Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 27.154

Een kort maar compleet overzicht van koude acquisitie


Tip 11: Maak het acquisitiegesprek niet te lang
Menig verkoper pakt aan de telefoon verbaal flink uit, als-ie eenmaal een prospect aan de lijn heeft. Hij of zij wil graag praten, hoort zichzelf ook graag praten en wil zoveel mogelijk informatie verstrekken in de hoop dat de klant ‘hapt’ op het maken van een afspraak. De kunst is echter om het koude acquisitiegesprek relatief kort te houden. Het kort houden van het acquisitiegesprek zorgt er voor dat er rappôrt, een klik, ontstaat; het geeft namelijk aan dat u respecteert dat de tijd van de ander kostbaar is. Een normaal acquisitiegesprek duurt in de meeste gevallen maximaal vijf minuten, tussen begroeting en afspraak plannen. De ervaring is tevens dat (veel) langere gesprekken, 15 minuten of langer, ook meestal niet meer leiden tot afspraken en dat is juist waar het hier om draait. De prospect heeft dan al zoveel informatie ontvangen dat de neiging ontstaat om het gesprek te beëindigen met een algemene opmerking, zoals: ‘Ik ga er eens over nadenken en dan kom ik er op terug.’ Vervolgens blijft het eindeloos lang stil…
Volgende Tip



Welk cijfer geeft u deze tip?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lezerswaardering: 8,0 (1 stemmen)


Tip van: Victor Bonke 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?