Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Topverkoper worden

Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Vijf gouden regels voor verkopers (Michel Hoetmer)
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (Richard van Houten)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
De kortste tijd om het verkoopvak te leren (Harro Willemsen)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes (Richard van Houten)
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... (Jan-Willem Seip)
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer (Jos Burgers)
Verkoop mij deze pen maar eens! (Richard van Houten)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
‘Dat doen wij al jaren zo!’ (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Hoe word je een topverkoper? (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Hulp bieden (Jos Burgers)
De 10 mythes over verkooptraining (Harro Willemsen)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Wees aantrekkelijk als verkoper! (Rene Knecht)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Verkoper: heb de moed om risico te lopen (Jos Burgers)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Groeien van binnenuit (Rene Knecht)
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Duik in uw Commerciële DNA (Toine Simons)
Details bepalen niet het verschil (Harro Willemsen)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Verkopen is mensenwerk (Verkoop Succes)
Drie kostbare verkoopzondes (Marcel Hoefman)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen? (Rene Knecht)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (Rene Knecht)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Schors het verkoopgesprek (Jan-Willem Seip)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Het slechtste advies voor verkopers (Marcel Hoefman)
Versterk de impact van wat u geeft (Jos Burgers)
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (Michel Hoetmer)
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! (Marcel Hoefman)
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen (Harro Willemsen)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van geven (Jos Burgers)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… (Victor Bonke)
Een moker op een ruit (Jan-Willem Seip)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Effectief carrière maken in sales (Vladan Soldat)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Creëer ‘Positive brain juice’ bij de klant (Richard van Houten)
De winst van vriendelijkheid (Jos Burgers)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (Massimo Gagliotti)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
9 tips voor succes met Social Selling (Massimo Gagliotti)
Het geheim van de succesvolle verkoper (André Hagelen)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (Harro Willemsen)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
Verkoper m/v (Jan-Willem Seip)
Nieuwe technologie in Sales: bedreiging of hulpmiddel? (Vladan Soldat)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (Peter Stinckens)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie (Marcel Hoefman)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
Hoe denkt een winnaar? (Jan-Willem Seip)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Bestrijd de vooroordelen over Sales (Jan-Willem Seip)
Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
Bent u beter dan goed? (Marcel Hoefman)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (Marcel Hoefman)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Hoe goed bent u in uw vak? (Marcel Hoefman)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) (Marcel Hoefman)
Top Verkoper = Top Chef! (Richard van Houten)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
In sales geldt alleen goud... (Marcel Hoefman)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
7 tips voor Personal Branding op Verkopersonline.nl (Hans-Wouter van Dam)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (Michel Hoetmer)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Tegendraads verkopen (Michel Hoetmer)
Train uw wilskracht (André Hagelen)
7 Praktische afsluittips (Michel Hoetmer)
Een fabeltje over uzelf verbeteren (Michel Hoetmer)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (Rene Knecht)
De grote vriend van succes (Michel Hoetmer)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
Niks inkrimpen - groeien (André Hagelen)
Direct meer verkopen aan verse klanten (Richard van Houten)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Onorthodoxe binnenkomers (Richard van Houten)
Meer verkopen door het simpel te houden (Michel Hoetmer)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De Zen van verkopen (David Bloch)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (Rene Knecht)
Succesvolle Crucial Conversations (Richard van Houten)
Meer tegenslag graag! (Richard van Houten)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! (David Bloch)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Hoe verkoopt u lucht? (Peter Stinckens)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Verkopen: een spel of een noodzakelijk kwaad.. (Richard van Houten)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Er bestaan geen tekorten (Hans Oelen)
Creativiteit versus structuur in de verkoop (Piet Aarts)
De eigenschappen van uw product doen er NIET toe. Maar wat dan wel? (Peter Stinckens)
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (Ronald van den Berg)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
Is succesvol zijn moeilijk? (Hans Oelen)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
De Wet van het Optimisme (Richard van Houten)
De sleutel voor succes (Hans Oelen)
Nieuwe kansen voor verkopers (David Bloch)
Commerciële Innovatie (Piet Aarts)
Acties als de verkopen even tegen zitten (Richard van Houten)
Verander! (Hans Oelen)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Geluk of pech in de verkoop (Hans Oelen)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Niet WORDEN, maar ZIJN (Hans Oelen)
Organisatiemodel en hulpmiddelen (Piet Aarts)
Niemand zit op u te wachten (Peter Stinckens)
Samenwerken en samen beslissen (Piet Aarts)
Klagers weren, of juist niet? (Michel Hoetmer)
Inspirerende doelen en het plezier en succes in sales (Piet Aarts)
Assertiviteit – in uw voordeel! (David Bloch)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
Bewijs (Hans Oelen)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Los verkoopproblemen creatief op (Harro Willemsen)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Investeren in succes (Peter Stinckens)
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (Michel Hoetmer)
Succes is maar één gedachte van u verwijderd (Hans Oelen)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Cross Selling: verlies geen verkoop (Peter Stinckens)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden (Harro Willemsen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Wilt u echt meer verkopen? (Richard van Houten)
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (Michel Hoetmer)
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (Hans Oelen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Attitude: de ultieme salestool (Peter Stinckens)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt (Michel Hoetmer)
Haalt u er uit wat er in zit? (Hans Oelen)
Personal Branding: wat is het en wat is het belang ervan? (Richard van Houten)
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist (Harro Willemsen)
Waarop baseert de klant zijn beslissing? (Redactie Verkopersonline.nl)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Oorzaak en gevolg (Hans Oelen)
Zelfonderzoek voor verkopers (David Bloch)
10 Tips om meer te verkopen (Michel Hoetmer)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper (Hans Oelen)
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (Hans Oelen)
Hoe word ik de beste verkoper? (Harro Willemsen)
Succes is: Te Kiezen Hebben (Enno van Kersen)
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? (David Bloch)
Meer verkopen met één vraag (Tips & Advies Verkoop)
Vlammen in de verkoop (Michel Hoetmer)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
Scoor met de 8 Verkoopwetten van Johan Cruijff (Richard van Houten)
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (Verkoopgesprek)
Wat als u niet tot de klant doordringt (Enno van Kersen)
Overleef in steeds agressievere markten (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (Enno van Kersen)
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk (Herman Meijer)

Over verantwoordelijkheid, ook in mindere tijden

Voor hoeveel van de verkoopresultaten die u boekt bent u bereid de volle verantwoordelijkheid op u te nemen? Hieronder gaan we nader in op het begrip verantwoordelijkheid en hoe we daarmee kunnen omgaan.

Over verantwoordelijkheid, ook in mindere tijden

Natuurlijk, voor de omzet die u maakt, de verkopen die u hebt gerealiseerd, neemt u vanzelfsprekend de volle verantwoordelijkheid. En terecht, want dat is uw persoonlijke verdienste. Maar wie draagt eigenlijk de verantwoordelijkheid voor al die verkoopkansen die u zijn gepasseerd, de verkoopgesprekken die u heeft gevoerd en alle inspanningen die u heeft gedaan die niet tot omzet hebben geleid?

Wat, als u tot het inzicht komt dat u voor de volle 100 procent verantwoordelijk bent voor alles in uw leven?

Oké, u bent niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid vissen in de oceaan en de hoeveelheid sterren in de lucht. En u bent u niet verantwoordelijk voor wat anderen over u zeggen en denken. Maar wat als u voor de volle 100 procent verantwoordelijk bent voor al úw eigen resultaten en ervaringen?

'Wat in mij veroorzaakte deze ongewenste situatie?'
Ik zat moe en voldaan in de auto en vertrok vanaf een trainingslocatie in Rotterdam. Ik kwam aan bij de rondweg en deze stond helemaal vol door een nagenoeg stilstaande file. Dit kon lang gaan duren.
Aansluitend op een thema dat we tijdens de training van die dag hadden besproken, kwam de gedachte in me op: Wat in mij heeft deze op dit moment voor mij ongewenste situatie veroorzaakt?
Een ronduit terechte vraag aan mezelf, want nogmaals, ik was moe van de intensieve dag en ik was de auto ingestapt met de gedachte: Laat ik opschieten, want anders rijd ik zo de avondspits in!

Deze ontdekking,  dat alles waar ik van overtuigd ben, zich met garantie zal manifesteren, ontlokte een glimlach aan mijn gezicht, want het gaf me de inmiddels miljoenste bevestiging dat dit voor mij zo werkt….Yess!! Ik creëer elke dag weer, MIJN eigen realiteit, met MIJN eigen gedachten en mijn gedachten zijn een direct product van MIJN persoonlijke overtuigingen.
Dit bracht me van het ene op het andere moment in een andere stemming, omdat ik mijn gedachten direct daarop corrigeerde van negatief naar positief, van slachtoffer naar beïnvloeder. Ik keek op en een automobilist in de eindeloze rij auto's gaf me een teken om in te voegen!? Dank je wel!

Was dit nu toeval?
In mijn geval kan dat niet zo zijn, want ik geloof niet in toeval. Waar ik daarentegen wél in geloof, is dat zaken je kunnen toe-vallen, en zo ook nu.

Is het geen logische gedachte of zelfs overtuiging dat alles wat we persoonlijk ervaren op de één of andere manier door ons zelf wordt gecreëerd?

Ik geloof hierin, of sterker nog, ik ben hier van overtuigd. Ik ben er van overtuigd dat wij zelf alle grote, kleine, onderscheidende, imposante, milde, plezierige, dramatische, waardevolle, noemenswaardige, geringe, vervelende en fantastische ervaringen helemaal zelf creëren. Dit gebeurt door niemand anders!

Verantwoordelijkheid
Dus alles wat me goed van pas komt, maar ook alle shit die me in het geheel niet past - voor alle ervaringen is er maar één verantwoordelijk, en dat is niemand anders dan IK. En in uw geval geldt, dat U dat bent, niemand anders.
Nemen we die verantwoordelijkheid namelijk niet, dan maken we van onszelf automatisch een slachtoffer, en dat is een verkoper natuurlijk nooit, want die twee kwaliteiten gaan pertinent niet samen!  

Heeft u er wel eens aandacht aan besteed hoe het komt dat de meeste van onze dagen er zo hetzelfde uitzien? Kan het zijn dat dit wordt veroorzaakt doordat we eigenlijk elke dag hetzelfde denken en van daaruit hetzelfde doen, met daaruit voorkomend dezelfde resultaten?
Vermoedelijk wel.
Het zou idioot zijn hetzelfde steeds over te doen en dan toch telkens ander resultaten te verwachten.

Slachtofferschap
Waak er voor in de valkuil te belanden dat u zichzelf gaat ervaren als een slachtoffer van de huidige economie, gevangen genomen en beperkt door het huidige angstdenken binnen veel organisaties. Ik zeg u dit omdat veel verkopers de neiging hebben om de schuld van hun eigen malaise altijd bij anderen neer te leggen, terwijl juist het mooie van verkoop is, dat juist ú als enige de doorslaggevende succesbepalende factor bent.
U zelf bent de regisseur van uw succes; de manier waarop u over uzelf denkt en hoe u uzelf ziet is hierbij bepalend.

Stapt u consequent 's ochtend uw auto in met de gedachte of houding: Nou, daar gaat ie weer, ben benieuwd of het vandaag wel een beetje wil vlotten? Of ziet u uzelf als een geslaagd en succesvol verkoper, die inhoud geeft aan zijn missie, om waarde te bieden aan zijn klanten. Het verschil in resultaten hoef ik niet te schetsen.

Wanneer u zich realiseert dat er altijd en in elke markt omzet wordt gemaakt en dat uw klanten graag met u in gesprek gaan door uw positieve en professionele houding en de altijd adequate oplossingen en mogelijkheden die u ze biedt, dan denkt u de gedachte die werkt!

Blijven denken in termen van succes
Los van wat onder andere de media ons willen laten geloven - de meeste bedrijven produceren en draaien nog steeds als vier maanden geleden. Ze hebben u en uw producten, diensten en oplossingen nog steeds nodig en dat zal in de meeste gevallen ook zo blijven, mits u overvloedig, groot en in termen van succes blijft denken.
Dat is uw verantwoordelijkheid!!

Ik heb via via een autoverkoper leren kennen die geen 'slechte' tijden kent.
Hij werkt bij een Mercedes dealer. Ik heb hier niet de intentie om reclame te maken, want het is niet mijn merk.
Zijn directe showroomcollega's lopen stuk voor stuk fors achter op budget, terwijl hij moeiteloos en zonder zorgen dagelijks zijn auto's verkoopt. Zijn verhaal:
Ik heb inmiddels door de jaren heen de ervaring opgedaan, dat ik minstens per dag één auto verkoop! Ik heb daar vertrouwen in gekregen en ga dagelijks vanuit dat vertrouwen naar de zaak. Of het nu een bestaande relatie of een nieuwe klant is, ik verkoop elke dag een nieuwe auto!

Kortom...
In exact dezelfde branche, met exact hetzelfde product, dezelfde doelgroep en dezelfde regio, sterker nog, dezelfde showroom, is een duidelijke schifting te zien in succes en géén succes, met aan u ter overdenking hierbij de vraag:
Welke boodschap haalt ik hier voor me zelf uit?

Hans Oelen
Palaver

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(8 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jan in 't Veld |  http://www.emotron.nl

Mooi verhaal, ik moest meteen denken aan het boek Een nieuwe aarde van Eckhart Tolle. Een mooie manier van bewust ZIJN.

Remco van Kapel |  http://www.atnt.nl

Prachtig en heel erg herkenbaar verhaal. Leuk dat het op deze wijze in beeld wordt gebracht. We weten het allemaal maar het is wel een "eye opener".

Inspirerend geschreven,keep it up!

Benno Rijpkema |  http://www.ragroep.nl

Dag Hans,

Een geweldig artikel, dank je wel. Ondanks dat ik jouw overtuiging deel, betrap ik mijzelf erop dat ik toch regelmatig de verkeerde dingen naar mij toe trek. Bijvoorbeeld gaan opdrachten vlot van start of gaat het moeizaam en langzaam.
Je hebt mij dus weer een keer geholpen. Dank je wel!

C. Wibbens

Hans Oelen vertolkt geachten en ervaringen die ik ook met hem deel. Ik noem dit wel eens "de magie van het verkopen". Het is onze houding, de houding van het hele team, van het bedrijf die er voor zorgt dat een klant warmte om zich heen voelt. Deze manier van beleven van jou als verkoper, trainer, bedrijf maakt dat een klant jou een grotere gunfactor bezorgt. Deze positieve energie voel je als klant (en als trainer!) als je ergens een voet op de drempel zet. Er wordt wel gezegd dat de eerste 8 seconden van een verkoopgesprek veel invloed hebben. Welnu, deze houding zit daarin verpakt. Heerlijk om regelmatig de positieve stukjes van Hans te lezen. Wij maken zelf een feestje van ieder verkoopgesprek!!

Beste Jan, Remco, Bob, Benno en C. Wibbens,

Dank je wel voor jullie reactie op dit artikel. De terugkoppeling dat het wordt gewaardeerd, dat het inspiteerd, dat het bevestigd en dat het aanzet tot zelfreflectie, komt bij me binnen als Gods woord in een ouderling.
Nogmaals dank een heel veel plezier en succes in dit prachtige verkoopvak.

Hans

Benno Rijpkema |  http://www.ragroep.nl

Aan C. Wibbens:
Dit noem ik nog eens een mooie reactie. Prachtige woorden; magie, warmte. Heel mooi om te lezen, dank je wel voor het delen met ons.

Aan Hans,
Nu ken ik je en jij doet dat inderdaad met een hele grote glimlach.

Allen een heerlijk weekend.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel