen hand meer gegeven, maar wilde je nog even complimenteren met je geslaagde ‘optreden’ bij de opening, tijdens de parallelsessie en tenslotte bij het speeddaten.
    Allereerst dank voor alle input die je ons hebt meegegeven bij Date 4 Business. Je hebt mij aan het denken gezet en daar houd ik van. Luisteren en leren 🙂
    Bedankt voor de inspirerende workshop bij Date4business afgelopen donderdag!

    Mirjam Boode - Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland |  http://www.kvk.nl/

    Week van Netwerken
    De Starterspas van Kamer van Koophandel Gooi-, Eem- en Flevoland organiseerde samen met diverse regionale netwerken drie netwerkavonden voor ondernemers in Almere, Huizen en Soest. Jan-Willem Seip was de spreker op deze avonden.

    Opdracht
    Leer (startende) ondernemers de fijne kneepjes bij van het netwerken:

    Succesfactoren netwerken
    Resultaten netwerken
    Lange termijn factor
    Contact maken / inbreken in gesprek
    Uitbreken in een gesprek
    Oefenen mini-zelfpresentatie
    Oefenen netwerken

    Reactie
    Dit is de reactie van de organisator:
    Allereerst was het fantastisch dat Jan-Willem op korte termijn en enthousiast reageerde op onze oproep om te komen spreken toen onverwachts bekend werd dat onze spreker niet kon komen. Het waren 3 energieke, gezellige avonden, waarbij Netwerken centraal stond. Eerst kwamen wat theoretische zaken aan bod over ‘hoe leg je contact’ ‘elevator pitch’ etc, die overigens met humor en zelfspot gebracht werden. Daarna werden we ook aan het werk gezet met een speed date variant. Dat leidde direct al tot leuke contacten en resultaten en was een mooi startsein tot de netwerkborrel, waar de mensen nog lang bleven napraten. Kortom: 3 geslaagde netwerkavonden!

    Reactie deelnemers:

    Bedankt voor het verzorgen van een leuke workshop en gezellige avond.
    Het was gisteren een leuke, gezellig en volgens mij nuttige bijeenkomst.
    Dank je wel voor de presentatie gisteren bij de netwerkbijeenkomst van de KvK in Almere. Ik vond het nuttig en gezellig. Jouw interactie met het publiek is prima. Dat maakt het ontspannen en leuk om te volgen.
    Dank voor de inspirerende woorden gisteravond bij de kvk bijeenkomst te Almere.
    Prima presentatie over #netwerken op de Creative Campus in Almere.
    Dank je wel @JanWillemSeip
    Gisteren heb ik een workshop van jou (gedeeltelijk) meegemaakt. Dat was ‘top’, maar helaas moest ik eerder weg. Maar ik zou wel graag contact blijven houden.
    Veel dank voor de workshop van gisteren. Ik heb even gekeken op je website, mijn complimenten want die ziet er echt goed uit!
    Ik wil je graag bedanken voor de workshop die jij gisterenavond gegeven hebt. Ik, als jongste in de zaal, heb weer een aantal handige tips op kunnen pakken.
    Leuke bijeenkomst gisteravond. Vooral de carrousel is een laagdrempelige manier van netwerken. Werkt altijd goed om het ijs te breken en contacten te leggen.
    Dank voor tips! Meteen in de praktijk gebracht.
    Super avond gehad met #jongmkb, #entrefemmes en de #kvk. @JanWillemSeip kreeg iedereen goed aan het #netwerken! 🙂
    Wat ben jij een geweldig energieke en leuke spreker! Ik heb een leuke avond gehad bij de KVK in Almere.
    Leuk je verhaal aangehoord te hebben gisteren. Een ‘snelle’ avond, met een duidelijk, gestructureerd verhaal!
    Ik wil je nog bedanken voor een zeer leuke en leerzame avond, die anders was dan anders. Zeer geslaagd. Succes nog voor de andere KvK avonden.
    Dank voor de leuke training en contact. Hartelijke groet,
    Thnx voor de inspirerende bijeenkomst gisteren!
    Ik heb begrepen dat onze leden het in ieder geval super vonden! Nogmaals ontzettend bedankt dat je zo snel kon invallen!
    Ik vond het afgelopen donderdagavond een prima sessie!
    Nogmaals hartelijk dank voor de leuke en inspirerende avond vorige week bij de Kamer van Koophandel in Almere.
    Een leerzame bijeenkomst overigens die veel handvatten heeft gegeven voor optimaal netwerken. Nog bedankt hiervoor.
    Ik herkende ook veel van je tips terug in de acties die de overige aanwezigen de dagen na de bijeenkomst deden. Leuk om te zien.
    Je presentatie en manier van aanpak bijeenkomst KvK Almere vond ik top … en ook onze interactie

    Menno Bouma - Peugeot Nederland N.V. |  http://www.peugeot.nl/

    Een paar keer per jaar komen de dealers van Peugeot bijeen om op de hoogte te worden gehouden van de laatste ontwikkelingen. Deze Power Meeting wordt afgesloten met een ‘Salesmotivator’, dit keer over relatiebeheer. Jan-Willem Seip was spreker tijdens dit event.

    Opdracht
    Verzorg een actieve lezing over relatiebeheer voor onze dealermedewerkers.

    Reactie
    Dit is de reactie van een deelnemer:
    “Vanmorgen heb ik jouw presentatie bijgewoond over relatiebeheer, op de Powermeeting van Peugeot. Je hebt hierin een interessant onderwerp aangehaald! Op de terugweg is er hier nog even over nagepraat”.

    Bianca Peersman - Fontys Hogescholen (afdeling Grafische Producties) |  http://fontys.nl/

    Om de interne verkoopactiviteiten van de afdeling Grafische Producties efficiënter en effectiever in te richten, is gekozen om een verkoopplan te maken.

    Opdracht
    Help ons bij het opstellen van een verkoopplan.

    Reactie
    Dit is de reactie van de organisator. De kernwoorden bij de start van het plan zijn:

    Resultaatgericht: het plan moet duidelijke doelstellingen en meetbare resultaten opleveren.
    Praktisch werkbaar: het plan moet leiden tot pro-activiteit en zelfsturing van de medewerkers van het bedrijfsbureau.
    Draagvlak binnen de organisatie: het plan moet “bottum up” gebouwd zijn, waarbij de commerciële binnendienst en buitendienst zich voldoende herkennen (het management geeft daarbij kaders aan).

    Omdat het maken van een verkoopplan binnen een onderwijsinstelling redelijk uniek is, is een beroep gedaan op de veelzijdigheid van Jan-Willem Seip (op salesgebied, maar ook op het gebied van coaching). Zijn bijdrage heeft geresulteerd in een verkoopplan dat aan alle eisen voldoet en dat met trots gepresenteerd is binnen de Fontysorganisatie!
    Met dank aan Jan-Willem voor zijn:

    Kennis en sturing in het opzetten van het verkoopplan
    De Elevator Pitch
    Salestips: o.a. ‘met minder inspanning meer omzet bereiken …’
    De coachende verkoopgesprek trainingen
    En zijn kracht om op inspirerende wijze het salesvak onder de aandacht te brengen!

    Floortje Streefkerk - Control (USG Finance Professionals) |  http://www.usgfinance.nl/

    Gedurende een jaar heeft Jan-Willem Seip de Business Managers en Business Consultants van Control (USG Finance Professionals) getraind in deze onderdelen:

    Verkoopgesprekken
    Menstyperingen
    Voorkomen van/omgaan met bezwaren
    Commitment van de klant krijgen
    Hoe haal je ‘De grootste deal ooit’ binnen?
    Je visie op de regio
    Werken met het accountbewerkingsplan
    Werken met de verkooptrechter, forecasttechnieken en begrotingen
    C-level communicatie
    Presentatietechnieken en –vaardigheden
    Werken met adviestechnieken en –stijlen
    Onderhandelingstechnieken, -vaardigheden en –stijlen, incl. werken met BAZO en LIM-tactieken.

    De deelnemers van de trainingen hebben elk twaalf opdrachten (proces- en reflectieverslagen) ingeleverd, inclusief een presentatie. Deze opdrachten zijn voor de certificering en zorgden ervoor dat – bij voldoende resultaat – de deelnemers een HBO-certificaat krijgen.

    Opdracht
    Verzorg voor onze Business Managers en Business Consultants een gecertificeerde salestraining op hbo-niveau.

    Reactie
    Dit zijn reacties van deelnemers:

    Door te werken met de ‘De grootste deal ooit’-aanpak zit ik bij twee grote bedrijven aan tafel.
    De trainingsdagen met de elevator pitch en onderhandelen waren voor mij topdagen!
    Voortaan bereid ik me beter voor.
    Ik heb veel eyeopeners gekregen.
    Voortaan ga ik structureel klanten benaderen.
    Het werkt voor mij: C-level communicatie.
    Door de elevator pitch goed te leren, heb ik afgeleerd te lang te praten.
    De onderhandelingstrainingen hebben me geholpen een sponsor aan ons te binden.
    Structuur aanbrengen in een verkoopgesprek werkt voor mij.
    De verslagen schrijven was pittig, maar is een goede manier om het je allemaal eigen te maken.
    Ik herkende veel vaardigheden die tijdens de training voorbij kwamen. Nu herken ik wat ik toepas.
    De telefonische acquisitie, inclusief hoe je de voice mail van een ander inspreekt, zijn me goed bijgebleven.
    Hoe je een goede elevator pitch formuleert.
    Het account plan dwingt mij na te denken over wat onze klanten en ons bezighoudt.
    Ik heb een salesfocus gekregen, met name vanwege onze vak achtergrond.
    Goed voorbereid op pad gaan, is me duidelijk geworden.
    De onderhandelingstraining vond ik een goeie.
    Door veel bij elkaar te komen, hebben we als accountteam veel kennis met elkaar kunnen delen.
    Het teamgebeuren vond ik fijn; zowel het uitwisselen van ideeën als het elkaar uitdagen.
    Ik weet nu beter hoe ik aan een relatie kan bouwen.
    Werken met de structuur (4-fasen) van het verkoopgesprek is fijn.
    De onderhandelingstraining is goed toepasbaar voor me.
    Door te werken met de elevator pitch ben ik me meer bewust geworden wat Control is.
    De dag over adviesgesprekken heeft me veel opgeleverd.

    Diederik Oosting - Spanbeton bv |  http://www.spanbeton.nl/nl/

    Tweedaagse verkooptraining ‘Ik verkoop Spanbeton’
    Voorgespannen beton verkopen voor viaducten en bruggen is een complex gebeuren. Vendicum is ingezet ter ondersteuning van de verkoopactiviteiten van de commerciële medewerkers van Spanbeton.

    De inhoud van de training
    Ik verkoop Spanbeton bestaat uit de volgende onderdelen:

    Effectief vasthouden aan de geformuleerde strategie.
    De toegevoegde waarde van je bedrijf onderscheidend/aantrekkelijk kunnen communiceren aan de doelgroep.
    De ‘elevator pitch’ inzetten.
    Omgaan met weerstanden van de gesprekspartner.
    Omgaan met de diverse typen gesprekspartners (gesloten versus open mensen, enz.).
    Beursverkoop: hoe verkoop je je bedrijf op een stand tijdens een bouwbeurs?

    Reactie
    Dit is de reactie van de organisator:

    “In de sleur van de dag vergeet je vaak kritisch te kijken naar jezelf en je collega’s. De tijd nemen om te kijken hoe je eigenlijk overkomt en op welke manieren je dat kunt beïnvloeden, leidt tot verrassende inzichten die je dagelijks kunt gebruiken en de effectiviteit van je commerciële activiteiten verbetert.”

    Reactie deelnemers:

    Door de training ingezien dat je informatie van de ander moet krijgen door te vragen en niet door te zenden. Hierdoor gaat de ander praten en kun je adviseren.
    Het doorvragen is zinvol.
    De aangeboden structuur van ‘vragen stellen’ (van A tot Z) spreekt mij erg aan.

    Dick Krikke - ABN AMRO Bank N.V. Regio Rijnland en Bollenstreek (Leiden) |  http://https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/index.html

    Een klant met een gouden ketting om zijn nek tegenover u. Het zal u maar gebeuren … Wat is uw eerste reactie?

    Inleiding

    U werkt bij een gerenommeerd bedrijf en er staat een man tegenover u met een tatoeage, tropisch overhemd, oorbel, een petje en een gouden ketting om zijn nek. Wat denkt u dan? Wat is uw eerste indruk? De 50 vestigingsmanagers van ABN AMRO wisten het wel. Zij gaven hun eerste indruk toen een vermomde Jan-Willem Seip tegenover hun stond. De aanwezigen van de Top-60 bijeenkomst “Herken en bedien je retail klant” luchtten hun hart en riepen wat ze primair dachten toen ze Jan-Willem zó zagen staan:

    Feyenoord
    ZZP-er/handelaar
    samenwonend en heeft een zoon en een dochter
    rijdt in een Subaru met spoilers of een Golf GTI
    houdt van motor/autosport
    heeft het vermogen om zijn nek hangen
    levensgenieter
    sportief type (wielrennen/fitness)
    eengezinswoning (in Crooswijk, Rotterdam)

    Degene die Jan-Willem Seip kent, weet wel beter. Ook was ongeveer de helft van de indrukken goed ingeschat. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet verbloemen.
    Na een snelle omkleedpartij kwam Jan-Willem als zichzelf terug en nam de aanwezigen voor een kort moment mee naar de belevingswereld van de klant. Hoe wil een klant behandeld worden? Wat vindt een klant belangrijk aan een bankshop en het personeel? En wat kun je doen om je eerste indruk positief te beïnvloeden? Hij gebruikte hierbij onderzoeksresultaten en passages uit boeken en zijn ervaring, maar vooral de kennis en kunde van de 50 ABN AMRO-managers.

    Opdracht
    De deelnemers bewust maken van de belevingswereld van de klant van ABN AMRO Bank. Hoe wil een klant behandeld worden? Wat vindt een klant belangrijk aan een bankshop en het personeel? En wat kun je doen om je eerste indruk positief te beïnvloeden?

    Reacties deelnemers:

    Verrassend, eye-opener, energiek
    Humoristisch, snel, confronterend
    Goede vermomming, waarheid, helder verhaal
    Te kort, te laat, maar vraagt om meer!
    Leuke presentatie, leuke vermommingtruc om vooroordeel duidelijk te maken
    Erg leuk!
    Prikkelend, verrassend, onderscheidend
    Zeer ludiek. Top!
    Verrassend, eye-opener, energiek
    Inspirerend, actief, creatief en onderscheidend
    Rommelig, open deuren, niet heel prikkelend
    Goed tempo, meer tot de clou komen, goed dat er een paar eye-openers zijn
    Origineel, geestig, inspirerend
    Grappig, eye-opener, mooie start
    Verhelderend, duidelijk en humoristisch
    Informatief, leerzaam, humor
    Verrassend, verhelderend, opmerkelijk
    Helder, informatief, 1e indruk
    Opening erg leuk
    Verrassend, herkenbaar, energiek
    Leuk!
    Weet te boeien. Enthousiast, niet te stoppen!

    Menno Geerts - Think Global Compliance |  http://www.thinkglobalcompliance.com

    Een woord: super!

    Review plaatsen

    Let op
    Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw review.
    Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over andere reviews mbt dit bedrijf.

    Voornaam *
    Achternaam
    Bedrijfsnaam
    Uw website optioneel
    Vraag info aan
    Wilt u meer weten over "Vendicum"?

    Vraag vrijblijvend informatie aan


    M V


    Stuur mij informatie en neem contact met mij op
    Omschrijf kort uw aanvraag
    (optioneel)

    Verstuur
    U heeft nog niet alles ingevuld
    Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
    5 tips Sales Training selecteren
    7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
    Onze auteurs
    Victor  Bonke

    Victor Bonke

    Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

    Jos  Burgers

    Jos Burgers

    Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

    Michel  Hoetmer

    Michel Hoetmer

    Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

    Harro  Willemsen

    Harro Willemsen

    Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

    Rene  Knecht

    Rene Knecht

    Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

    Jan-Willem  Seip

    Jan-Willem Seip

    Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

    Walter  Spruyt

    Walter Spruyt

    Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

    Marcel  Hoefman

    Marcel Hoefman

    Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

    Richard van Houten

    Richard van Houten

    Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

    David  Bloch

    David Bloch

    In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

    Toine  Simons

    Toine Simons

    Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

       Rob Snoeijen

    Rob Snoeijen

    Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

    NOG MEER VERKOPEN?