Tip 1: Ook op het parkeerterrein gaat het er netjes aan toe
Realiseer u dat u, zodra u het parkeerterrein van uw klant op rijdt, al visueel wordt beoordeeld. Hoe u daar aankomt kan het oordeel van de klant, die u vanaf drie hoog door de luxaflex observeert, al meteen richting geven of zelfs bepalen! Daarom:
1. Rijd in een schoongewassen auto (niet opvallend van kleur of te groot of te klein), die past bij de branche van uw klant.
2. Rijd beheerst en parkeer netjes op een daarvoor bestemde plek.
3. Pak uw spullen, stap rustig uit uw auto (ga uw haar niet uitgebreid modelleren in uw spiegelende autoruit) en loop zelfverzekerd en met een glimlach op uw gezicht naar de ingang.
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, ..
meer..