Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.146

NIET over uzelf beginnen

Veel koude acquisiteurs praten, na hun begroeting, onwillekeurig eerst over zichzelf. Wat is daar mis mee?

NIET over uzelf beginnen

Bijvoorbeeld: 'Wij zijn specialist op het gebied van ontwerpen, drukken en leveren van speciale op maat gemaakte relatiegeschenken en wij…'

En terwijl u net lekker op dreef aan het komen bent om uw verhaal over uw bedrijf te vertellen, hoort u een bekend geluid in uw oor: 'tuut-tuut-tuut'. De klant heeft opgehangen …

Hoe komt dat nu toch, er is toch niets mis aan uw verhaal over wat jullie doen, dat moet die klant toch weten voordat hij iets zal aannemen?

Niet geïnteresseerd
Die klant is totaal NIET geïnteresseerd in uw verhaal over uw diensten, uw producten, uw aanbiedingen etc. De enige waarin hij geïnteresseerd is is ZICHZELF.

Zorg er daarom voor dat u vanaf het allereerste begin, dat wil zeggen bij uw openingszin het direct over de ANDER hebt, in plaats van over uzelf.

De ander centraal
Begin over iets wat op dit moment speelt in de branche, over een artikel waarin hun diensten genoemd worden, over hun website waarop u iets opviel en probeer vervolgens direct daarna met een open vraag opnieuw de dialoog aan te gaan. Twee voorbeelden: 

  • Een dienstverlener op het gebied van reclame: Op uw website, waar ik met interesse op heb rondgekeken, geeft u aan dat jullie momenteel bezig zijn met de ontwikkeling van een aantal nieuwe producten. In hoeverre bent u daar als marketing-manager al bij betrokken?
  • Een aanbieder op het gebied van ICT-diensten: Ik ben eigenlijk op zoek naar degene binnen uw organisatie die verantwoordelijk is voor het kostenniveau van de werkplek van uw consultants. In hoeverre ben ik dan bij u aan het juiste adres daarvoor?
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,0
(21 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

marc

(...) Op uw website, waar ik met interesse op heb rondgekeken, geeft u aan dat jullie momenteel bezig zijn met de ontwikkeling van een aantal nieuwe producten. In hoeverre bent u daar als marketing-manager al bij betrokken? (...)

tuut..tuut...tuut

relatiegeschenken |  http://www.101relatiegeschenken.nl

Leuk artikel, ook in de relatiegeschenken branche lopen we daar nogal eens tegenaan. Wij worden altijd geinspireerd door deze blog, en proberen ons voordeel ermee te doen in aquisitie.

Groet

Pieter
101 relatiegeschenken

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?