|
meer dan 100
zoekresultaten voor "Verkoopgesprek"
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects
Jorg Hartog
Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het moment dat je nog in gesprek bent. Daar liggen kansen om afhaken te voorkomen. Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het ...
Code rood, geel of groen? (8,0)
Herman Meijer
Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’. Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’. Goede verkopers zijn binnen ...
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (10,0)
Rene Knecht
Data doen klanten niet veranderen. Ze blijven weerstand geven. Bij inzichten krijg je wel veranderenergie. Lees hier hoe je de omschakeling aanpakt. Data doen klanten niet veranderen. Ze blijven weerstand geven. Bij inzichten krijg je wel veranderenergie. Lees hier hoe je de ...
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (9,1)
Rene Knecht
Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken. Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken. Ik gooi alle folders van de grote ...
Sus jij je klanten in slaap?! (9,5)
Herman Meijer
Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen murw te maken. Niet voor niks vertellen we ze aan kinderen voor het slapen gaan. Lees hier waarom je geen verhalende verkoper wil zijn. Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen ...
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (8,8)
Marcel Hoefman
Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt. Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat ...
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (8,2)
André Hagelen
Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos geluisterd en er vijf tips uitgehaald. Lees ze allemaal door. Ik weet zeker dat je er wat aan hebt. Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos ...
De Kunst van Begrip Tonen (8,2)
Jos Burgers
Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld. Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin ...
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (9,1)
Jorg Hartog
Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken… Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 ...
'De korting is uitverkocht' (8,3)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? Het ...
Je introductie is goud waard (6,6)
André Hagelen
In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie. In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie. ‘Laten ...
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (8,9)
Rene Knecht
Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. In verkooptrainingen leren we vaak de techniek van afsluiten. Maar de uitdaging bij afsluiten is steeds: ...
De kunst van goede vragen stellen (7,4)
Michel Hoetmer
We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze tips toe. We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze ...
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (7,0)
Michel Hoetmer
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe. Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij ...
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (9,6)
Rene Knecht
Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, verkoopt u 3x meer. Lees hier hoe het werkt. Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, ...
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (8,6)
David Bloch
Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk. Alles wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. ...
Help! Mijn klant wil nadenken (8,3)
Michel Hoetmer
Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het is me, toen ik nog zo groen ...
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (8,0)
Toine Simons
Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Een ...
De top 10 van irritante verkooplingo (7,8)
Harro Willemsen
Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Lulkoek, slecht geformuleerd, ...
Pak kansen met wat mis gaat
Toine Simons
Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe. Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier ...
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden (8,2)
David Bloch
In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant. In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant. Of het nu gaat om een presentatie, bespreking, telefoongesprek of ...
De kracht van verhalend verkopen (8,4)
David Bloch
Een goed verhaal werkt beter dan indrukwekkende feiten. Maar hoe vertelt u zo'n verhaal? Vijf technieken om in uw verkoopgesprek te verwerken. U weet dat het als verkoper alles behalve uw taak is om uw klanten een 'hoorcollege' te geven. Ook weet u dat 'eigenschappen' en ...
Leer verkopen van een heel goede serveerster (8,3)
Jan-Willem Seip
Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren. Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende ...
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (8,9)
Michel Hoetmer
Hoe groot acht u uw kans wanneer u precies hetzelfde klinkt als al die andere verkopers? Ontdek hoe het anders kan. Hoe groot acht u uw kans wanneer u precies hetzelfde klinkt als al die andere verkopers? Ontdek hoe het anders kan. Volgens Albert Einstein is de definitie van ...
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (7,9)
Michel Hoetmer
Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? ...
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (8,6)
Marcel Hoefman
Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter en passant de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek. U bent aan het eind van het salesgesprek gekomen. U heeft thema's besproken die voor uw klant belangrijk ...
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (8,8)
Toine Simons
Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit! Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw ...
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (8,0)
Jan-Willem Seip
Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier. Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met ...
Versterk uw overtuigingskracht (8,6)
Richard van Houten
Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken. Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist ...
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (8,2)
Victor Bonke
Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw nekharen gaan recht overeind staan, alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar waarom gebeurt dat en hoe kunt u dat zelf vermijden? Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw ...
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (7,6)
Peter Stinckens
Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden? Welke training u ook volgde over verkopen of managen, het stellen van vragen zal zonder enige twijfel één van de centrale onderdelen zijn ...
Valkuil in de verkoop: te veel advies (8,6)
Richard van Houten
Voor advies naar de specialist, maar mét dat advies kopen bij de concurrent; het komt in alle verkoop branches voor. Omzeil die valkuil met deze 6 tips. Prospects kunt u overtuigen door het geven van een uitgebreid advies voorafgaande aan de potentiële aankoop. Zo komt u bij ...
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (7,8)
Richard van Houten
Een duwtje naar succes kan uit onverwachte hoek komen. Vertel nooit meer een standaard verhaal. Maak van uw passie uw verkoopgeheim met deze 4 tips. Laatst was ik op een bijeenkomst, waar ik eigenlijk helemaal niet wilde zijn. Maar zojuist had ik van een "goeroe" gelezen dat ...
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (5,9)
Walter Spruyt
Misvattingen over het verkoopvak leiden tot gedragspatronen die maar moeilijk te keren lijken. Ga voor een andere aanpak met deze inzichten en tips. Misvattingen over het verkoopvak leiden tot gedragspatronen die maar moeilijk te keren lijken. Ga voor een andere aanpak met ...
De ‘V’ in Verkopen (8,5)
Edwin Scheperman
Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen verkopen. Wat we wel eens vergeten is dat het belangrijkste woord in die zin nog steeds ‘Verkopen’ is. Ontdek de waarde van de mens achter de techniek. Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen ...
Harder praten helpt niet (8,3)
Richard van Houten
Klanten houden wel van enthousiaste, maar niet van praatgrage verkopers. Welke bent u? Weet u dat zeker? Tips om een diepe valkuil te omzeilen. Verkopers zijn enthousiaste mensen. Dat is mooi. Dat is een voordeel. Het geeft energie. Maar het wordt een valkuil als ze er teveel ...
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (6,9)
Jan-Willem Seip
Wat hebben doelstellingen en productbeleving met elkaar te maken? Ontdek de waarde van een marketingkalender. Wat hebben doelstellingen en productbeleving met elkaar te maken? Ontdek de waarde van een marketingkalender. Wat voor 'verhaal' vertelt u de klant over de producten ...
Vijf voornemens voor verkopers (8,6)
Marcel Hoefman
Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 voornemens waar iedere verkoper bij gebaat is. Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 ...
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (8,6)
Jan-Willem Seip
Kijk mee met de trainer die een ploeg mensen traint op het gebied van verkopen en verhoog uw eigen scoringskansen. Kijk mee met de trainer die een ploeg mensen traint op het gebied van verkopen en verhoog uw eigen scoringskansen. Ga 'op cursus' en kijk mee over de schouder ...
Waardevolle lessen uit de retail (8,6)
Jan-Willem Seip
Lessen uit de retail zijn voor alle verkopers toepasbaar. Ik mee met deze training aan winkelpersoneel. Lessen uit de retail zijn voor alle verkopers toepasbaar. Kijk mee met deze training aan winkelpersoneel. Het winkelpersoneel komt druppelsgewijs naar binnen. Het is na ...
Verkoopt u met een Push – of Pull strategie? (8,3)
Rene Knecht
Bij het sluiten van een deal kunt focussen op het resultaat of op het proces. Met die laatste strategie zult u succesvoller zijn. Ontdek hier waarom. Bij het sluiten van een deal kunt focussen op het resultaat of op het proces. Met die laatste strategie zult u succesvoller ...
De kunst van het vragen stellen (7,4)
Jan-Willem Seip
Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen. Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om ...
Is uw contactpersoon een marionet? (7,5)
Herman Meijer
U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen? U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen? Na een ...
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (8,6)
Hans Oelen
Hoe we ons voelen is belangrijk voor onze verkoopcijfers, maar dit gaat verder dan goed geluimd de auto in stappen. Ontdek de impact van uw mindset op uw resultaat. Hoe we ons voelen is belangrijk voor onze verkoopcijfers, maar dit gaat verder dan goed geluimd de auto in ...
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (7,0)
Richard van Houten
Wat is duidelijker: 'prijsopgaaf' of 'investeringsvoorstel'? Ontdek waarom en gebruik het in uw voordeel. Wat is duidelijker: 'prijsopgaaf' of 'investeringsvoorstel'? Ontdek waarom en gebruik het in uw voordeel. Verkopers zijn hard bezig om de verkooptargets te halen, ...
Geef uw overtuigingskracht een boost (7,9)
Michel Hoetmer
Moet de klant kopen of mag de klant kopen? Een onorthodoxe tip die niet zo riskant is als hij lijkt. Moet de klant kopen of mag de klant kopen? Een onorthodoxe tip die niet zo riskant is als hij lijkt. Hoe reageert u wanneer iemand tegen zegt "U moet dit doen"? Aardige kans ...
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (8,6)
Marcel Hoefman
Veel weten over uw product of dienst is goed, maar uitgebreid etaleren hoeveel u weet kan funest zijn. Hoe ontwijkt u deze valkuil? Veel weten over uw product of dienst is goed, maar uitgebreid etaleren hoeveel u weet kan funest zijn. Hoe ontwijkt u deze valkuil? Inhoudelijke ...
Begrijpt uw klant uw verkooppresentatie? (8,5)
Arthur Sevenstern
Wat doet u, wanneer na uw presentatie tien keer dezelfde vraag gesteld wordt, die u ook al in uw verhaal beantwoord had? Wat doet u, wanneer na uw presentatie tien keer dezelfde vraag gesteld wordt, die u ook al in uw verhaal beantwoord had? Daar staat u dan: U heeft uw ziel ...
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (7,5)
Ivo Ouwerkerk
Zoveel mensen, zoveel communicatiestijlen – lastig soms, voor de verkoper. Maar mensen lijken meer op elkaar dan ze denken. De meest voorkomende stijlen laten zich vangen in vier kleuren. Zoveel mensen, zoveel communicatiestijlen – lastig soms, voor de verkoper. Maar ...
Uw tijd gaat nú in! (6,9)
Tips & Advies Verkoop
U bent in onderhandeling en de klant vraagt of u binnen 24 uur wilt reageren. Hoe gaat u om met tijdslimieten? U bent in onderhandeling en de klant vraagt of u binnen 24 uur wilt reageren. Hoe gaat u om met tijdslimieten? Een verkooptactiek. Stel, iemand vraagt € ...
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (6,8)
Michel Hoetmer
Het is zaak de nieuwsgierigheid van de prospect te prikkelen. Zorg dat u niet behoort tot een van de vele verkopers met ongelukkige gespreksopeningen. De eerste opgave bij telefonische verkoop is de nieuwsgierigheid van de prospect prikkelen. Helaas bedienen veel verkopers en ...
Nu even niet! (7,8)
Peter Stinckens
Het is natuurlijk geweldig wanneer u zelf het initiatief kunt houden in een verkoopgesprek, en niet gedwongen bent te reageren op de ander. Maar vaak worden we door de klant verplicht om een verdedigende positie in te nemen. Het is natuurlijk geweldig wanneer u zelf het ...
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint (8,6)
Ronald van den Berg
Net als bij een goed boek ligt alles wat komen gaat in een verkoopgesprek al besloten in de opening. Het belang daarvan wordt nog wel eens onderschat. Met SODAT krijgt de opening de aandacht die hij verdient en die u verder brengt. Net als bij een goed boek ligt alles wat ...
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (8,2)
Rene Knecht
Stop met zoeken naar goedkeuring van de klant, en neem daarmee de leiding in het verkoopgesprek. Stop met zoeken naar goedkeuring van de klant, en neem daarmee de leiding in het verkoopgesprek. U kunt een verkoopgesprek niet leiden zonder interactie. De klant moet ...
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (7,7)
Hans Oelen
De eerste afspraak met een nieuwe klant; u weet het, een belangrijk moment. Maakt u dezelfde fouten die veel verkopers op dat moment maken? Veel verkopers zeggen voor het vak te hebben gekozen, omdat ze het leuk vinden om met mensen om te gaan. De dagelijkse praktijk leert ...
De zin en onzin van spiegelen (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Wat is spiegelen ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet? Wat is 'spiegelen' ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet? Wat is het alweer? Spiegelen tussen mensen gebeurt meestal onbewust, want mensen hebben de onbewuste neiging om ...
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (7,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Uw eerste contact met uw klant bepaalt hoe de verdere interactie gaat verlopen. Een timide indruk wordt genadeloos afgestraft. Dus moet u direct sterk voor de dag komen. Zes tips van staal. Uw eerste contact met uw klant bepaalt hoe de verdere interactie gaat verlopen. Een ...
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (6,1)
David Bloch
Voor veel verkopers is het afscheid bij de klant een bron van ongemak. Het is uw laatste kans om een goede indruk te maken. Vermijd de gebruikelijke clichés, hier een aantal alternatieven. Shakespeare schreef in Romeo en Juliet dat 'Parting is such sweet sorrow'. Voor veel ...
“U wilt kopen, begrijp ik?” (6,7)
Tips & Advies Verkoop
Een klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te kopen? Een potentiële klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te ...
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (3,5)
Peter Stinckens
In te veel verkoopgesprekken wordt maar wat doelloos op en neer gekletst. Hoe kan het beter en scherper? In te veel verkoopgesprekken wordt maar wat doelloos op en neer gekletst. Hoe kan het beter en scheper? Onderzoek toont aan dat verkopers gemiddeld 85% van hun ...
De momenten waarop u uw mond moet houden (8,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u tijdens een verkoopgesprek precies wanneer u moet zwijgen? Soms kan praten u de order kosten in plaats van opleveren. Lees deze tips, zodat u niet onnodig omzet laat lopen. Weet u tijdens een verkoopgesprek met de klant precies wanneer u moet zwijgen en wanneer u moet ...
Waar gaat u zitten aan tafel? (7,8)
Danielle de Jonge
Als u in gesprek gaat met een (potentiële) klant, bedenk dan vooraf waar u het beste kunt gaan zitten aan tafel. De plaats die u kiest ten opzichte van een ander bepaalt deels hoe het gesprek gaat lopen. Als u in gesprek gaat met een (potentiële) klant, bedenk dan ...
Leer de houding van je klant herkennen (7,4)
Frank van Marwijk
Als over houding wordt gesproken, kan letterlijk iemands lichaamshouding worden bedoeld, maar ook zijn opstelling of mening. Dit is niet voor niets, van lichaamshouding is namelijk veel af te leiden over de opstelling van de ander. Als over houding wordt gesproken, kan ...
Verkopen met een moodboard (2,3)
Danielle de Jonge
De meeste commerciële kanjers gebruiken in verkoopgesprekken iets om hun boodschap te visualiseren. Bijvoorbeeld een presentatie op de laptop, een brochure, verkoopmap of het product zelf. De meeste commerciële kanjers gebruiken in verkoopgesprekken iets om hun boodschap te ...
De 3 moeilijkste onderhandelaars (6,7)
Tips & Advies Verkoop
Als verkopers komen wij vele verschillende gesprekspartners tegen. Wie zijn nu de 3 inkopers die het u het lastigst maken? En hoe kunt u hiermee omgaan? Als verkopers komen wij vele verschillende gesprekspartners tegen. Wie zijn nu de 3 inkopers die het u het lastigst maken? ...
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (8,3)
Harrie van Heck
Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen. Waar komt deze onbewuste drang tot bewijzen vandaan en waarom kost het veranderen van ons ...
Scoren met inhaakvragen (3,2)
Michel Hoetmer
Klanten zijn soms een tikje vaag. Vaagheid is een slechte voedingsbodem voor uw verkoopgesprekken. Stel dan inhaakvragen. Ik geef u een voorbeeld: Dat is me nog niet helemaal duidelijk, kunt u daar nog iets meer over vertellen? Of het prospect zegt: Een paar ...
Een verkoper die de klant raakt (6,6)
Frank van Marwijk
Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Dit gegeven kan je als verkoper goed van pas ...
Verkopen met een leeg hoofd (9,0)
Richard van Houten
Effectiviteit van de verkoopinspanningen is van groot belang. U wilt geen tijd spenderen aan de verkeerde klanten en u wilt de kansrijke gesprekken zo veel mogelijk aandacht geven. Maar de kans is 99% dat u méér moet doen dan alleen maar verkoopgesprekken voeren. ...
Kritische belangstelling (6,0)
Frank van Marwijk
Als klanten van plan zijn uw product aan te schaffen, laten ze dit niet altijd direct blijken door brede te glimlachen en enthousiast gedrag. Een kritische blik met samengeknepen oogleden en een hand aan de kin kan óók duiden op belangstelling. De ...
Ik heb hem zelf ook... (8,4)
Richard van Houten
Mensen hebben echt niet altijd andere of méér producten/diensten nodig. Maar mensen hebben mensen nodig. Mensen die hen een goed gevoel geven. U kunt die rol spelen tegenover de klant, liefst met verve. Rare wezens Wat zijn we toch rare wezens. Stel u zit op ...
Waar laat u uw handen? (6,5)
Frank van Marwijk
De handen vormen een belangrijk instrument van de lichaamstaal. U kunt er uw verkoopverhaal mee ondersteunen, maar ook mee ontkrachten. Hoe kunt u uw handen het meest efficiënt 'inzetten'? De handen vormen een belangrijk instrument van de lichaamstaal. U kunt er uw ...
Topverkopers zijn topversierders (7,0)
Vladan Soldat
Succes in de verkoop valt terug te brengen tot het heilige eerste moment van elke ontmoeting: klikt het wel, of klikt het niet. Dat geldt ook voor het eerste moment tussen jongen en meisje. Versieren en verkopen hebben alles met elkaar gemeen. Succes in de verkoop valt terug ...
Zijn er nog wel eerlijke verkopers? (8,8)
Richte Lommert
Eerlijk zaken doen - het verdwijnt helaas soms een beetje naar de achtergrond. De voorbeelden van hele en halve zwendel zijn niet aan te slepen. Toch is eerlijkheid de belangrijkste peiler van succes in het zakenleven. Toen ik op 9 januari 1950 mijn eerste wankele ...
Spiegelen en actief luisteren (6,9)
Frank van Marwijk
Om op de klanten af te stemmen en om de klanten te doen afstemmen op u, kan het zinvol zijn de klant te 'spiegelen'. U neemt in dat geval een gelijke lichaamshouding aan als de klanten. Ook maakt u gelijksoortige gebaren en gebruikt u dezelfde intonatie en dezelfde ...
Eerste gesprek? Inventariseer! (7,2)
Vladan Soldat
In het eerste gesprek met de prospect zijn verkopers geneigd zo veel mogelijk informatie te geven. Ze komen aan met een geweldige presentatie, brochures, productvoorbeelden, maar gaan voorbij aan de inventarisatiefase. Twee vragen zijn essentieel voor de inventarisatiefase: ...
Een goed verkoopgesprek (6,5)
Redactie Verkopersonline.nl
Jean-Luc Debaene van PolyChem ontvangt een verkoper van HP. Er ontwikkelt zich een goed verkoopgesprek. Maar heeft dit gesprek echt plaatsgevonden? De verkoper had eerst gebeld, met de vraag of hij naast de gekende PC-producten ook zijn projectoren mocht komen voorstellen. ...
Wees specifiek (6,7)
Michel Hoetmer
'Wij bieden, kwaliteit en service'. Klinkt indrukwekkend, maar vagere termen bestaan niet. Wees concreet! De woorden kwaliteit, flexibiliteit en service hebben één ding gemeen: ze zijn vaag en betekenen daarom niets. ► Het zijn containerbegrippen. Iedereen ...
Winnende onderhandelingstactieken (5,9)
Vladan Soldat
Hoe vaak is ook uw onderhandeling niet verloren gegaan? Onderhandelen is een vak apart. Ben u nog lang geen kei in dit werk? Onze praktische tips helpen u op pad. → Probeer inzicht te krijgen in het budget Zo weet u of uw aanbieding in lijn ligt met de ...
Cognitieve dissonantie en hoe u ermee moet omgaan (7,2)
Vladan Soldat
De order was bijna rond was maar de klant wilde er 'alleen nog even over na wilde denken'? Hoe doorbreekt u die impasse? En hoe kunt u het begrip cognitieve dissonantie benutten? Lees de tips hieronder. Wat ging er mis? vraag u zich op de terugweg af. Vol zelfvertrouwen ging u ...
Het verkoopmoment met de naam stilte (7,5)
Roeland Schweitzer
De koper denkt als het stil is: nu moet ik beslissen, maar begrijpt, zodra de verkoper met nieuwe argumenten komt, dat er nog meer onderhandelingsruimte is. Goede verkopers weten er mee om te gaan. Stilte in het verkoopgesprek. Slechtere verkopers vullen de stilte ...
Verandering van houding (7,0)
Frank van Marwijk
Tijdens het verkoopgesprek kun je veel indrukken krijgen aan de hand van de lichaamstaal van de klant. Toch kun je niet zeggen dat een bepaalde houding altijd dezelfde betekenis heeft. Er wordt bijvoorbeeld vaak gedacht dat een klant die zijn armen over elkaar heeft zich ...
Van offerte tot opdracht (6,4)
Vladan Soldat
Als verkoper is het fantastisch na het verkoopgesprek de opdracht te krijgen. Helaas is de realiteit vaak anders. Je zal een offerte moeten maken.Welke fases zijn er te onderscheiden om te komen van verzoek tot opdracht. Als accountmanager of professional is het fantastisch om ...
Non-verbale communicatie en verkoop. (6,3)
Frank van Marwijk
Non-verbale communicatieaspecten hebben een belangrijke rol bij elke verkoop. We kunnen het belang van lichaamstaal tijdens je presentatie niet voldoende benadrukken. Door middel van lichaamstaal geef je je boodschap een extra dimensie. Je drukt er mee uit hoe de ander je moet ...
Alles over de opbouw van een succesvol verkoopgesprek (4,8)
Richte Lommert
Richte Lommert introduceert zijn nieuwe serie. Beantwoord de vraag en win zijn boek 'Alles over Verkopen'. VERKOPEN is het aller-oudste beroep ter wereld. Aanvankelijk was het een ruilproces (mijn dochter voor jouw stier); later kwamen er onderhandelingen (je moet er nog ...
De goede handdruk (5,9)
Robert Willemsen
Een goede handdruk helpt de relatie met je klant meteen te definieren: je bent zelfverzekerd en hebt zin in het gesprek. Ik heb eens een directeur horen zeggen dat hij de meeste mensen beoordeelt op grond van hun handdruk. Soms zal je ook klanten tegenkomen die jouw handdruk te ...
Loop niet harder dan de klant (5,9)
Tips & Advies Verkoop
Het blijkt dat veel verkoopgesprekken mislukken omdat de verkoper voor- of achterloopt op de klant. Hoe kan dat beter? Onderzoek. The Sales Board is een Amerikaans trainingsbureau dat de afgelopen jaren 150.000 verkopers heeft ondervraagd. Uit dat onderzoek bleek onder ...
Perfecte Presentatie (7,6)
Roeland Schweitzer
Wat denkt u van powerpoint sheets? Een half duister zaaltje, de spreker met de rug naar het publiek, of verstopt en druk achter laptop en beamer? Ik sprak ooit een verkoper, die zei geen last van zenuwen te hebben, want hij zag zijn publiek nauwelijks. Hij stelde zijn apparatuur ...
Laat je stem horen! (7,1)
Frank van Marwijk
De stem van de verkoper is een van zijn belangrijkste verkoopinstrumenten! De Amerikaanse psycholoog Mehrabian heeft vastgesteld dat 38% van de totale communicatie wordt bepaald door de stem, 55% door lichaamstaal en slechts 7% door woorden. We gebruiken onze stem voor het ...
Verkopen met een glimlach (7,7)
Frank van Marwijk
Verkopen is een zeer serieuze aangelegenheid! Toch is bijna iedere goede verkoper zich bewust welk effect een eerlijke glimlach bij de klant teweeg brengt. Door te glimlachen laat je aan de klant merken wat je van hem vindt. Je geeft hem hiermee de boodschap: "Ik mag je en ik ...
Word je eigen krachtpunt (7,6)
Roeland Schweitzer
Het lijkt onuitroeibaar. Verkopers met powerpoint. Gisteren weer een gezien. Gewichtigdoenerij was het. Van klantzijde een stuk of zeven mensen en van verkoopzijde twee. Eentje bediende de laptop. De ander las de powerpoints voor. Hij las iets langzamer, dan zijn maat de ...
Beperk de ruis tijdens de verkoop! (7,3)
Frank van Marwijk
Tijdens een gesprek kunnen zich allerlei storende factoren voordoen waardoor uw boodschap niet of vervormd aankomt. Maar hoe kunt u deze externe factoren die de klant afleiden en de communicatie verstoren, beperken? Als u bijvoorbeeld een verkoopgesprek zou voeren in een ...
Schors het verkoopgesprek (8,6)
Jan-Willem Seip
U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe redt u zich goed uit deze benarde situatie? Met deze tips. U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. ...
Zo voer jij een geslaagd verkoopgesprek (10,0)
B2B
Het voeren van een goed verkoopgesprek is een vaardigheid die van groot belang is voor het behalen van succes in de verkoop. Door een goed verkoopgesprek te voeren, kan je klanten overtuigen van de waarde van jouw product of dienst en hen aanzetten tot aankoop. In dit artikel ...
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (8,1)
André Hagelen
Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren. Vroeger had ik de grootste moeite met bezwaren en tegenwerpingen die naar voren kwamen in een verkoopgesprek. Ik deed er ...
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (8,0)
Toine Simons
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces. In de 30 jaar dat ik de commerciële resultaten van sales managers en sales consultants volg, heb ik gezien dat ...
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper wil in het verkoopgesprek maar een ding: zijn klant overtuigen. Een verkoper zoekt het 'ja' van de klant en verlangt de kick van het succes. Hoe haal ik de opdracht binnen? Hij zit tegenover u met een afkeurende blik in zijn ogen. Zijn lichaam spreekt duidelijke ...
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (6,1)
Walter Spruyt
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business ! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen. In principe leidt perfect luistergedrag tot een afname van ...
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (6,6)
David Bloch
U kunt niet om de getallen heen. En u weet dat ze uw gesprek kunnen maken of breken. Gebruik deze 4 uitgangspunten voor een succesvolle dosering. Is het u ooit opgevallen hoe lastig het kan zijn om steeds de aandacht van uw gesprekspartner vast te houden en om het gesprek ...
Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
|
|