Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)
Welke taal spreekt u? (Tips & Advies Verkoop)
Trek de aandacht met één sterk beeld (Richard van Houten)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Brainpower: zet je ongebruikte 90 procent van je brein in om meer te verkop (Marvin Sutherland)

Verkoopresultaten en angst

Succesvolle verkopers kennen niet alleen hun eigen kracht, maar onderkennen ook hun angsten. Vaak weten wij als verkoper wat we willen. Wij willen dat onze bestaande klanten bij ons blijven kopen en dat wij een continue aanwas hebben van nieuwe klanten. Wij weten - als het goed is - wat we kunnen: wij kennen onze unieke kwaliteiten.

Verkoopresultaten en angst

Als vanzelf en zonder dat wij erbij nadenken, bouwen wij de relatie op met onze klant, analyseren wij zijn pijnpunten en adviseren wij hem hierover. We zijn in Flow en komen soms tot uitzonderlijke resultaten. Soms echter houdt 'iets' ons tegen om optimaal in deze piek(flow)-staat (aan het einde heb je het ook over flow-staat, dus heb ik het hier ook zo genoemd) te blijven verkopen. Onze resultaten worden dan niet bepaald door onze kwaliteiten, maar door datgene wat ons tegenhoudt om ons volledige potentieel te benutten. Vaak hebben wij te maken met onze eigen angst, twijfels en onzekerheid.

Negatieve effecten van angst
Vaak houden angst, twijfels en onzekerheid ons tegen om datgene te bereiken wat wij willen bereiken. Het kan voorkomen dat wij, voordat wij beginnen aan een verkooptraject en zonder dat wij actie hebben genomen, al in zweet uitbreken. Wij hebben dan in gedachte de negatieve scenario's al zo groot en zwaar gemaakt dat deze angstaanjagend worden. Men spreekt dan van FEAR: False Expectations Appearing Real. De situatie wordt zo levensecht gemaakt dat wij ernaar gaan handelen.

Een voorbeeld hiervan is dat wij bij het plegen van koude acquisitie van tevoren allerlei negatieve scenario's ontwikkelen van wat er mogelijk gaat gebeuren, met als gevolg dat deze verlammend op ons werken. Wij focussen zo sterk op de mogelijke bezwaren van klanten en op waarom het toch niet gaat lukken, dat ons doel uit het vizier verdwijnt. Was het niet Henry Ford die zei: "Focus on your goals and your barriers will disappear; focus on your barriers and your goals will disappear."

Copingstrategieën of onze emotionele maskers
Natuurlijk, ervaren verkopers zullen zeggen dat zij géén of minder angst ervaren. In de praktijk zal vaak blijken dat deze verkopers soms op hun moment suprème - bij het vragen om de order - terughoudend zijn. Of zij vervallen in een push strategie en duwen het advies door de strot. Het is dan kopen of stikken.Oorzaak voor dit gedrag is angst of, in mildere vorm, twijfel en onzekerheid. Hoe vaag, subtiel of onderdrukt ook, angst heeft altijd invloed op ons gedrag.

Angst maakt dat wij spanningsvolle situaties ontwijken, dat wij gaan doordrukken of te veel gaan toegeven.Wij zijn alleen niet altijd eerlijk om dit te onderkennen. We gebruiken allerlei copingsstrategieën om om te gaan met onze eigen angsten of die van anderen. Deze emotionele maskers kunnen divers zijn.Vooral in sales- en consultancykringen viert misplaatste humor of sarcasme hoogtij: we maken er grapjes over (en vooral over anderen). Of we ontkennen dat er een probleem is, want 'de klant wilde toch niet kopen'. Juist door onze angst niet te (h)erkennen, onderdrukken en verstoppen wij een essentieel stuk van de puzzel. In feite slaat angst op een later tijdstip nog harder terug.

Vergelijk dit met een bal die je hard onder water duwt: hoe harder je deze onder water duwt, des te krachtiger de bal naar boven komt, als deze eenmaal ontsnapt. In een omgeving van goed gebekte, snelle jongens, verwachten we van elkaar dat we ad rem en gevat reageren. Het is vaak not done om te praten over angst en onzekerheid en daarom wordt het moeilijk om hier op een professionele manier over te praten. Je wordt uitgelachen of niet serieus genomen. Of je krijgt het welbedoelde advies dat 'het allemaal wel meevalt'. Terwijl vaak blijkt, als men er eenmaal serieus over praat, dat er grote opluchting heerst in de groep. Want iedereen ervaart deze emoties in meer of mindere mate. Of niet?

Positieve effecten van angst
Een effectievere manier om met angst om te gaan, begint met het besef dat angst altijd in ons leven aanwezig zal zijn. En dat angst - in welke subtiele vorm dan ook - een ongewenste invloed kan hebben op ons functioneren. Daarnaast is het belangrijk om te onderkennen dat angst ook een positieve invloed kan hebben. Het geeft ons die extra energie door adrenaline en endorfine, waardoor wij scherper zijn en krachtiger kunnen optreden (flight or fight).Daarom is het belangrijk te leren om angst te kanaliseren in kracht en actie. Hierdoor verliest het zijn verlammende werking.

Rationele aanpak
Op rationeel en cognitief niveau kunnen wij leren omgaan met onze angsten. De eerste stap is de angst te herkennen en te erkennen. De boze geest bij de naam noemen, betekent in de mythologie dat men hem bezweert. Door te erkennen dat wij angst hebben, hoeven wij geen energie meer te verbruiken in het onderdrukken en ontkennen daarvan. Het maakt de weg vrij voor creatieve invallen. De volgende stap is het ervaren en onderkennen van de positieve aspecten van angst. In ons streven om onze angsten te leren hanteren, blijven wij in een creatief leerproces. Wij sluiten vriendschap met onze angst en kunnen deze daardoor loslaten.

De meest effectieve manier om de vijand te verslaan, is van hem een vriend te maken. Een andere rationele methode om met angst om te gaan, is je af te vragen wat de reden is dat je angst voelt? Welke emotie probeer je kennelijk te vermijden door angst te ervaren? Door deze vragen eerlijk te beantwoorden, kan men soms tot een verrassende bewustwording komen. Vaak blijkt dat wij de pijn of afwijzing die wij denken te ervaren als wij falen, vermijden. Uiteraard is het belangrijk om deze methodiek te ervaren en te doorleven, en niet met ons rationeel denken te beredeneren. Want als je het zo leest, lijkt het erg simpel en eenvoudig. Of niet?

Actie en ervaringsgerichte methodes. Fear into action.
Naast bovenstaande rationele methodes, kunnen we ook onorthodoxe methodes gebruiken om met angst te leren omgaan door deze te ervaren. Bij oefeningen waarbij men geconfronteerd wordt met de eigen angsten, ervaart men de angsten in het hele lijf en real time. Men kan er niet omheen en men kan zich er niet uit discussiëren. We zijn als mens geconditioneerd om, als we angst voelen, deze te gaan rationaliseren en te beredeneren. We kunnen ons dan weer goed over onszelf voelen. Maar hierdoor stoppen wij de angst nog dieper weg.

In deze oefeningen leer je dat je een keuze hebt als je geconfronteerd wordt met je eigen angst. Je kunt actie nemen in plaats van op een geconditioneerde manier reageren. Je leert dat je door focus, door overtuigd te zijn van je kwaliteiten, ongekende bonnen van kracht kunt aanboren en benutten. Je ontdekt dat je als gewone mens, buitengewone dingen kunt doen. Je leert de energie die van angst vrijkomt te gebruiken om in actie te komen. Amerikanen zeggen dan ook: Transform Fear into Action of Feel the fear and do it anyway. Door om te gaan met de angst die door deze obstakels wordt oproepen, leert men om ook in het dagelijks leven de angst te herkennen en om er effectief mee om te gaan. Meer individuele methodes zoals Neuro-Emotionele Integratie (NEI) neutraliseren relatief snel de emotionele impact van angst. Gevoelige kwesties of triggers die maken dat wij angst ervaren, worden gelokaliseerd en geïntegreerd.

Met behulp van NLP technieken kan men leren op persoonlijke kracht te vertrouwen op momenten waarop het nodig is. Ook kan men leren de emotionele impact van angst kleiner te maken. Je ontdekt dat je als gewone mens, buitengewone dingen kunt doen. Je leert de energie die van angst vrijkomt te gebruiken om in actie te komen. Amerikanen zeggen dan ook: Transform Fear into Action of Feel the fear and do it anyway. Door met onze angst, twijfels en onzekerheid te leren omgaan, doorbreken wij belemmerende emoties, denk- en gedragspatronen. Hierdoor krijgen wij meer toegang tot ons ongekende potentieel, waarvan wij trouwens maar een klein percentage gebruiken. We leren dan continu, op basis van onze eigen natuurlijke, persoonlijke kwaliteiten te ontspannen en optimaal te presteren: in flow-staat.

Drs. J. Marvin Sutherland (1959), HBO personeelsmanagement, Universiteit Organisatiekunde, NLP Master, Neuro Emotioneel Management. Streeft in zijn dienstverlening naar balans in commercie, leiderschap, management én persoonlijke excellentie. Gebruikt zowel klassieke als onorthodoxe methodes om mensen te ondersteunen bij het benutten van hun ongekende potentieel om daardoor organisaties te helpen excelleren.

Marvin Sutherland
Entrepreneurs Academy

Marvin  Sutherland

Marvin Sutherland

Marvin studeerde personeelsmanagement en organisatiekunde aan de UvA en heeft gewerkt bij verschillende middelgrote adviesbureaus. Nu is hij trainer en coach. Thema is voor hem oa "hoe breng je meer klanten binnen en hoe maak je van tevreden klanten enthousiaste ambassadeurs".
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,2
(33 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

henkjan@verkoopsucces.nl

Donders, goed verhaal dat precies verwoordt wat er in je omgaat als je met sales bezig bent. Complimenten.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel