Zoeken op "Verkooptechniek"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


87 zoekresultaten voor "Verkooptechniek"
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (9,2)
Rene Knecht
Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. In verkooptrainingen leren we vaak de techniek van afsluiten. Maar de uitdaging bij afsluiten is steeds: ...
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (8,0)
Jos Burgers
Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Ontdek 3 redenen en 4 verkooptechnieken voor een hogere prijs. Als een klant de prijs belangrijk vindt, lijkt het eenvoudiger om de deal te sluiten als u goedkoop bent. Maar dat heeft ...
Vijf gouden regels voor verkopers (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Een van de belangrijkste redenen voor het niet halen van uw target is ...
Verkoop mij deze pen maar eens! (7,7)
Richard van Houten
Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet... Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet ...  ...
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (9,8)
Harro Willemsen
Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel. Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel ...
Details bepalen niet het verschil (9,0)
Harro Willemsen
Er bestaan veel goedbedoelde adviezen en tips over hoe je als salesprofessional jezelf kan verbeteren. Maar wat is de praktische waarde hiervan? Wat maakt iemand eigenlijk een goede salesprofessional? Hoe merkt een klant dat hij te maken heeft met een goede salesprofessional? ...
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen?  (9,2)
Rene Knecht
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten, dat is waar u dagelijks mee wordt geconfronteerd. Hoe kunt u meer samenwerking met de klant creëren en daarmee meer voorspelbaarheid? Als u het verkoopproces beter wil leiden dan kan dat op twee manieren: leiding over ...
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (9,5)
Rene Knecht
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten: verkopers liggen er dagelijks mee overhoop. Maar dat hoeft niet. Ontdek hoe u het onvoorspelbare een andere rol geeft, met betere resultaten. Geen grip hebben op de toekomst is de grootste pijn voor veel organisaties en ...
Versterk de impact van wat u geeft (8,5)
Jos Burgers
Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. Maar geven lijkt makkelijker dan het is. Doe uw voordeel met deze tips. Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. ...
Een moker op een ruit (6,3)
Jan-Willem Seip
Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan? Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats ...
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (9,7)
Rene Knecht
Hoe komt het dat perfecte presentaties niet tot deals leiden? Antwoorden en tips voor een beter resultaat. Hoe komt het dat perfecte presentaties niet tot deals leiden? Antwoorden en tips voor een beter resultaat. Doorgaans zijn we als verkopers goed in staat de ...
Meer sales? Denk als een topcoach! (9,1)
Marcel Hoefman
Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces. Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak ...
9 tips voor succes met Social Selling (8,1)
Massimo Gagliotti
De vraag met Social Selling is niet of het werkt maar hoe u het kunt gebruiken. Neem zo een voorsprong op uw concurrenen. De manier waarop "kopers" kopen is compleet veranderd anno nu. Graag wil ik u in dit artikel laten zien welke stappen u kunt nemen om een voorsprong te ...
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (9,6)
Harro Willemsen
Bij complexe inkooptrajecten krijgt u soms te maken met professionele procurement-afdelingen. Wat zijn de meest gebruikte tactieken en methoden van deze inkoopteams? En hoe wapent u zich hiertegen? Organisaties die grote deals te vergeven hebben zijn tegenwoordig tot de tanden ...
De 10 slechtste salesvragen (7,7)
Harro Willemsen
Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje. Iedere commerciële professional heeft geleerd om veel ...
3 tips om klanten emotioneel aan u te binden (8,2)
Peter Stinckens
Klanten alleen maar tevreden houden is niet voldoende. Emotionele betrokkenheid geeft een veel sterkere band, het is de superlijm van de moderne verkooptechnieken. Tip 1: mensen kopen steeds van mensen! Nee, het gaat niet over de aloude methode van "vriendjes politiek" en ...
Uitdagen of niet uitdagen? (8,8)
Harro Willemsen
Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk? Overbekende ...
Duurder zijn is zo gek nog niet (7,6)
Jos Burgers
Aan een lage prijs of hoge korting kleven 3 bijzonder grote nadelen. Lees hier over 4 technieken om met uw hogere prijs toch de deal binnen te halen. Aan een lage prijs of hoge korting kleven 3 bijzonder grote nadelen. Lees hier over 4 technieken om met uw hogere prijs toch ...
Verkopen zonder over uw product te praten (9,4)
Rene Knecht
Kunt u nog verkopen als de klant geen onderscheid meer ervaart tussen leveranciers? Jazeker! Analyses en tips voor omgaan met klanten die de leveranciersmarkt op hun duimpje kennen. In concurrentiële markten heeft de klant al ervaring met uw type diensten of oplossingen. De ...
We verkopen verandering (8,3)
Harro Willemsen
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier. Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient ...
Bent u als verkoper inwisselbaar? (9,7)
Rene Knecht
Voetsoldaat of het verschil maken? Geen moeilijke keuze. Maar nu nog daadwerkelijk de stap naar verandering nemen. Tips en oefeningen om uw kansen te maximaliseren. Als u verkoopt in concurrentiële markten kan het wel eens zijn dat uw organisatie haar verkopers als ...
Hoe stelt u de kampioensvraag? (8,8)
Harro Willemsen
Verkoopgesprekken kunnen gemakkelijk door blijven kabbelen. Zorg dat u snel tot de kern doordringt met deze tips uit de journalistiek. Als salescoach ga ik regelmatig met commerciële professionals mee op klantenbezoek. Of het nu een gesprek is ter kennismaking, het proberen te ...
De plaag van goede gesprekken  (8,9)
Frank Wouters
Wees op uw hoede als u 'een goed gesprek' hebt met een prospect. Waarschijnlijk hebt u niets verkocht. Met tips voor meer verkoopsucces uit scherpe gesprekken. De mens houdt ervan zichzelf voor de gek te houden. Een mooi voorbeeld daarvan zien we in verkoopafdelingen. U herkent ...
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes (7,8)
Marcel Hoefman
‘Vergeet wat je ooit geleerd hebt en start met het Nieuwe Verkopen!’ Klinkt bekend? Kan goed want het zijn populaire woorden. Maar wat heb je er in de salespraktijk nu werkelijk aan? 'Vergeet wat je ooit geleerd hebt en start met het Nieuwe Verkopen!' Klinkt bekend? Kan goed ...
De gemiddelde verkoper bestaat niet (9,4)
Rene Knecht
De verkoper die wint, wint alles. Bent u een potentiële winnaar? Als u ooit een deal heeft binnengehaald, dan beschikt u al over het potentieel. Ontdek hoe u dat optimaal in kunt zetten. 'Je wint geen zilver, je verliest goud.' Dit is een citaat van Jean-Marie Dedecker, de ...
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (7,3)
David Bloch
Hoe reageert u wanneer u niet kunt voldoen aan de wensen van uw klant? Ontdek waarom het de moeite loont uw 'nee' te trainen. Het is zeker waar dat het in het algemeen aangenamer is om 'ja' te horen en 'ja' tegen een ander te zeggen. Het is zelfs fysiek meetbaar dat 'nee' het ...
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden (8,6)
Rene Knecht
Pas op! Toont uw klant geen initiatief of neemt de inkoper de controle in het verkoopproces over? Dan staat uw order op het spel! Redt uw order; lees deze heldere waarschuwing. Deals komen vaak niet tot stand vanwege een gebrek aan gelijkheid in de relatie. Er moet een ...
Luisteren met een leeg hoofd (7,4)
Jos Burgers
Onder het motto 'Het leven is verwarrend eenvoudig' demonstreert Jan van Setten tijdens presentaties op een inspirerende manier hoe we onszelf kunnen verbeteren. De kans is groot dat u mijn goede vriend en gewaardeerde collega Jan van Setten al eens aan het werk heeft gezien. ...
Maak het verschil, bereidt u goed voor!  (7,9)
Marcel Hoefman
Een goede salesmeeting begint al achter uw bureau, met één van de meest waardevolle salestools: de voorbereiding. In sales bepalen details vaak het verschil. Soms zijn dat bepaalde eigenschappen van uw product of dienst. Het kan ook gaan om de manier waarop u uw dienst of ...
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? (7,8)
Michel Hoetmer
Iedereen weet het: teveel over uzelf en uw bedrijf praten werkt averechts. Waarom doen we het dan vrijwel allemaal toch, steeds, weer? Wat denkt u van deze antwoorden en oplossingen? Iedereen weet het: teveel over uzelf en uw bedrijf praten werkt averechts. Waarom doen we het ...
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (8,9)
Hans Oelen
De neiging tot negatief oordelen lijkt aangeboren. Juist voor verkopers is dat contraproductief. Leer het proces te doorbreken en een nieuwe wereld gaat voor u open. De neiging tot negatief oordelen lijkt aangeboren. Juist voor verkopers is dat heel contraproductief. Leer ...
Tegendraads verkopen  (7,9)
Michel Hoetmer
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet bijvoorbeeld de klant eens op het verkeerde been. Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet ...
7 Praktische afsluittips (7,5)
Michel Hoetmer
Afsluiten: old school ‘Always Be Closing’ (ABC) of juist géén druk uitoefenen op klanten? Geen van beide! Hier 7 tips voor een zinvolle, moderne inzet van de aloude afsluittechnieken. Afsluiten: old school 'Always Be Closing' (ABC) of juist géén druk uitoefenen op ...
Machtsrituelen: word zelf de gamechanger (8,8)
Rene Knecht
Verkopen is overtuigen, zonder dat u de macht hebt om iets af te dwingen. Daarom creëert u eerst invloed. Tips om zelf de leiding te nemen. Verkopen is overtuigen, zonder dat u de macht hebt om iets af te dwingen. Daarom creëert u eerst invloed. Tips om zelf de leiding te ...
Verkoop niet zoals uw CEO (8,8)
Rene Knecht
Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen zoals de CEO. Lees hier waarom niet. Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen ...
De extase: deal-maker of deal-breaker? (9,0)
Rene Knecht
Verkopers worden wel eens geselecteerd op enthousiasme uitstralen. Toch is dit een potentiële dealkiller. De status quo is meestal sterker dan het effect van emotionele besmetting. Verkopers worden wel eens geselecteerd op enthousiasme uitstralen. Toch is dit een potentiële ...
Onorthodoxe binnenkomers  (7,8)
Richard van Houten
In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt? Creativiteit is ongelooflijk belangrijk in de verkoop. Raak klanten eens met iets ...
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (8,1)
Michel Hoetmer
U hebt een prima gesprek met een klant of prospect gevoerd, afspraken gemaakt, maar daarna hoort u helemaal niets meer. Hoe kunt u deze situatie redden? U hebt een prima gesprek met een klant of prospect gevoerd, afspraken gemaakt, maar daarna hoort u helemaal niets meer. Hoe ...
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar (8,8)
Rene Knecht
Verkopen is geen analytisch proces volgens een rechtlijnig traject. Een verkoop komt tot stand in fases die door elkaar lopen. Welke fases zijn dat? Verkopen is geen analytisch proces volgens een rechtlijnig traject. Een verkoop komt tot stand in fases die door elkaar lopen. ...
Hoe verkoopt u lucht? (6,4)
Peter Stinckens
Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Aankoopmotief In de eerste plaats, zo ...
Stuur me eerst maar wat meer informatie! (7,5)
Michel Hoetmer
Hoe vaak heb je deze dekselse vraag al gehoord? Waarschijnlijk vaker dan je lief is. Is dit serieuze interesse of is het een foefje van prospects waarmee ze de verkoper proberen af te bluffen? Dat hangt af van de situatie. Hoe vaak heb je deze dekselse vraag al gehoord? ...
Misser: te weinig aandacht voor de klant  (7,1)
Michel Hoetmer
Aandacht, dat is wat iedereen wil en zeker degene die van u wil kopen. Gebrek aan aandacht is de belangrijkste reden van de klant om af te zien van de koop. Laat dat u niet gebeuren en focus al uw aandacht op de klant. Aandacht, dat is wat iedereen wil en zeker degene die van ...
Attitude: de ultieme salestool  (7,0)
Peter Stinckens
Salestools, een verzamelnaam voor allerlei zaken die u helpen om tot een deal te komen. Meestal denken we aan brochures en salesmappen. Maar er is één uiterst belangrijke salestool die we nog al eens uit het oog verliezen. Salestools, dat is een verzamelnaam voor allerlei ...
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (7,4)
Michel Hoetmer
Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd. Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopgesprek proces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Tot ...
Wat als u niet tot de klant doordringt (6,7)
Enno van Kersen
De Lets' pretend-methode is zeer geschikt om de klant actief bij het gesprek te betrekken. Hoe werkt het? De Let's pretend-methode is zeer geschikt om de klant actief bij het gesprek te betrekken. Hoe het werkt? Weinig is zo moeilijk als jezelf onderscheiden van de ...
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? (6,7)
Enno van Kersen
Een verkoper moet het product door en door kennen. Maar grote kennis van zaken is geen garantie voor succes. Weet wanneer je een 'dummy' moet zijn en vragen moet stellen! Mijn neefje van 21 werkte een zomer bij een witgoedwinkel. Hij was zó onervaren dat de bedrijfsleider hem ...
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (7,9)
Redactie Verkopersonline.nl
Fouten maken hoort erbij. Er zijn echter fouten die onnodig zijn en tegelijk grote negatieve effecten hebben. Hieronder de tien ergste verkoperszonden en hoe u ze kunt vermijden. Kijk en huiver. Fouten maken hoort erbij. Er zijn echter fouten die onnodig zijn en tegelijk grote ...
Verkopen met een moodboard (2,7)
Danielle de Jonge
De meeste commerciële kanjers gebruiken in verkoopgesprekken iets om hun boodschap te visualiseren. Bijvoorbeeld een presentatie op de laptop, een brochure, verkoopmap of het product zelf. De meeste commerciële kanjers gebruiken in verkoopgesprekken iets om hun boodschap te ...
Ik wil graag zaken doen, mits... (5,8)
Enno van Kersen
Ik wil graag zaken doen, mits... Een professionele verkoper neemt niet zo maar iedereen aan als klant en zeker niet onder alle omstandigheden. Heeft u er wel eens over nagedacht wat uw 'sales template' is? Ik wil graag zaken doen, mits... Een professionele verkoper neemt niet ...
Hoe zorgt u voor de juiste Attitude? (6,9)
Enno van Kersen
Het verschil tussen succes en falen ligt niet zozeer aan uw vaardigheden en kennis maar aan of en hoe u die toepast. Dit toepassen hangt weer in grote mate af van hoe u zich voelt en hoe u over uzelf denkt. Het verschil tussen succes en falen ligt niet zozeer aan uw ...
Over Verkopen (7,6)
Peter Stinckens
Iedereen spreekt over verkooptechnieken. Iedereen heeft de mond vol van tactieken en strategieën over hoe een klant tot kopen aan te zetten. Allemaal goed en wel, maar dat lijkt mij persoonlijk veel en hard werk. Iedereen spreekt over verkooptechnieken. Iedereen heeft de mond ...
Verkopen doe je samen (6,7)
Enno van Kersen
Vraag in uw omgeving maar eens wat hun associaties zijn met het woord 'verkoper'. Wat zeggen ze: Luisteren? Diepgaande interesse? Op zoek naar winst voor beide partijen? Helaas, de consensus is nog steeds: Aansmeren, flitsende verhalen en egootjes. Vraag in uw omgeving maar ...
In deze tijd moet je vooral Vercoöpen (4,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Vercoöpen: het aanwenden van coöperatief gedrag komt haast in geen enkele salestraining aan de orde. Grijp daarom nu de kans om als een van de eersten u op dit gebied te onderscheiden. Let op het werkt echt! Vercoöpen: het aanwenden van coöperatief gedrag komt haast ...
De voet tussen de deur techniek  (5,4)
Michel Hoetmer
Wat is het lastigste onderdeel van de verkoop? Juist: binnenkomen. Maar als u eenmaal binnen bent, nemen uw kansen op een verkoop flink toe. Maar hoe komt u binnen? Wat is het lastigste onderdeel van de verkoop? Juist: binnenkomen. Maar als u eenmaal binnen bent, nemen uw ...
San Marco versus de topverkoper Louis van Gaal  
Redactie Verkopersonline.nl
Producten hebben pluspunten en minpunten. U moet daar tegenover de klant eerlijk in zijn. Essentieel is het moment waarop u de minpunten benoemt. Als ook dat u weet hoe u de minpunten moet compenseren. Producten hebben pluspunten en minpunten. U moet daar tegenover de klant ...
Gouden Plak! Of het verhaal erachter… (7,8)
Richard van Houten
Tijdens de Olympische spelen in Beijing zijn er gouden plakken door Nederlanders veroverd. Maar welke vindt u de mooiste? Persoonlijk hou ik erg van die plakken met 'een verhaal'. De medaille die van te voren reeds was toegedicht is mooi, maar de onverwachte zijn mooier.  ...
Een auto (ver)kopen (2) (9,0)
Richte Lommert
Naar aanleiding van mijn documentatie aanvraag word ik opgebeld door Piet van Houten* van Automobielbedrijf Het Vijfde Wiel*. Een enthousiaste stem vraagt of ik iets meer wil weten over type XYZ. Op mijn bevestiging van de documentatieaanvraag zegt de verkoper letterlijk: ...
Een auto (ver)kopen (1) (7,7)
Richte Lommert
De grote lijnen van deze column stonden al op het scherm toen een e-mail binnenkwam van een mij onbekende Peter H. die mij een tikkeltje narrig schreef, dat hij nu wel wist dat ik alleen maar slechte autoverkopers ontmoet en dat mijn ervaringen daarmee hem geen fluit ...
Gelóóft de klant wat u vertelt? (1,0)
Peter Stinckens
Uw geloofwaardigheid berust op verschillende factoren. De twee belangrijkste zijn kennis en deskundigheid. Ze lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde. Hoe belangrijk is het dat u geloofwaardig overkomt. U weet uit eigen ervaring natuurlijk dat geloofwaardigheid  ...
Drie tips tegen besluiteloze klanten (5,4)
Tips & Advies Verkoop
U herkent dit vast: een klant kan maar niet besluiten. Wat doet u eraan? We verzamelden voor u drie tips die u direct praktisch kunt toepassen. Bent u zelf de oorzaak? Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat u mogelijk zelf de oorzaak bent van de besluiteloosheid van uw ...
Ik wil geen accountplan schrijven...  (7,1)
Vladan Soldat
Het maken van accountplannen kost doorgaans veel tijd en inspanning. Zijn er dan geen leukere manieren om inzicht te krijgen in de gewenste verkoopstrategie? Zeker wel! We geven twee leerzame alternatieven. Er bestaan veel verschillende soorten accountplannen en er bestaan net ...
De psychologie van de verkoper (7,8)
Marvin Sutherland
Kunt u verkoper of als verkoopmanager de enorme uitdagingen wel aan? U hebt immers te maken met hevige concurrentie, teruglopende verkoop en het uitstellen van koopbeslissingen. Een uitnodiging om te veranderen! Als verkoper of als verkoopmanager staat u voor enorme uitdagingen. ...
Wanneer komt die deal nou eindelijk eens binnen? (6,8)
Vladan Soldat
Bent u onzeker of de deal wel rondkomt? Wacht niet, stap op de koper af en pin hem vast op preciese afspraken. >>> Het is opvallend hoe vaak ik (sales)mensen om mij heen hoor zeggen: Ik hoop dat de deal vanmiddag binnenkomt. Of nog erger, dat men ...
Elk nadeel heb z'n voordeel (5,8)
Tips & Advies Verkoop
U heeft het beste product en werkt voor het beste bedrijf, maar u bent (waarschijnlijk) niet ideaal. Wat doet u als de klant bij uw minder positieve punten uitkomt? Ontwijken, bluffen, liegen? Wees positief Wanneer u als verkoper altijd over de nadelen van uw product en de ...
Het Verkopen van Kennis (6,7)
Richte Lommert
Prof. Verbeke en ik denken over veel hetzelfde. Onze wegen scheiden zich op het moment, dat hij het pad der wetenschap op gaat en verwordt tot de spreekwoordelijke non, die aan het korps mariniers de Kama Sutra gaat uitleggen. Volslagen bij toeval zag ik in de wachtkamer van een ...
Grote orders binnenhalen (6,1)
Vladan Soldat
Bespreking van het het boek "SPIN Verkooptechniek" waarin de schrijver, Neil Rackham, uitlegt hoe u grote orders kunt binnenhalen. SPIN Verkooptechniek- Neil Rackham Grote orders binnenhalen? Neil Rackham legt in zijn boek "SPIN Verkooptechniek" stap voor stap uit hoe u dat ...
Verbazing (7,8)
Richte Lommert
Autoverkopers(grr!). Dat mijn ervaringen elke keer zo wanhopig is, is dat mijn schuld? Ben ik nu werkelijk zo’n “pisse-vinaigre” of zou er toch iets voor verbetering vatbaar kunnen zijn? Ik durf in de kop van deze column niet eens meer te zetten iets in de trant van "Weer ...
Humor, verrassing en verwarring (8,0)
Michel Hoetmer
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms een slimme zet om uw toevlucht nemen tot drastische maatregelen: humor, verrassing en verwarring. Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms een slimme zet om uw toevlucht nemen tot drastische ...
Trucs van Inkopers èn Verkoper (5,4)
Richte Lommert
Om eerlijk te zijn heb ik grote moeite met het woord "trucs". Volgens mijn (uiteraard overjarige) uitgave van de Dikke van Dale betekent het woord "truc" of "trucje" …." een bijzondere manier van zeggen of doen om op een handige of slinkse wijze iets te bereiken of te ...
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? 
Redactie Verkopersonline.nl
Wat leidt tot succes bij grote orders? Waardoor zijn sommige verkopers voortdurend beter dan hun concurrenten? Waarom werken bepaalde afsluittechnieken wel bij kleine orders maar niet bij grote? Hoe kunnen verkopers hun omzet bij grote klanten aanzienlijk verhogen? Het antwoord ...
Verkopen met mensenkennis 
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper weet dat mensenkennis belangrijker is dan verkooptechniek en productkennis. Verkopen is 25 procent vakkennis en 75 procent mensenkennis, maar toch gaan al je verkooptrainingen over vak- en productkennis en niet over de gebruiksaanwijzing van de klant… Dit boek ...
Gebruikt u als verkoper de angst van de klant? (7,9)
Richard van Houten
Weleens bang geweest om iets te missen? Dat gevoel kunt u omzetten in een verkooptechniek. Leer hiervan gebruik te maken. Weleens bang geweest om iets te missen? Dat gevoel kunt u omzetten in een verkooptechniek. Leer hiervan gebruik te maken. Robert Cialdini is hoogleraar ...
Afsluittechnieken werken (5,9)
Michel Hoetmer
Als verkopers spreken over verkooptechniek denken zij in de eerste plaats aan afsluittechnieken. De klassieke handboeken staan er bol van. Ook in sommige verkooptrainingen wordt nog veel aandacht besteed aan afsluittechnieken. Afsluittechnieken hebben iets weg van een trucje. U ...
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (8,0)
Michel Hoetmer
Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken. Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw ...
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ (8,1)
Michel Hoetmer
Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is. Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in ...
Effectief omgaan met klanten die koudwatervrees hebben (7,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Het moment van afsluiten is spannend voor veel verkopers. Maar ook klanten hebben het er vaak moeilijk mee en dus schuiven ze het besluit liever voor zich uit. Hoe pakt u dat aan? Het is niet zo vreemd dat klanten plotseling vol zitten met twijfels. Ze proberen een schatting te ...
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (6,8)
Michel Hoetmer
Het is zaak de nieuwsgierigheid van de prospect te prikkelen. Zorg dat u niet behoort tot een van de vele verkopers met ongelukkige gespreksopeningen. De eerste opgave bij telefonische verkoop is de nieuwsgierigheid van de prospect prikkelen. Helaas bedienen veel verkopers en ...
Is het verkoopvak moeilijker geworden? (8,3)
Hans Oelen
Waar of niet, het draait allemaal om het volgende: wat u kunt doen om u te onderscheiden van al die andere verkopers? Waar of niet, het draait allemaal om het volgende: wat u kunt doen om u te onderscheiden van al die andere verkopers? **kader-van** Laat ik beginnen met ...
Vlammen in de verkoop (6,9)
Michel Hoetmer
Vergroot uw verkoopkennis met deze 7 verrassende tips, goed te onthouden met behulp van een slim ezelsbruggetje. Vergroot uw verkoopkennis met deze 7 verrassende tips, goed te onthouden met behulp van een slim ezelsbruggetje. V.L.A.M.M.E.N. Verrassen Trek u niets aan ...
Koffie...? vroeg de inkoper smalend...  (7,8)
Richard van Houten
Inkopers zijn slimmer dan menig verkoper. Wist u dat vele inkopers verkooptrainingen volgen en verkoopboeken lezen? Weet u waarom ze dat doen? Inkopers zijn slimmer dan menig verkoper. Wist u dat vele inkopers verkooptrainingen volgen en verkoopboeken lezen? Weet u waarom ze ...
Laat uw succes zich maar bewijzen (7,3)
Hans Oelen
Succes in de verkoop vraagt inzicht in de mentale processen die u dagelijksdoormaakt. Daarbij speelt het onderbewuste een grote rol. Hoe kunt u die processen beter begrijpen en vooral ... sturen? Ik schrijf nu al een paar jaar artikelen, waarbij ik het niet zichtbare ...
Mythe: succesvolle verkopers ondernemen meer afsluitpogingen (6,8)
Michel Hoetmer
Het is een bekend gezegde: allways be closing (ABC). Uit onderzoek zou blijken dat succesvolle verkopers gemiddeld vijf afsluitpogingen ondernemen; ze zouden ook eerder beginnen met hun afsluitpogingen. Dat is een mythe.  Minder succesvolle verkopers sluiten gemiddeld ...
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (8,3)
Harrie van Heck
Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen. Waar komt deze onbewuste drang tot bewijzen vandaan en waarom kost het veranderen van ons ...
Pas uw verkoopstijl aan (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Moet je als verkoper altijd dezelfde verkoopstijl hanteren? Nee, het gaat om de ideale combinatie van stijlen. > > > Moet je als verkoper altijd dezelfde verkoopstijl hanteren? Nee, het gaat om een ideale combinatie van stijlen. Belangrijker dan een goed onderbouwde ...
Een verkoper die de klant raakt (6,6)
Frank van Marwijk
Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Dit gegeven kan je als verkoper goed van pas ...
Verkoper wordt onderhandelaar (6,4)
Richte Lommert
De meest gebezigde woorden in de laatste maanden, zowel op TV, radio en in gesprekken zijn de woorden kredietcrisis en recessie Soms kan ik mij niet helemaal aan de indruk ontrekken, dat men elkaar de ellende inpraat... De meest gebezigde woorden in de laatste maanden, zowel ...
Ik ben boos! (7,8)
Vladan Soldat
Ik ben boos! Persoonlijk begin ik me steeds meer en meer te irriteren aan de verkopers die alleen maar over zichzelf weten te vertellen. Je vraag niet beantwoorden, laat staan dat ze weten wat je hebt gevraagd. Hoe zullen onze klanten wel niet aankijken tegen dit type ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..